جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نبود ادارات فرهنگی معضلی بزرگ در چاروسا/تاکید مسئولان بر جدی گرفتن اوقات فراغت تابستان

به گزارش کرونا از چاروسا، نشست شورای فرهنگ عمومی چاروسا با حضور امام جمعه، بخشدار، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه، رئیس ارشاد اسلامی کهگیلویه و اعضای شورای فرهنگ عمومی چاروسا در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی برگزار شد. حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست با بیان اینکه نگهبانی از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92713
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

کرونا :

نبود ادارات فرهنگی معضلی بزرگ در چاروسا/تاکید مسئولان بر جدی گرفتن اوقات فراغت تابستان

به گزارش کرونا از چاروسا، نشست شورای فرهنگ عمومی چاروسا با حضور امام جمعه، بخشدار، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه، رئیس ارشاد اسلامی کهگیلویه و اعضای شورای فرهنگ عمومی چاروسا در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی برگزار شد.

حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست با بیان اینکه نگهبانی از فرهنگ وظیفه همه ماست و آسیب اجتماعی مهمترین خطر امروز در جامعه است تاکید کرد: همه در مقابل آسیب ها وظیفه داریم و باید تلاش شود تا این آسیب ها به حداقل برسد.

وی افزود: جلوگیری از آسیبها امروز وظیفه همه ادارات است که ورود کنند و نگذارنند چنین اتفاقاتی رخ دهد.

حیدرخواه تاکید کرد: آموزش و پرورش نقس بسزایی در رفع آسیب‌های اجتماعی برای نوجوانان دارد که باید در فصل تابستان تلاش شود تا از این ظرفیت برای کمک به دانش آموزان و نوجوانان کار کرد.

امام جمعه قلعه رئیسی از تمامی ادارات فرهنگی خواست تا برای فصل تابستان نوجوانان و جوانان برنامه داشته باشند یادآور شد: مدارس و مساجد نقش بسزایی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارند که در این زمینه باید این دو رکن بسیار مهم را فعال کنیم و باید امروز نهادها بسیج گونه ورود کنند و نگذارند اتفاقاتی رخ دهد که سبب نگرانی هم مردم و هم مسئولان شود.

وی بیان کرد: امروز وظیفه شرعی و قانونی داریم که نگذاریم آسیب ها در جامعه رواج کند که نابخشودنی باشد ما نمی توانیم اذعان داشته باشیم که به دنبال رفع صدرصدی مشکلات و آسیب ها باشیم بلکه تلاش کنیم که هم جلوگیری شود و کاهش دهیم.

حیدرخواه خواستار برنامه ریزی تمامی ادارات فرهنگی برای فصل تابستان برای نوجوانان شد.

نبود ادارات فرهنگی معضلی بزرگ در چاروسا/تاکید مسئولان بر جدی گرفتن اوقات فراغت تابستان 4

نبود ادارات فرهنگی معضلی بزرگ در چاروسا/تاکید مسئولان بر جدی گرفتن اوقات فراغت تابستان 5

عبودی رئیس ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در این نشست عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی در سال ۶۴با فرمان امام تاسیس شد که امروز به عنوان یکی از نشست ها و جلسات بسیار مهم در کشور پایه گذاری شد و شورای فرهنگ عمومی یکی از نشست هایی است که توانست تاثیرات بسیار مهمی در جامعه داشته باشد.

رئیس ارشاد اسلامی کهگیلویه بیان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید عملیاتی و اجرایی شوند و اگر مصوبه ای در نشست فرهنگ عمومی اعلام شد باید تمامی اعضا در آن دخیل باشند و نگذارند تنها یک نهاد و اداره برای آن برنامه ریزی کرده و مصوبات بر زمین بماند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید گزارش شوند و اطلاع رسانی و بر اجرا شدن آن کار صورت بگیرد تاکید کرد: مساجد ظرفیت های خوبی برای کارهای فرهنگی هستند و باید از این ظرفیت ها به بهترین استفاده شود.

عبودی در خصوص راه اندازی نمایندگی ارشاد اسلامی چاروسا هم از مسئولین چاروسا خواست تا مکاتبات و مکان نمایندگی را به ارشاد اعلام می کنند و ما در کنار شما هم پیگیری خواهیم کرد.

رئیس ارشاد اسلامی کهگیلویه تاکید کرد: هیچ کس هنوز نتوانسته مشکل هیات امناهای مساجد را رفع کند و امیدوارم این مشکل برطرف شود؛ مدارس باید به خوبی در موضوع اوقات فراغت ورود کنند.

حرکت های فرهنگی مستمر برای صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است
دنبال کنید

وی در پایان گفت: جلسات جدی گرفته شود و باید نشست های فرهنگ عمومی جدی تر صورت بگیرد.

حسنی رئیس دادگاه عمومی چاروسا در این نشست با بیان اینکه چاروسا در گذشته زبان زد عام خاص بود و امروز گیربان گیر بعضی ُآسیب های اجتماعی شد که باید همه ورود کنند و نگذارند چنین اتفاقاتی رخ دهد تاکید کرد: همه ادارات وظیفه دارند برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی تلاش کنند و هر یک وطیفه را به عهده بگیرد و برای رفع آن آسیب همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در یک شهر چند هزار نفری یک مکان برای پارک بازی و وسیل بازی کودکان وجود ندارد عنوان کرد: شهرداری وسایل پارک بازی را بیشتر و فضای خانوادگی در پارک درست کنند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و فضاها عمومی را به سمتی سوق دهند که مردم به همراه خانواده ها از آن استفاده کنند.

حسنی از کمبود فضای ورزشی در چاروسا گلایه کرد و گفت: کمبود فضای ورزشی در چاروسا کاملا ملموس است و همین کمبود امکانات سبب شد تا جوانان به جای اوقات فراغت به سمت سوی دیگری بروند؛ و جذب دانش آموزان و دانشجویان را اولویت قرار دهیم و افزایش حسینیه ها را با ساخت ساز گسترش دهیم.

رئیس حوزه قضایی چاروسا گفت: طرح اوقات فراغت از بعد فعالیت مدارس باید شروع کنند و دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش و بسیج فعال شوند و از طرق مختلف دانش آموزان را به سمت فضای فراغت سوق دهیم.

وی نبود نهادهای فرهنگی در این منطقه را یک معضل اساسی دانست.

ایزدخواه بخشدار چاروسا در این نشست با بیان اینکه نبود ادارات فرهنگی در چاروسا یک معضل اساسی فرهنگ عمومی است تصریح کرد: اگر نمایندگی ادارات در سطح بخش چاروسا فعال نشوند مشکل ادامه دارد چرا در گذشته این نمایندگی فعال بود و چرا با یک سر و صدا یک نمایندگی فعال کردید بعد از یک مدت تعطیل کردید و تا ادارات مستقر نشوند کار فرهنگی همچنان کم رنگ است.

بخشدار چاروسا به نقش مساجد و مدارس اشاره کرد و گفت: مساجد، مدارس و ادارات سطح بخش موظف هستند همکاری کنند و هر اداره ای پای کار نباشد قطعا تذکر خواهند گرفت و در این زمینه هر اداره ای هم کوتاهی کند برخورد خواهیم کرد و کار فرهنگی می تواند زمینه رفع بسیاری از معضلات در جامعه باشد.

حجت الاسلام بهادری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه در این نشست به نقش نشست فرهنگ عمومی اشاره و گفت: راه اندازی نمایندگی برای ما ساده است اما وقتی دست خالی باشند فایده ندارد، همانطور که در گذشته راه اندازی شد و بعد از مدتی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه هر هیاتی در شهرستان طرح و برنامه به سازمان تبلیغات ارائه دهد اعتبار اعطا می کنیم خواستار برنامه ریزی هیات های مذهبی برای فصل تابستان شد.

دومین روز تعطیلی طلا فروشان یاسوجی در سوگ همکار خود گذشت
دنبال کنید

علی الهامی رئیس آموزش و پرورش چاروسا در این نشست گفت: حضور مسئولین در تمام برنامه ها می تواند نقش مهمی ایفا و کمک کند و همین برطرف شدن مشکلات مردم می تواند عاملی برای جذب داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا تاکید کرد: نقش دفتر امام جمعه برای جذب جوانان هم یک پیشنهاد و هم یک نوع نگاه ویژه به جوانان است که می تواند در کنار دیگر ادارات کمک کند، و به جوانان باید اهمیت داده شود و از آنها استفاده شود و اگر به جوانان اهمیت داده شود قطعا تاثیر می گذرد.

وی گفت: موضوع اوقات فراغت یک موضوع بسیار مهم است و می تواند کمک شایانی برای جذب جوانان داشته باشد و بقیه نهادهای فرهنگی هم باید ورود کنند و باید پای کار بیایند و چنین جلسات می تواند کمک خوبی داشته باشند.

رجائی فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا در این نشست با بیان اینکه تمامی ادارات برای کار فرهنگی باید ورود کنند و نگذارند برنامه های فرهنگی و دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب بر زمین بماند بیان کرد: در جهت اجرایی شدن مصوبات این نشست ها همه وظیفه داریم و همه هم برای اوقات فراغت تابستان نوجوانان باید کمک کنیم و بسیج همانند سالهای گذشته در این زمینه آمادگی کامل دارد.

آذربهرام شهردار قلعه رئیسی در این نشست نقش مساجد می تواند کمک خوبی داشته باشد و دولت و یک اداره به تنهایی نمی تواند کاری صورت بگیرد و برای راه اندازی پارک در تلاش هستیم که هر چه سریع تر پارک آماده و تکمیل شود.

داریوش فاطمیان رئیس شورای شهر قلعه رئیسی در این نشست با بیان اینکه مردم نشان دادند که در کنار انقلاب و نظام هستند و مسئولین کمک کنند مشکلات مردم رفع شود تاکید کرد:  سازمان تبلیغات اسلامی دو باب ساختمان در این بخش دارند اما تعطیل است. تنها شهری که از اعتبارات فرهنگی و آسیب های اجتماعی به تمامی شهرداری ها اعطا شد اما به شهر قلعه رئیسی یک ریال ندادند.

وی با بیان اینکه پارک بوستان شهدا گمنام و فاز دوم پارک به مناقصه می رود تاکید کرد:  نصب عکس شهدا در ورودی شهر، نصب المان شهدا در خیابان شهدا از مهمترین برنامه های فرهنگی است که در ایام آینده در شهرداری اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه اعتبارات فرهنگی ادارات شهرستان شفاف سازی کنند ادامه داد: چرا ادارات این بخش در جلسات اعلام می کنند یک ریال اعتبار فرهنگی ندارند.

نیک مهر رئیس کمیته امداد چاروسا در این نشست با بیان اینکه کمیته امداد نقش بسزایی در جهت فرهنگ سازی دارد عنوان کرد: کمیته امداد نقش بسزایی در فرهنگ سازی دارد و می تواند کمک کند و در این زمینه حتما تلاش و همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi