جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بازیافت روزانه ۵۰۸ هزار بشکه نفت خام توسط شرکت نفت و گاز گچساران

به گزارش کرونا از گچساران اردشیر کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:به منظور بهبود شرایط تولید، فرآورش، ایمن سازی و صیانت از محیط زیست اقدامات خوبی در شرکت بهره برداری نفت و کاز گچساران انجام شده است. وی بیان کرد: در این شرکت حدود ۵۰۸ هزار بشکه در روز نفت خام با استفاده از دستگاههای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91893
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

کرونا :

بازیافت روزانه ۵۰۸ هزار بشکه نفت خام توسط شرکت نفت و گاز گچساران

به گزارش کرونا از گچساران اردشیر کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:به منظور بهبود شرایط تولید، فرآورش، ایمن سازی و صیانت از محیط زیست اقدامات خوبی در شرکت بهره برداری نفت و کاز گچساران انجام شده است.

وی بیان کرد: در این شرکت حدود ۵۰۸ هزار بشکه در روز نفت خام با استفاده از دستگاههای تفکیک گرسیارMOS)  ) و فرآورش سیار  (MOT ) بازیافت شده است.

رئیس اداره بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه یافت این میزان نفت خام در گچساران گامی برای صیانت از محیط زیست است، تصریح کرد: در همین راستا ۷۵ اصلاحیه مهم عملیاتی از جمله تعمیر ۸ عدد از خطوط لوله مجموعه ۱۱ بی بی حکیمه یک،که بر اثر رانش زمین زیرخاک و سنگهای بزرگ مدفون شده بود در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام گرفت.

کریمی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعمیر اساسی بر روی ۵۱ دستگاه مخازن تحت فشار درون واحدی و سرچاهی، تعمیر کلی ۹۰ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۲۶ دستگاه ذخیره ، خشک کننده و مولد هوا، ۳۰ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورمر و رله های حفاظتی، ۲۸ دستگاه تلمبه های نفت ، آب صنعتی و آب زائد تزریقی، ۵ دستگاه دیزل آتش نشانی و ۱ دستگاه توربین گازی صورت گرفته است.

کریمی عنوان کرد: در همبن مدت زمان ۲۰۹ مورد تعمیر کلی، ایمن سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه ها و تفکیک گرها ، ۸۰۶ مورد تعمیر ، تعویض ، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی نیز انجام شده است.

وی گفت: در برخی از تاسیسات سرچاهی و کارخانه الکترونیکی نمودن تجهیزات ثبت کننده و … نیز انجام شد.

سرپرست جدید اداره کل انتقال خون قزوین منصوب شد
دنبال کنید

رئیس اداره بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: ۳۴۱ مورد نصب یا تعویض صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز و ۱۵۳مورد رفع نشتی و پاکسازی محیط نیز از دیگر اقدامت ابن شرکت است.

کریمی بیان کرد: انجام این عملیات ها در طولانی ترین و وسیع ترین مخازن هیدروکربوری از جنوب تا غرب نشان از روحیه جهادی، همت وتلاش کارکنان اداره بهره برداری با همکاری کارکنان سایر مدیریت ها در شرکت نفت و گاز گچساران دارد.

رئیس اداره بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران ادامه داد:تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان قرار گرفته که این ویژگی خاص موجب شده کار در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در بین سایر شرکتها از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

کریمی اضافه داد: اداره بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران به عنوان زیر مجموعه مدیریت عملیات در وسیع ترین مخزن نفتی مناطق  نفتخیز جنوب وظایفی از جمله هدایت، سرپرستی، هماهنگی و کنترل تفکیک نفت از گاز در کارخانجات بهره برداری ، تفکیک کننده ها و تلمبه های تقویتی سرچاهی، کارخانجات نمک زدایی،راهبری حدود ۶۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله نفت و گاز با فشار های بالا تا حدود ۲۰۰۰ پام و کنترل کیفیت نفت خام  را در گرمای بالای ۵۰ درجه ای تابستان و جاده های پر پیچ و خم و گاه صعب العبور  را بر عهده دارد.

رئیس اداره بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: در شرایط تحریم و کمبود قطعات از اهم وظایف این اداره، برنامه ریزی و تعیین اولویت های عملیاتی جهت آماده نگهداشتن تأسیسات، ایمن سازی و انجام مراحل مختلف کارها جهت پیشگیری از بروز حوادث ، کنترل کیفی نفت و گاز سبک و سنگین تولیدی می باشد.

جوانی که عمر خود را برای عکاسی طبیعت گذاشته است
دنبال کنید

وی افزود: جا دارد تا از کسب درجات بالای موفقیت علمی در مجامع بین المللی، کاری، ورزشی و غیره علیرغم شرایط عملیاتی نوبتکاری و روحیه ایثارگرایانه همکاران خود و اثبات شعار ما میتوانیم با حفظ تولید پیش بینی شده قدردانی کنم.

پایان پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi