جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خسارت‌هایی که با احداث سد خرسان به کهگیلویه و بویراحمد وارد می‌شود/تصمیم‌گیری احداث سد در تهران

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در بازدید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از محل اجرای پروژه سد خرسان ۳ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مسیر احداث سد قبرستان میراثی مربوط به دوره عیلامی‌ها وجود دارد گفت: این قبرستان بعد از مطالعات سد کشف شده و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92428
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

کرونا :

خسارت‌هایی که با احداث سد خرسان به کهگیلویه و بویراحمد وارد می‌شود/تصمیم‌گیری احداث سد در تهران

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در بازدید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از محل اجرای پروژه سد خرسان ۳ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مسیر احداث سد قبرستان میراثی مربوط به دوره عیلامی‌ها وجود دارد گفت: این قبرستان بعد از مطالعات سد کشف شده و در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های کشور برای کاوش در منطقه حضور دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قبرستان مربوط به دوره عیلامی‌ها یکی از بی‌نظیرترین مراکز گردشگری در دنیا است، افزود: استان در این منطقه میراثی با جذب گردشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این قبرستان تاریخی چندین گونه گیاهی در دریاچه سد قرار دارد که با احداث آن از بین می‌روند.

احمدزاده با بیان اینکه با احداث” سد خرسان ۳” ۱۸روستا و پاره روستا در منطقه سادات محمودی زیر آب می‌رود، گفت: ایراداتی که به احداث سد وجود داشت را مطرح کردیم که بخشی در حیطه وظایف میراث فرهنگی بوده و برخی مربوط به سایر حوزه‌ها است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایرادات سد خرسان به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل و قرار شد نشست‌هایی در تهران برگزار و در این زمینه تصمیم‌گیری شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به خروجی سفر مهندس ضرغامی گفت: نشستی در وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌کنیم و خروجی سفر مصوب می‌شود.

 احمدزاده با بیان اینکه آنچه در سفر وزیر به استان کهگیلویه و بویراحمد دنبال می‌کردیم آشنایی با توانمندی‌ها میراثی و گردشگری استان بود، افزود: به دنبال معرفی استان برای سرمایه‌گذارانی که به این وزارتخانه مراجعه می‌کنند بودیم و امیدواریم سرمایه‌گذاران به این سمت سوق داده شوند.

کهگیلویه و بویراحمد قطب پرتاب نیزه ایران است
دنبال کنید

احمدزاده با بیان اینکه آنچه مورد بازدید وزیر قرار گرفت، قطره‌ای از زیبایی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی کهگیلویه و بویراحمد بود عنوان کرد: نتوانستیم همه آنچه برنامه‌ریزی شده بود را مورد بازدید قرار دهیم.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکل آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ گفت: مسیر انتقال خط لوله آب به لیکک از ارجان بهبهان عبور می کند و در این زمینه بین وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی اختلاف‌نظرهایی است که با صحبتی که داشتیم قرار شد در مرکز کشور مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که رفع شود پروژه آبرسانی به لیکک امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه نیازمندی‌های استان بود از جمله احداث بازارچه دائمی صنایع دستی و ایجاد سرویس‌های بین راهی به اطلاع وزیر رسانده شد و امیدواریم در این زمینه تصمیم‌های خوبی گرفته شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi