جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزئیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان/ تصویب بودجه ۱۳ هزار و 500 میلیارد تومانی در شورا

به گزارش کرونا از اصفهان، ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، صبح امروز در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح روند بررسی و تصویب بودجه شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: لایحه بودجه ۲۶ دی‌ماه سال جاری به شورای شهر تقدیم و بلافاصله به کمیسیون‌های تخصصی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69074
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

کرونا :

جزئیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان/ تصویب بودجه ۱۳ هزار و 500 میلیارد تومانی در شورا

به گزارش کرونا از اصفهان، ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، صبح امروز در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح روند بررسی و تصویب بودجه شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: لایحه بودجه ۲۶ دی‌ماه سال جاری به شورای شهر تقدیم و بلافاصله به کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارجاع شد، در نهایت با اخذ نقطه نظراتی که اعضا داشتند جلسات کمیسیون تلفیق از ۱۱ تا ۲۸ بهمن در صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

وی ادامه داد: با حدود ۳۰ روز بررسی و ۴ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت جلسه تخصصی، لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

قربانی در ادامه بیان کرد: آن‌چه در لایحه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ تحت عنوان بودجه کل شهرداری آمده بود؛ ۱۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان شامل بودجه مؤسسات وابسته و شهرداری بود، شورای شهر ۵۷۷ میلیارد تومان تغییراتی ایجاد کرد که در نهایت بودجه ۱۴۰۱به میزان ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان در شورای شهر به جمع‌بندی رسید که امروز برای تصویب نهایی به رأی گذاشته خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح اعتبارات بودجه ۱۴۰۱ توضیح داد: از بودجه مصوب سال آینده، ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان مربوط به شهرداری مرکزی، مناطق و ناژوان و ۴ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان مربوط به کل سازمان‌ها و مؤسسات وابسته است؛ همچنین ۳ هزار و ۱۹ میلیارد تومان اعتبارات جاری درنظر گرفته شده در بودجه ۱۴۰۱ است که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۶ درصد در اعتبارات جاری رشد خواهیم داشت.

مسیرهای راهپیمایی روز۹دی در کهگیلویه و بویر احمد
دنبال کنید

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۸ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به تصویب رسید که ۷۴ درصد از کل بودجه است و ۴۹.۳ درصد رشد نسبت به بودجه ۱۴۰۰ دارد، بودجه سازمان‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز ۳ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که با رشد ۱۸ درصدی روبرو است؛ بودجه شرکت‌ها نیز ۱۰۷۴ میلیارد تومان مصوب شد که رشد ۳۴ درصدی دارد، همچنین کمک به سازمان‌ها، ۷۷۲ میلیارد تومان مصوب شده که برابر ۲۰ درصد رشد داشته است.

قربانی در رابطه با راهبردها و تأکیدات شورای اسلامی شهر تصریح کرد: ۴۷ مورد تأکیدی به عنوان پروژه‌ای، ۶۵ اقدام و ۴۷ مورد به عنوان رویکرد در موارد مربوط به منشور و تأکیدات وجود داشته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین مطرح کرد: تعیین روند افزایش سهم سرمایه‌گذاری و مشارکت در درآمدها، تأکید بر پروژه‌های پیشران توسعه و کلان از جمله خط دوم قطار شهری و قطعات اولویت‌دار حلقه حفاظتی ترافیکی، توجه به محله محوری و برقراری عدالت شهری در تخصیص منابع و ارائه خدمات به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، حوزه نوسازی و بهسازی حمل و نقل درون‌شهری و توجه به بهبود و توسعه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری مرکز کنترل ITS ترافیک راهبردها و تأکیدات منشور شورا و منشور بودجه شورای شهر بوده است.

وی در پایان گفت: اعتبارات هزینه جاری در سال ۱۴۰۱ به میزان ۳ هزار و ۱۹ میلیارد تومان برابر با ۳۸ درصد رشد و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۸ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ است؛ بودجه مستمر، هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان و سایر ردیف‌های شهرداری ۶۵۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

افتتاح ۲۴ پروژه سلامت محور در گیلان طی یک سال اخیر
دنبال کنید

به گزارش فارس، در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان به مبلغ ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان به تصویب رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/م/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi