جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از برگزار کنندگان جشنواره کوچ

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج با بیان اینکه عشایر پرافتخار شناسنامه ایران بزرگ هستند، اظهار داشت: کوچ یک رویداد زیبا و برجسته انسانی است در کوچ و در حرکت عشایر بسیاری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92340
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

کرونا :

قدردانی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از برگزار کنندگان جشنواره کوچ

به گزارش کرونا از یاسوج؛ سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج با بیان اینکه عشایر پرافتخار شناسنامه ایران بزرگ هستند، اظهار داشت: کوچ یک رویداد زیبا و برجسته انسانی است در کوچ و در حرکت عشایر بسیاری از فضیلت‌های انسانی را می‌توانیم ببینیم.

وی گفت: امروز مدیریت پیشرفته در دنیا معتقد است که سازمان‌ها با محیط‌شان شناخته می‌شوند و سازمانی موفق است محیطش را خوب بشناسد و متناسب با شرایط آن را تغییر دهد، کوچ عشایر مصداق بارز محیط‌شناسی است.

این وزیر دولت سیزدهم بیان کرد: وقتی حرکت می‌کنیم تحول همراه با تحمل و سختی است این دو همواره با هم‌ هستند و اگر کسی تصور کرد می‌تواند تحول ایجاد کند بدون اینکه تحمل کند به بیراهه رفته است.

ضرغامی بیان کرد: در ایل بهترین سازماندهی و تقسیم‌کار صورت می‌گیرد و هیچکس در جریان کوچ بیکار نیست و همه کار می‌کنند که این برای یکجا‌نشین‌ها و شهرنشین‌ها و کلان‌شهرها بهترین درس است که برای یک کار ارزشمند باید تقسیم کار صورت گیرد.

وی گفت: در کوچ همه تلاش می‌کنند با هم باشند اگر کوچ انجام می‌گیرد و ایل حرکت می‌کند از دام بیمار تا پیرزن و پیرمرد همه باید با هم بروند زیرا ایل دسته‌جمعی است و به بزرگ‌ترهایش احترام می‌گذارد.

این مسئول گفت: ایل ستون و محور دارد و اینها برای دنیای بی‌هویت امروز و برای کسانی که یکسان‌سازی را می‌خواهند تحمیل کنند درس است آداب و رسوم ایل سبب پایداری فرهنگ می‌شود. 

انتقاد معاون وزیر کشور از برخی مدیران در کهگیلویه و بویراحمد/ چرا با برنامه‌های استان همراه نیستید؟
دنبال کنید

وی گفت: سومین نکته استفاده از همه داشته‌ها است در مدیریت امروز امکانات، چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری، مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند اما ایل و کوچ به ما می‌آموزد که از همه‌چیز باید بهترین استفاده را کنیم.

وزیر دولت سیزدهم گفت: کوچ وقتی انجام می‌شود و ایل راه می افتد از تجهیزات بسیار ابتدایی بهترین و مؤثرترین و بزرگ‌ترین استفاده صورت می‌گیرد و دانش و مهارت استفاده از این تجهیزات ابتدایی وجود دارد که اینها برای یکجانشینی که باعث شده محیط زیست و منابع از بین برود، درس بزرگی است.

وی گفت: عشایر ایران از عشایر بویراحمدی گرفته تا عشایر قشقایی و عشایر دیگر نقاط کشور باعث حفظ هویت و فرهنگ ملی ما و مایه افتخار هستند.

ضرغامی افزود: از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و به خصوص هنرمندان عزیز که باعث هویت و رونق این مراسم شدند سپاسگزاری می‌کنم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi