جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیین‌نامه تعزیه‌خوانی در چهارمحال‌ و بختیاری تدوین می شود

نماینده مردم شهرکرد با اشاره به تدوین آیین‌نامه جدید تعزیه با رویکرد هویت مستقل این هنر فاخر، گفت: تدوین آیین‌نامه در کمیسیون فرهنگی مجلس طرح موضوع و پیشنهاد شد که برای اولین بار این آیین‌نامه با سبک استانی در چهارمحال‌وبختیاری تدوین و اجرایی شود تا بتوان به‌عنوان یک الگو به سراسر کشور تسری داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92283
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

کرونا :

آیین‌نامه تعزیه‌خوانی در چهارمحال‌ و بختیاری تدوین می شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، احمد راستینه در گردهمایی گروه‌های تعزیه چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: عشق و ارادت به امامان (ع) و حسین (ع) رزق و عطیه الهی است و اکتسابی نیست بلکه نظر خداوند متعال بر قلب بشریت است تا روزی‌های بزرگ را به او اعطا کند و لذا رزقی بالاتر از آنچه نصیب خادمان حسین (ع) شده سراغ نداریم.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعزیه مهم‌ترین رکن حرکت عاشورایی در طول تاریخ بوده است، ادامه داد: عشق به حسین (ع) در دوران خفقان پهلوی و با وجود تمام خطرات، فرهنگ حسینی را ترویج داد و امروز نیز این عشق و ارادت، رقم‌زننده همایش عظیم و حرکت جهانی اربعین است این عنایتی از جانب پروردگار و وعده‌ای است که ما را به ظهور نزدیک می‌کند.

وی تأکید کرد: رکن تبلیغ در تعزیه بعد از تبلیغ از جانب علما و روحانیون، مهم‌ترین رکن حفظ و اشاعه فرهنگ حسینی است؛ منبر علما تبیین‌گر و میدان تعزیه روشنگر است و میان تبیین و روشنگری یک رابطه مستقیم وحود دارد. تبیین عقل را رشد می‌دهد و روشنگری دل را ارتقا می‌بخشد.

راستینه بیان کرد: سوگواره‌های تعزیه باید نظم پیدا کند، همچنین ارتقای شبکه تعزیه‌خوان باید در برنامه قرار گیرد و ظرفیت ارکان تعزیه باید به‌طور مستمر رشد بیابد؛ هنر تعزیه‌خوان این است که مخاطبانش اشک بریزند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اخلاص تعزیه‌خوان در اقامه نقش را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: اگر پیوسته پای درس معارف حسین بن علی (ع) خود را رشد دهیم، اخلاص را در وجودمان نهادینه خواهیم کرد، حسین (ع) شاگرد اول مدرسه اخلاص است که همه هستی خود را مخلصانه تقدیم خدا کرد./

پیامبر رحمت؛نبی معجزه گر
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi