دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایان خاموشی 2 ساله ایستگاه سنجش آلودگی هوا/ گره کور نبود قطعه آمریکایی و انگلیسی در دولت سیزدهم باز شد

به گزارش کرونا از یاسوج، با شروع دولت سیزدهم روند تغییر و تحول در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و پروژه‌هایی که قبلا تعطیل بودند به ریل ساخت و ساز برگشتند. ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان به دلیل تحریم بودن قطعاتی آمریکایی و انگلیسی که نیاز به تعمیر داشت مدت دو سال تعطیل بود

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90957
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

کرونا :

پایان خاموشی 2 ساله ایستگاه سنجش آلودگی هوا/ گره کور نبود قطعه آمریکایی و انگلیسی در دولت سیزدهم باز شد

به گزارش کرونا از یاسوج، با شروع دولت سیزدهم روند تغییر و تحول در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و پروژه‌هایی که قبلا تعطیل بودند به ریل ساخت و ساز برگشتند.

ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان به دلیل تحریم بودن قطعاتی آمریکایی و انگلیسی که نیاز به تعمیر داشت مدت دو سال تعطیل بود اما در دولت سیزدهم این مشکل با تدبیر مسئولان رفع شد.

اسلام جهانبخش در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: ایستگاه سنجش آلودگی بعد از دو سال خاموشی از مهر ماه ۱۴۰۱، دوباره راه‌اندازی شدند.

مسئول پایش آلودگی هوا در کهگیلویه و بویراحمد افزود: قطعاتی از ایستگاه سنجش آلودگی هوا دچار نقض فنی شدند و نیاز به تعمیر و تعویض بودند اما چون تحریم بودیم تعویض آنها سخت بود که در دولت سیزدهم این مشکل از طریق واسطه در چند کشور تامین و رفع شد‌.

وی عنوان کرد: طی این مدت شاخص آلودگی هوا اکثرا در محدوده پاک و قابل قبول بوده و و فقط یک روز در حوزه گچساران شاخص ناسالم بوده است.

این مسئول با اشاره به مزایای ایستگاه سنجش آلودگی گفت: رصد لحظه‌ای میزان آلودگی هوا، مشخص شدن شاخص آلودگی هوا و اعلام وضعیت هوا برای بیماران و گروه‌های حساس از جمله مزایای داشتن ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

دو شهر دیگر هم به ایستگاه سنجش آلودگی هوا مجهز می‌شوند

جهانبخش در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر بویراحمد و گچساران، دهدشت و بهمئی در ۶ ماه ابتدایی سال به ایستگاه سنجش آلودگی هوا برخوردار می‌شوند، دولت اعتبار خوبی برای به روز شدن ایستگاه‌های سنجش هوا در نظر گرفته است.

مرحله نخست سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کهگیلویه و بویراحمدآغازشد
دنبال کنید

وی بیان کرد: صنایع آلاینده و ترافیک عامل آلایندگی هوا است که خوشبختانه ترافیک سنگینی در استان وجود ندارد و جزء صنایع نفت و گاز صنعت آلوده‌ای نداریم و اغلب ذرات گرد و خاک از خوزستان می‌آیند.

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi