جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بنیاد مسکن 90 میلیارد تومان برای عمران روستا و مناطق محروم گچساران هزینه کرد

به گزارش کرونا از گچساران، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات بسبار خوبی در روستاها و شهرهای کهگبلویه و بویراحمد انجام شده است. در گچساران این اقدامات ارزنده باعث ایجاد رونق و توسعه روستاها شده است به گونه ای که شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهر به برخی از روستاهای این شهرستان هستیم. بنیاد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91755
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

کرونا :

بنیاد مسکن 90 میلیارد تومان برای عمران روستا و مناطق محروم گچساران هزینه کرد

به گزارش کرونا از گچساران، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات بسبار خوبی در روستاها و شهرهای کهگبلویه و بویراحمد انجام شده است.

در گچساران این اقدامات ارزنده باعث ایجاد رونق و توسعه روستاها شده است به گونه ای که شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهر به برخی از روستاهای این شهرستان هستیم.

بنیاد مسکن توانسته در راستای تأمین مسکن روستاییان و احداث طرح‌های عمرانی و توسعه روستا‌ها در قالب طرح‌های مختلف، خصوصا طرح هادی روستا‌ها بسیار مثبت عمل کند.

یکی از ساکنین روستای امام زاده جعفر اظهار کرد: در دولت سیزدهم خدمات به روستاها سرعت بیشتری گرفته است و بنیاد مسکن در غالب طرح هادی توانسته اقدامات بیشتری را انجام دهد.

یکی از ساکنین روستای دیل عنوان کرد: بنیاد مسکن با تلاش بسیار در حال اجرای گسترده طرح هادی در روستاهای گچساران است.

اقدامات بنیاد مسکن در گچساران 

محمد مراد راغ پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و عمران روستاها و مناطق محروم گچساران در قالب طرح های مختلف از سال گذشته تاکنون در این شهرستان هزینه شد.

وی بیان کرد: بیش از ۲۲۹ میلیارد ریال اعتبار استانی برای توسعه روستاهای گچساران در قالب طرح هادی در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در نظر گرفته شد که از این میزان ۱۶۷ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

رئیس بنیاد مسکن گچساران تصریح کرد: این میزان اعتبار برای اجرای ۶۰ طرح عمرانی روستایی در این شهرستان در نظر گرفته شده که از این تعداد بیش از ۳۰ طرح با اعتباری بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال به بهربرداری رسید.

ارسال 6 اثر نفیس از هنر دست اصفهانی‌ها به عتبات عالیات
دنبال کنید

راغ پور عنوان کرد: هم اکنون ۳۰ طرح عمران روستایی با اعتباری ۱۳۱ میلیارد ریال در زمینه بهسازی معابر روستایی، احداث پارک، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، زیرسازی و آسفالت در این شهرستان در دست اجراست.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در گچساران گفت: طرح ۲۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن در قالب فاز اول با پیشرفت ۷۰ درصد در دست اجراست. 

رئیس بنیاد مسکن گچساران خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم طرح نهضت ملی در قالب ۱۲۴ واحدی از ابتدای امسال شروع شده است.

راغ پور بیان کرد: تاکنون طرح هادی در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

وی افزود: در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۱۰ میلیاردو ۷۲۳ میلیون ریال برای تکمیل رینگ بافت فرسوده دوگنبدان و ۶ میلیارد ریال برای اجرای طرح های گردشگری و میراث فرهنگی در مناطق امامزاده قطب الدین و آبشار کیوان و سرابیز در نظر گرفته شد.

راغ‌پور اظهار کرد: افزون بر ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده در دوگنبدان وجود دارد که ۲۵ هزار خانوار در آن سکونت دارند.

 وی بیان کرد: طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان در محله های لبنان، رادک، سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجرا است.

رئیس بنیادمسکن گچساران تصریح کرد: براساس طرح احیای بافت فرسوده، بازسازی سه هزار واحد مسکونی در محله مسکونی بافت فرسوده  مورد هدف  است که تا کنون ۲ هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی با دریافت تسهیلات اقدام به نوسازی واحدهای مسکونی خود کرده‌اند.

راغ‌پور عنوان کرد: قریب بر یک هزار واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارند.

اجرای بیش از ۱۵۰ پروژه روستایی بنیاد مسکن گچساران
دنبال کنید

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi