شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اونس جهانی 8 دلار گران شد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز با کاهش ارزش دلار و تشدید ریسک‌های اقتصادی، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت این درحالی است که سرمایه‌گذاران برای انتشار آمار تورم آمریکا و سنجش مسیر سیاست‌گذاری بانک مرکزی این کشور آماده می‌شوند. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۷ دلار و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91704
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

کرونا :

اونس جهانی  8 دلار گران شد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز با کاهش ارزش دلار و تشدید ریسک‌های اقتصادی، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت این درحالی است که سرمایه‌گذاران برای انتشار آمار تورم آمریکا و سنجش مسیر سیاست‌گذاری بانک مرکزی این کشور آماده می‌شوند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۷ دلار و ۸۰ سنت افزایش ۲۰۲۴٫۵۹ دلار فروخته شد.

شاخص دلار نیز ۰٫۱ درصد کاهش یافت و قیمت طلا را برای مالکان سایر ارزها ارزان‌تر ساخت.

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار در این رابطه گفت: «طلا همچنان در بازار تقویت شده است زیرا بازارها هنوز در مورد بی‌ثباتی مالی آمریکا محتاط هستند چراکه این بی ثباتی خطرات رکود آمریکا را تشدید می‌کند.اگر مشکلات بانک‌های منطقه ای دوباره در کانون توجه قرار گیرد، می‌تواند رغبت به طلا را افزایش دهد.»

تان افزود، سرمایه‌گذاران و تاجران هنوز تردید دارند که بانک مرکزی آمریکا در نهایت نرخ بهره را تا پایان امسال کاهش می‌دهد یا نه.

نگرانی در مورد بخش بانکی از زمان ورشکستگی بانک سیلیکون ولی شدت گرفته است و سبب شد تا قیمت طلا در افزایش ماهانه در ماه آوریل را ثبت کند.

جدا از آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود، معامله‌گران همچنین تحولات مربوط به بخش بانکی و سقف بدهی این کشور را زیر نظر دارند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi