سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگرانی اهالی چاروسا از وضعیت امکانات پزشکی و درمانی/ داروخانه دارو ندارد؛ پزشک متخصص نیست

به گزارش کرونا از چاروسا، سلامت و بهداشت یکی از مقوله‌های بسیار مهم در زندگی فردی و اجتماعی هر جامعه است. هر گونه بی‌عدالتی در این حوزه غیر قابل هضم بوده چرا که مستقیما با جان مردم سر و کار دارد. بخش چاروسا یکی از مناطق پرجمعیت کهگیلویه و بویراحمد با تعداد روستاهای زیاد است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92034
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

کرونا :

نگرانی اهالی چاروسا از وضعیت امکانات پزشکی و درمانی/ داروخانه دارو ندارد؛ پزشک متخصص نیست

به گزارش کرونا از چاروسا، سلامت و بهداشت یکی از مقوله‌های بسیار مهم در زندگی فردی و اجتماعی هر جامعه است.

هر گونه بی‌عدالتی در این حوزه غیر قابل هضم بوده چرا که مستقیما با جان مردم سر و کار دارد.

بخش چاروسا یکی از مناطق پرجمعیت کهگیلویه و بویراحمد با تعداد روستاهای زیاد است و بسیاری از روستانشینان مجبورند به مرکز درمانی قلعه رئیسی مراجعه کنند.

مرکز درمانی قلعه رئیسی که جمعیتی قریب به ۵۰ هزار نفر را پوشش می دهد این روزها با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند و متاسفانه این مشکل به یک گرفتاری برای مردم تبدیل شده است.

دارو نیست؛ حتی شربت سرماخوردگی

اولین مشکل این مرکز را باید همچون بسیاری از مناطق کمبود دارو بدانیم هر چند به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها کمبود دارو در همه مناطق وجود دارد اما در چاروسا گاه حتی پیش پا افتاده‌ترین دارو هم نیست و بعضا مردم مجبورند برای تهیه یک شربت سرماخوردگی کیلومترها آن طرف به شهر دهدشت مراجعه کنند.

مشکلی که هست تنها داروخانه این شهر و منطقه به دلیل نداشتن رقیب فقط به قول عامیانه سرش برای مردم درد نمی‌کند.

آن طور که اهالی چاروسا می گویند: کمبود و نبود دارو اولین و آخرین مشکل داروخانه نیست و اگر به داروخانه شهر مراجعه کنی اعلام می کنند که سیستم قطع است و بعضا دارو را آزاد محاسبه می‌کنند و در مرکز درمانی هم بستگی دارد به شخص مراجعه کننده آیا آشنا بوده یا نه؟

به گفته اهالی روستا، در بسیاری از مواقع به دلیل نداشتن رقیب در بسیاری از مواقع روز داروخانه شهر تعطیل و داروخانه مرکز درمانی هم با مشکلات خاص خود روبروست.

آخرین جزئیات برپایی نمایشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد از سوغات و هدایا تا گل و گیاه
دنبال کنید

برد رادیولوژی به شهرستان دیگری قرض داده شده است

کاش مشکلات حوزه درمان در چاروسا به همینجا ختم شود. رادیولوژی که در گذشته به نام قلعه رئیسی ایجاد شد و مدت زیادی هم کار کرد و کمک شایانی هم به مردم این منطقه و حتی بخش دیشموک می کرد و مردم مجبور نبودند به دهدشت بروند داغ دیگری بر دل مردم این مناطق شده است.

آن گونه که ساکنان بخش چارو شنیده اند و بازگو می‌گویند، برد رادیولوژی قلعه رئیسی به شهرستان دیگری فرستاده شد و همچنان بعد از قریب به دو سال دستگاه کامل رادیولوژی در مرکز قلعه رئیسی وجود دارد اما جلوی درب آن نوشته شده «خراب است».

با این حال، جای تعجب است چرا بعد از قریب دو سال یک دستگاه که می‌تواند خدماتی به مردم یک منطقه داشته باشد برای یک سیستم کوچک معطل بماند که البته ضعف مدیریت را می‌رساند که امید است به این چنین مدیریت هایی در دولت مردمی پایان داده شود.

شش ماه است خبری از پزشک متخصص نیست

در گذشته حضور پزشک مختصص در طول هفته بخش یکی دیگر از خدماتی بود که صورت می گرفت اما روستاییان اهل چاروسا می گویند که از شش ماه پیش هم از حضور پزشکان متخصص در این بخش خبری نیست.

آنها با ابزار نگرانی شدید از این وضع، امیدوار هستند که صدایشان به گوش مسئولان برسد و این موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود.

گفتنی است، بخش چاروسا به مرکزیت قلعه رئیسی در ۷۰ کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد.

پایان پیام/۸۲۰۲۱


افراد نیک‌اندیش دارایی‌های خود را وقف اشتغال و ازدواج جوانان کنند
دنبال کنید

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi