شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خشکسالی امنیت غذایی کشور را تهدید می کند/ لزوم تدوین بسته حمایتی دولت در قبال برنج کاران شمال

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی، گفت: کاهش سطح تولیدات زراعی در اثر کمبود آب کشاورزی و خشکسالی تهدید جدی برای امنیت غذایی کشور محسوب می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91776
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

کرونا :

خشکسالی امنیت غذایی کشور را تهدید می کند/ لزوم تدوین بسته حمایتی دولت در قبال برنج کاران شمال

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به تأثیر خشکسالی در تولید محصولات کشاورزی، اظهار کرد: نبود آب مورد نیاز برای فعالیت کشاورزی و از جمله تولید برنج در شمال کشور وارد مرحله خطرناکی شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم تأکید کرد: دولت و به ویژه وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو و سازمان مدیریت بحران کشور باید در اسرع وقت طرح های پشتیبان در زمینه حمایت از زارعان تولیدات کشاورزی در شمال را تدوین و ارائه کنند. کاهش سطح تولید برنج در اثر خشکسالی موجب وابستگی کشور به این محصول استراتژیک و واردات بی رویه خواهد شد.

کریمی فیروزجایی گفت: تأمین آب زراعی در استان های شمالی دغدغه جدی و مایه نگرانی عمده مسئولان و مردم این استانها است. مازندران با برخورداری از ۲۳۰ هزار هکتار عرصه شالیزاری تأمین کننده ۴۴ درصد برنج هموطنان کشور است.

وی، لزوم تدوین بسته ویژه حمایتی از سوی دولت برای برنج کاران شمال کشور را خاطرنشان کرد و افزود: در صورت بی توجهی به این مهم، اقتصاد کشاورزان در شمال کشور فرو خواهد پاشید.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: نافروشی و دپوی ۳۰۰ هزار تنی محصول برنج تولیدی سال گذشته برنج کاران مازندرانی در انبارها مشکل آفرین شده است.پیگیری برای حل مشکلات برنج کاران در دولت و مجلس در جریان است.

 کریمی فیروزجایی گفت: متولیان بخش کشاورزی باید نقشه راه روزآمد و نوین برای فائق آمدن بر چالش های پیش روی این بخش ارائه کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi