چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بحران جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد جدی است/ جلسات جوانی جمعیت خروجی محور باشد

به گزارش کرونا از یاسوج، رویداد دو روزه تحول آفرین مسیر نجات در راهبری بحران جمعیت با حضور نمایندگان نهادهای مردمی، دستگاه‌های حاکمیتی و بانوان مشاور فرمانداری‌های همه شهرستان‌های استان با هدف اقدام عملیاتی با توجه به زیست بوم هر منطقه در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت در یاسوج برگزار شد در این جلسه آیت‌الله

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92049
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

کرونا :

بحران جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد جدی است/ جلسات جوانی جمعیت خروجی محور باشد

به گزارش کرونا از یاسوج، رویداد دو روزه تحول آفرین مسیر نجات در راهبری بحران جمعیت با حضور نمایندگان نهادهای مردمی، دستگاه‌های حاکمیتی و بانوان مشاور فرمانداری‌های همه شهرستان‌های استان با هدف اقدام عملیاتی با توجه به زیست بوم هر منطقه در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت در یاسوج برگزار شد

در این جلسه آیت‌الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه وضعیت امروز کشور و استان در موضوع جمعیت نگران کننده است، گفت: واقعیت این است که با بحران جمعیت مواجه هستیم و جمعیت در حال پیر شدن است که مسئله خطرناکی است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رشد منفی جمعیت کشور را با نبود نیروی انسانی کارآمد مواجه می‌کند، افزود: آبادانی یک کشور منوط به نیروی انسانی آن کشور است و اگر کشوری از این ظرفیت محروم باشد در حوزه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها دچار آسیب می‌شود.

بحران جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد جدی است/ جلسات جوانی جمعیت خروجی محور باشد 5

 

وی با بیان اینکه تمدن‌هایی که در گذشته بودند به این دلیل از بین رفتند که جمعیت آنها کاهش یافت و به مرور زمان از بین رفتند، گفت: مجددا اعلام می‌کنم که وضعیت کشور و استان به لحاظ جمعیت مناسب نیست و برای رشد جمعیت باید تناقضات در موضوع جمعیت را حل و فصل کنیم.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: جامعه باید در موضوع فرزندآوری تشویق و ترغیب شود و دولت در این زمینه مشوق‌هایی از جمله استخدام افراد دارای بیشترین فرزند و همچنین اعطای مسکن و زمین که باید این مشوق‌ها محقق شود.

جلسات جوانی جمعیت خروجی تاثیرگذار و تحول‌زا داشته باشند 

سید علی احمدزاده گفت: طی ۳ دهه گذشته آنقدر بر موضوع کنترل جمعیت تبلیغات صورت گرفت و پافشاری شد که رشد جمعیت منفی شد و اولین کشور جهان که رشد منفی جمعیت داشت لقب گرفتیم.

هشدارهای انتظامی گچساران درباره کلاهبرداران «متاورسی»
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رشد جمعیت هر کشوری باید ۲.۵ درصد باشد، افزود: رشد جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷۳ درصد است.

وی با بیان اینکه سایر کشورها وضعیت بهتری به لحاظ جمعیت و فرزندآوری نسبت به کشور ما دارند، افزود: برخی‌ها مسائل اقتصادی را بهانه می‌کنند اما کشورها همسایه ایران علی‌رغم مشکلات متعدد اقتصادی، رشد جمعیت و فرزندآوری بهتری دارند.

بحران جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد جدی است/ جلسات جوانی جمعیت خروجی محور باشد 6

 

وی بیان کرد: اوایل انقلاب هم مشکلات اقتصادی وجود داشت اما خانواده‌ها فرزندان بیشتری داشتند و با رشد منفی جمعیت مواجه نبودیم.

 احمدزاده با اشاره به وضعیت نگران کننده جمعیت گفت: در شرایطی قرار داریم که کشور طی یکی دو دهه آینده برای تامین نیروی کار با مشکل مواجه می‌شود و جمعیت پیر هم توانایی کار ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایران همیشه مورد تهدید دشمنان بوده است، گفت: در کشوری که همواره مورد تهدید بوده آنقدر بر روی طبل کنترل موالید و کاهش جمعیت کوبیده شد که امروز به این نقطه نگران کننده رسیدیم.

 احمدزاده ادامه داد: نمی‌‌توان موضوع مهم جمعیت و جوانی جمعیت را نادیده گرفت، این موضوع بسیار مهم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موضوع اقتصاد مهم است و حتما باید تلاش شود تا شرایط اقتصادی بهبود یابد اما جمعیت و فرزندآوری از به اندازه اقتصاد مهم است و در این زمینه با تهدید جدی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: بنابراین نباید در این زمینه به جلسات تشریفاتی و گفتمانی اکتفا کنیم، در این زمینه برنامه ای راهبردی ارائه شود.

احمدزاده با بیان اینکه نیاز است به فرهنگ دینی و باورهای اوایل انقلاب باز گردیم، گفت: جلسات جمعیت و جوانی جمعیت خروجی تاثیرگذار و تحول‌زا داشته باشند.

جمع آوری بیش از ۳ تن فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف در گچساران
دنبال کنید

سبک زندگی در موضوع فرزندآوری اصلاح شود

ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: موضوع جمعیت و جوانی جمعیت نیازمند کار فرهنگی است و باید قانون جوانی جمعیت اجرا شود.

وی بیان کرد: البته در برخی موارد قانون جوانی جمعیت نیازمند به روان‌سازی و در مواردی بازنگری و نظارت است که کاملا اجرا شود.

بحران جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد جدی است/ جلسات جوانی جمعیت خروجی محور باشد 7

 

هدایتخواه بیان کرد: تازمانی که سبک زندگی اصلاح نشود موضوع فرزندآوری حل نمی‌شود بنابراین همه نهادهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، مردمی و فرهنگی به موضوع سبک زندگی ورود کنند.

همچین عاطفه‌السادات مدبرنژاد گفت: مسئله جمعیت دیگر یک مسئله نیست بلکه به یک ابر بحران تبدیل شده که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی بیان کرد: رویداد تحول آفرین مسیر نجات در راهبری بحران جمعیت برای اولین بار با حضور نمایندگان مردمی، حاکمیتی و بانوان مشاور فرمانداری‌های ۹ شهرستان استان با هدف استفاده از ظرفیت فعالین مردمی و حاکمیتی جمعیت برای تدوین برنامه عملیاتی ویژه هر شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi