پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دغدغه یک استاندار؛ ما باید تامین کننده آب معدنی کشورهای عربی باشیم نه فرانسه

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده از دو اداره کل امور مالیاتی و همچنین اداره دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی گفت: کاروان بزرگی امروز از استان برای شرکت در مراسم امام راحل به تهران اعزام شدند تا در آن مراسم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93255
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

کرونا :

دغدغه یک استاندار؛ ما باید  تامین کننده آب معدنی کشورهای عربی باشیم نه فرانسه

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سرزده از دو اداره کل امور مالیاتی و همچنین اداره دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی گفت: کاروان بزرگی امروز از استان برای شرکت در مراسم امام راحل به تهران اعزام شدند تا در آن مراسم اصول کلی انقلاب توسط حضرت آقا تبیین شود.

وی گفت: خوشحالیم که در چنین روزی به این دو اداره کل آمدیم اداراتی که برای درآمد کشور و تحقق درآمدها اقدامات خیلی خوبی انجام می دهند و برای درآمدزایی در کشور شما نقش بسیار مهمی دارید.

استاندار با بیان اینکه تصور می‌کردم ساختمان فقط متعلق به اقتصاد و دارایی است گفت: شنیده ها حاکی از آن است که فضای اداری این دو اداره کل از یکدیگر تفکیک خواهند شد و ساختمان مجزایی خواهند داشت هدف ما نیز از این سفر دیدن مشکلات و همچنین دیدار با کارمندان بود تا بتوانیم حرف آنها را بشنویم.

احمدزاده در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه هر دو دستگاه استانی دارایی و مالیاتی از دستگاه‌های موفق به شمار می‌روند یادآور شد: مدیران زحمتکش و کارکنان خدومی دارند خوشحالم که دستگاه مالیاتی ما رتبه اول کشوری را داشته پارسال نگران رشد درآمدها برای استان بودم و این را در جلسه با وزیر نیز مطرح کردم که چرا رشد غیر متعارف درآمدی را باید محقق کنیم اما در استان به مسئولان دارایی و مالیاتی توصیه کردم که حتماً باید درآمدهای ما محقق شود که آنها نیز با یک برنامه خوب این کار را انجام دادند.

دستگیری سارق محتویات درون خودرو با 22 فقره سرقت در گچساران
دنبال کنید

وی با بیان اینکه نباید در تحقق مالیات ها فقط به دنبال مالیات گرفتن از کسب و کارهای خرد برویم گفت: خوشبختانه در استان وصول مالیات ها از شرکت ها و واحدهایی بوده که فرار مالیاتی داشتند الان که می‌گویند ۹۹ درصد محقق شده بسیار جای خوشحالی دارد خوشحالی بیشتر از این که به کسب و کارهای کوچک فشار وارد نیامده که این تلاش مجموعه دارایی و مالیاتی و دارایی استان قابل تقدیر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با درخواست از مدیر کل امور اقتصادی استان برای توضیح دادن در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه گذاری خارجی گفت: کارهای خوبی انجام شده اما باید پذیرفت که در زمینه سرمایه گذاری خارجی در استان کار زیادی انجام نداده ایم.

وی افزود: در سفری که چند روز پیش به تهران داشتیم در وزارت خارجه همه استانداران حضور داشتند نشستی با سفرای کشورهای مختلف در این وزارتخانه داشتیم گفت‌وگو را با عده‌ای از سفرا شروع کردم و گفتم که در بخش گردشگری و در نفت و گاز و کشاورزی و سدسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد.

استاندار گفت: همچنین اعلام کردیم که می‌خواهیم خواهرخواندگی با عمان داشته باشیم با سفیر نروژ نیز گفتگوی خوبی داشتیم کشوری در اروپا که می‌تواند ارتباطات بسیار خوبی با ما داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر ارتباط خوبی با کشورها خارجی داشته باشیم می‌توان به رشد صادرات استان کمک کرد گفت: باید از این محیط بسته و کوچک در وسط کشور بیرون بیاییم و پا را فراتر بگذاریم و با دنیا ارتباط داشته باشیم.

وجود ۶۰هزار حاشیه نشین دراطراف شهر یاسوج
دنبال کنید

استاندار بیان کرد: سال گذشته در حوزه سلامت با عراق تعاملاتی داشتیم گفت و گو های خوبی در بحث گردشگری هم با آنها انجام شد ما می‌توانیم پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی از کشورهای عربی باشیم چون آنها به موضوع حجاب و عفاف اهمیت می دهند و ما می توانیم در اینجا از آنها در محیطی سالم و امن به خوبی پذیرایی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد مردمانی مهمان نواز هستند خاطرنشان کرد: آنها باید مهمان‌نوازی خودشان را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی هم نشان دهند سرمایه گذاران باید بدانند که مردم از آنها استقبال می کنند رسانه ها هم باید این فضا را آماده کرده تا بتوانیم رشد سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در زمینه های مختلف می توانیم صادرات داشته باشیم که یکی از آنها در بحث آب آشامیدنی است، کشور فرانسه بازار آب معدنی را در کشورهای حوزه خلیج فارس از آن خود کرده در حالی که ما آب با کیفیت تری از آنها داریم و می توانیم آب مورد نیاز آشامیدنی کشورهای عربی را فراهم کنیم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi