جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شربت خوری قابی مطمئن ترین روش برای تغذیه زنبورهای عسل

شربت خوری قابی مطمئن ترین روش برای تغذیه زنبورهای عسل   شربت خوری قابی، وسیله ای است که در زنبورداری برای تامین غذای زنبورهای عسل در مواردی که شهد کمیاب باشد مانند فصول سرد و خشکسالی مورد استفاده قرار می گیرد. شربت خوری قابی از جنس پلاستیک درجه یک تهیه شده است و درون کندو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91698
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

کرونا :

شربت خوری قابی مطمئن ترین روش برای تغذیه زنبورهای عسل

شربت خوری قابی مطمئن ترین روش برای تغذیه زنبورهای عسل

 

شربت خوری قابی، وسیله ای است که در زنبورداری برای تامین غذای زنبورهای عسل در مواردی که شهد کمیاب باشد مانند فصول سرد و خشکسالی مورد استفاده قرار می گیرد.

شربت خوری قابی از جنس پلاستیک درجه یک تهیه شده است و درون کندو قرار می گیرد. این محصول دارای یک مخزن برای شربت قند است تا زنبورهای عسل بتوانند از آن تغذیه کنند. زنبورهای عسل می توانند برای تغذیه از منافذ کوچکی که این محصول دارد برای تغذیه استفاده کنند. همچنین نوع طراحی شرت خوری قابی به گونه ای است که زنبورهای عسل در آن غرق نشوند.

زنبورداران بر اساس نیاز و نیز نوع کندوهای خود می توانند از انواع مختلف شربت خوری زنبور عسل استفاده کنند. اما معمولاً بیشتر زنبورداران از شربت خوری قابی استفاده می کنند. زیرا هم ارزان قیمت تر است و همین اینکه استفاده از آن راحت تر بوده و ماندگاری و دوام بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

شربت خوری های قابی برای زنبورداران بسیار مفید هستند زیرا باعث افزایش کیفیت زندگی زنبورهای عسل و تغذیه راحت تر آنها می شود. همچنین زنبور ملکه نیز آسیب کمتری می بیند زیرا هربار نیاز به بازکردن درب کندو وجود ندارد.

از شربت خوری قابی بیشتر در فصل زمستان که غذای کافی برای زنبورهای عسل وجود ندارد استفاده می شود. همچنین زنبورداران در مناطق سردسیر مانند اردبیل از این شربت خوری برای تغذیه زنبورهای عسل استفاده می کنند.

توصیه های مهم در استفاده از شربت خوری قابی

شربت خوری قابی زنبور عسل

هنگام استفاده از شربت خوری قابی، مهم است که مخلوط شکر و آب را به درستی انجام دهید. غلطت قند موجود در شربت باید از حد مشخصی بیشتر نشود. برای همین توصیه می شود که از ترکیب آب و گرانول به نسبت مساوی استفاده کنید. زنبورداران باید بدانند که نباید از عسل برای تغذیه زنبورها استفاده کنند زیرا می تواند باعث بروز بیماری های مختلف از جمله انگل و کهیر در کندوها شود.

سالن ورزشی روستای «کردلاغری» بویراحمدبامساحت۱۴۰۰مترمربع افتتاح شد
دنبال کنید

همچنین باید بصورت مرتب بر زنبورها و نحوه تغذیه آنها از شهد نظارت داشته باشید و مطمئن شوید که به اندازه کافی شربت برای تغذیه زنبورهای عسل درون کندو وجود دارد. علاوه بر این باید بدانید که تغذیه بیش از حد زنبورها می تواند باعث افزایش وزن آنها شده و زنبورها نتوانند به خوبی پرواز کنند. همین موضوع می تداند باعث از بین رفتن کلونی شود. البته باید این را هم بدانید که تغذیه دیر هنگام در فصل پاییز می تواند منجر به افزایش رطوبت کندو شده و باعث کپک زدن و نفوذ سایر حشرات به کندو شود.

در نتیجه شربت خوری قابی یک وسیله مهم و سودمند برای زنبورداران است که می تواند به افزایش کیفیت عسل و بقای بیشتر زنبورها کمک کند.

نکته مهم دیگر در استفاده از شربت خوری قابی این است که احتمال نفوذ سایر حشرات و زنبورهای دیگر را به کندو محدود می کند. سایر شربت خوری های زنبور عسل این امکان را ندارند و به همین دلیل مقداری زیادی از شهد توسط سایر زنبورها و حشرات، از جمله مورچه ها خورده می شوند. همین موضوع می تواند باعث تماس زنبورهای عسل با حشرات دیگر و در نتیجه بروز انواع بیماری ها در آنها شود.

برای همین توصیه می کنیم از شربت خوری های قابی استفاده کنید که درون کندو قرار می گیرند و مانع از نفوذ حشرات مزاحم می شوند. در این صورت کلنی شما از بسیاری از بیماری ها و مشکلات تغذیه ای در امان خواهد بود.

خرید شربت خوری قابی

شرکت های زیادی در زمینه تولید انواع شربت خوری زنبور عسل در ایران فعالیت دارند. اما یکی از بهترین آنها شرکت تکتا بافت باختر است که با سابقه ای طولانی در زمینه تولید انواع شربت خوری قابی از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت فعالیت دارد. شرکت تکتا بافت باختر علاوه بر فروش انواع شربت خوری قابی با قیمت ارزان و کیفیت بالا، می تواند در زمینه زنبورداری به زنبورداران عزیز برای تهیه بهترین شربت خوری زنبور عسل مشاوره دهد تا آنها بتوانید محصول مورد نیاز خود را به راحتی و اطمینان خاطر خریداری نمایند.

سرکشی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه فتح از خانواده شهدا گچساران
دنبال کنید

منبع : شرکت تکتا بافت باختر

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi