جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فتح خرمشهرهای دیگر در کهگیلویه و بویراحمد از نگاه سردار خرمدل/چند مثال ساده از مشکلات استان به تعبیر فرمانده

به گزارش کرونا از یاسوج، سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از دفتر کرونا در این استان با تبریک فرا رسیدن ایام فتح خرمشهر سالروز سوم خرداد اظهار کرد: امسال هم مانند دیگر سالها برنامه های متنوعی در ایام آزادسازی خرمشهر و سالروز سوم خرداد داریم. برنامه‌های سپاه برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92505
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

کرونا :

فتح خرمشهرهای دیگر در کهگیلویه و بویراحمد از نگاه سردار خرمدل/چند مثال ساده از مشکلات استان به تعبیر فرمانده

به گزارش کرونا از یاسوج، سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از دفتر کرونا در این استان با تبریک فرا رسیدن ایام فتح خرمشهر سالروز سوم خرداد اظهار کرد: امسال هم مانند دیگر سالها برنامه های متنوعی در ایام آزادسازی خرمشهر و سالروز سوم خرداد داریم.

برنامه‌های سپاه برای سالروز فتح خرمشهر و مراسم سالگرد امام ره

وی با بیان اینکه به دلیل برخی از مشکلات از جمله بیماری کرونا در چند سال اخیر مراسم ارتحال حضرت امام تعطیل بود گفت: اما امسال به فرمایش رهبری معظم انقلاب برنامه سالگرد ارتحال حضرت امام باشکوه برگزار خواهد شد که از استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰۰ نفر به مرقد مطهر امام راحل جهت برگزاری مراسم سالگرد آن حضرت اعزام خواهند شد.

سردار خرمدل در ادامه اظهارات خود در پاسخ به این سوال که به صورت کلی مشکل اصلی کهگیلویه و بویراحمد را در چه می‌دانید گفت: کهگیلویه و بویراحمد به نظر من استان محروم و فقیری نیست این استان ظرفیت‌ها و بسترها و داشته های فراوانی دارد که قبل از همه آنها باید به نیروی انسانی خلاق، مبتکر و با استعداد این استان اشاره کنم که بسیاری از آنها اکنون در کشور در حال خدمت در همه عرصه ها بخصوص عرصه های بالای مدیریتی هستند.

فتح خرمشهرهای دیگر در کهگیلویه و بویراحمد از نگاه سردار خرمدل/چند مثال ساده از مشکلات استان به تعبیر فرمانده 4

 

چرا از توان فرزندان استان در مناصب مختلف به خوبی استفاده نمی‌شود

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بچه های استان در جاهای کلیدی و حساس قرار دارند باید از توان آن‌ها استفاده شود چرا که استان مشکلات بسیار زیادی دارد که تنها با همفکری و خرد جمعی و با استفاده از توان نیروهای با استعداد و با ظرفیت استان می توان این مشکلات را برطرف کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه نفت و گاز و گردشگری گفت: استان نگین گردشگری جنوب کشور است باید رسانه‌ها این موضوع را برجسته کنن باید از این طبیعت زیبا استفاده زیادی کنیم باید کاری کنیم که از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین استان‌های همجوار و سایر استان‌های کشور به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اینجا را مقصد گردشگری خودشان قرار دهند.

سردار از چه رنج می‌برد؟

خرمدل با بیان اینکه ذات مردم استان کهگیلویه وبویراحمد ذات خوب و پاکی است گفت: به هر جای استان که نگاه می کنید این مردم شریف و نجیب و کم توقع هستند هر چند محرومیت‌های زیادی وجود دارد اما با این محرومیت ها و نداری ها ساخته‌اند و قدردان خدمات انقلاب هستند.

دستگیری عامل تبلیغ قرص های لاغری در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با طرح این سوال که چرا نباید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا جوانان خودمان در استان بمانند و کار کنند گفت: چرا باید ضعیف عمل کنیم که بچه های ما برای کاربه عسلویه و بنادر رفته و سختی و مشقت را تحمل کنند و رفتن را به ماندن در استان خودشان ترجیح دادند من واقعاً از چنین موضوعاتی رنج می‌برم.

فتح خرمشهرهای دیگر در کهگیلویه و بویراحمد از نگاه سردار خرمدل/چند مثال ساده از مشکلات استان به تعبیر فرمانده 5

فقط «تمرکز» می‌خواهیم

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما گیر کنونی استان به خصوص در تولید و اشتغال چیست یادآور شد: به نظر من مسئولان باید تمرکز داشته باشند شما به شهرک‌های مختلف صنعتی سری بزنید در حالی که زیرساخت آماده شده، زمین واگذار شده و سوله هم ساخته شده اما رها گردیده است.

خرمدل در ادامه گفت: تنها با کار جهادی و با برنامه ریزی دقیق و با تمرکز می توان این ظرفیت های بالقوه را به فعل درآورد.

وقتی ۴ فاز یک کارخانه خوابیده است و این همه جوان بیکار

وی با بیان مثالی از مغفول ماندن ظرفیت‌های استان گفت: یک شرکت آرد و نشاسته و گلوکز در یاسوج داریم که ۵ فاز دارد در سال‌های نه چندان دور ۴۷۰  نفر در آن کار می‌کردند چرا باید چهار فاز آن بخوابد و فقط یک فاز آن کار کند در حالی که مدیر عامل وقت آن به من می‌گفت اگر ۲۰ میلیارد تومان بدهید چهار فاز دیگر را هم راه اندازی می کنم در حالی که بهترین و مدرن ترین تجهیزات را نیز دارد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در دفتر کرونا این استان یادآور شد: خوشبختانه کارهایی در حال انجام است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال راه اندازی کارخانه قند هستند باید از این کارها بیشتر در استان انجام شود.

وی در ادامه مهمترین مشکل استان را در عدم «تمرکز» دانست و گفت: شما در نظر بگیرید یک قطره آب چقدر شفاف و زلال و لطیف است اما اگر این قطرات آب تمرکز پیدا کنند می توان با آن فولاد را برید، منظور من از تمرکز این است وقتی دنبال کاری می رویم آن را تا پایان پیگیری کنیم و تمرکز روی آن داشته باشیم.

اولویت استان چیست؟ پل و جاده یا تولید و اشتغال؟

خرمدل با بیان اینکه هر چقدر در استان، پل، راه، جاده و مدرسه بسازیم وقتی که شغل و درآمد برای مردم نداشته باشیم و مردم محروم و مستضعف باشند کار آنچنانی صورت نگرفته است گفت: مثل این است که یک آدم بیکار و بدون پول در یک کاخ بزرگ داشته باشیم، به نظر شما این آدم چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ اما وقتی یک فرد توانمند بوده و شغل داشته باشد اگر در بیابان هم او را رها کنیم می‌تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

امام جمعه یاسوج: آمریکا از مسببان شکل‌گیری جنگ در کشورهای دنیاست 
دنبال کنید

وی در ادامه با بیان اینکه باید همواره در کارها خودمان را جای شهید همت‌ها، سلیمانی‌ها، باکری‌ها، زین الدین ها و باقری ها بگذاریم گفت: خودمان را جای آنها بگذاریم تا ببینیم آیا شهید سلیمانی کاری را که الان ما انجام می‌دهیم انجام می داد و یا آیا شهید سلیمانی و یا شهید همت به برخی کارهایی که ما انجام می‌دهیم اعتقادی دارند یا نه؟.

ارتباط خوب سپاه با رسانه‌ها از دید فرمانده

خرمدل در ادامه با بیان اینکه ارتباط بسیار خوبی با رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد داریم و همه آنها را در دایره نظام و انقلاب و معتقد به رهبری و امام و گفتمان انقلاب می‌دانیم گفت: مؤید سخنان من مواضع اهالی رسانه استان کهکیلویه و بویر احمد در اغتشاشات اخیر بود آنها حتی یک کلمه هم در این اغتشاشات با دشمن همراهی و همنوایی نکردند که نشان دهنده عمق و اعتقاد آنها به انقلاب و اسلام و همراهی و همکاری آنها با نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران و مهم‌تر از همه همراهی آن‌ها با مردم است.

وی گفت: رسانه های کهگیلویه و بویراحمد انتقادات خود را نیز به جای خود بیان می‌کنند هرگز دست از مطالبه گری بر نداشته‌اند اما مطالبه گری را در چارچوب خطوط قرمز کشور و نظام پیگیری می کنند و جهاد بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد نیز آنگونه که می‌دانم و شنیده ام ارتباط بسیار خوبی با همه رسانه های استان دارد و در این ارتباط هرگز تفکرات سیاسی و جناحی را سرلوحه کار خود قرار نمی‌دهد.

فتح خرمشهرها در کهگیلویه و بویراحمد به روایت سردار

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به این سوال کرونا که به نظر شما فتح خرمشهر در کهگیلویه و بویراحمد در چه موضوعاتی مصداق پیدا می‌کند و در یک کلام خرمشهرهای این استان کجاست یادآور شد: در کهگیلویه و بویراحمد باید بدانیم که رفع مشکلات مردم در حوزه معیشتی و رفع بیکاری جوانان بمانند فتح خرمشهر دیگری در این استان است لذا هر حرکتی که منجر به رفع بیکاری یک جوان در این استان شود به منزله فتح خرمشهر است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi