چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حقوق زنان افغانستان محور دیدار مقامات ازبکستان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل

به گزارش خبرنگار کرونا در تاشکند، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان و «شارلوت آدریان» سفیر اتحادیه اروپا و «ماتیلدا دیموسکو» نماینده دائم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ازبکستان در دیداری در شهر «تاشکند» ضرورت تأمین حقوق و آزادی زنان افغانستان را بررسی کردند. مقامات ارشد ازبکستان، اتحادیه اروپا و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92710
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

کرونا :

حقوق زنان افغانستان محور دیدار مقامات ازبکستان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل

به گزارش خبرنگار کرونا در تاشکند، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان و «شارلوت آدریان» سفیر اتحادیه اروپا و «ماتیلدا دیموسکو» نماینده دائم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ازبکستان در دیداری در شهر «تاشکند» ضرورت تأمین حقوق و آزادی زنان افغانستان را بررسی کردند.

مقامات ارشد ازبکستان، اتحادیه اروپا و برنامه توسعه سازمان ملل متحد همچنین بر اهمیت تداوم کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان که با شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند، تاکید کردند.

طرفین در این دیدار در مورد چشم انداز همکاری‌های متقابل بین ازبکستان، اتحادیه اروپا و برنامه توسعه سازمان ملل متحد در چارچوب اجرای برنامه‌های آموزشی در ازبکستان برای شهروندان افغانستان به ویژه جوانان و دختران تبادل نظر کردند.

آدریان در این دیدار بر پایبندی اتحادیه اروپا برای تداوم کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری نزدیک با ازبکستان در این راستا تاکید کرد.

در تاریخ ۱۶ نوامبر سال ۱۹۹۴ میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال ۱۹۹۵ میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

ازبکستان در تاریخ دوم مارس سال ۱۹۹۲ میلادی به عضویت سازمان ملل متحد پیوسته و در تاریخ ۲۴ اکتبر سال ۱۹۹۳ میلادی در تاشکند نمایندگی سازمان ملل متحد گشایش یافته است.

پایان پیام/ح


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi