جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد/ نبود زمین مهمترین مانع مسکن در یاسوج

به گزارش کرونا از یاسوج، عیسی شهامت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در پروژه طرح نهضت ملی در سرجمع استانی عقب نمانده بلکه به غیر یاسوج در سایر نقاط همزمان با برنامه و یا جلوتر است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90659
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

کرونا :

وضعیت نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد/ نبود زمین مهمترین مانع مسکن در یاسوج

به گزارش کرونا از یاسوج، عیسی شهامت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در پروژه طرح نهضت ملی در سرجمع استانی عقب نمانده بلکه به غیر یاسوج در سایر نقاط همزمان با برنامه و یا جلوتر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۳۷۹ واحد در طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است و یک هزار و ۲۰۰ واحد نیز آماده کلنگ‌زنی داریم که در حال شروع فعالیت هستند

وی ادامه داد: همچنین در حوزه مسکن روستایی دو هزار و ۵۰۰ واحد در حال احداث است، ضمن اینکه واحدهای خسارت دیده از سیل مانسون یک هزار و ۱۵۵ واحد بوده که عمدتا ساخته و تحویل شده یا در حال بازسازی هستند.

وضعیت نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد/ نبود زمین مهمترین مانع مسکن در یاسوج 5

 

 شهامت با اشاره به احداث یک قریب به یکهزار واحد توسط دستگاه‌های حمایتی در استان گفت که از این تعداد قریب به هفتصد واحد آن تحویل و مابقی در دست ساخت است که این واحدها و واحدهای تخریبی سیل در ارزیابی نیامد که باید می آمد. 

وی بیان کرد: سهمیه استان در طرح مسکن روستایی ۱۶ هزار واحد برای چهار سال بود یعنی هرسال ۴۰۰۰واحد در حالیکه برای دوسال تنها ۵۰۰۰واحد ابلاغ شد که مازاد برآن را میتوانیم جذب کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با اقدامات در دست احداث حوزه مسکن تا پایان سال ۲۰ هزار واحد سهمیه استان طی دو سال محقق خواهد شد.

شهامت با اشاره به اینکه احداث مسکن با کیفیت و ارزان قیمت برای اقشار آسیب‌پذیری که تاکنون نتوانستند صاحب مسکن شوند در اولویت است، گفت: علی‌رغم تاکید بر احداث مسکن محدودیت‌هایی از جمله عدم تبدیل اراضی درجه یک و دو کشاورزی به مسکن و عدم تخریب جنگل‌ها اعمال شده و همین موضوع احداث مسکن در شهر یاسوج را برای ۵۲ درصد متقاضیان با مشکل مواجه کرده است و چنانچه متقاضیان نهضت ملی شهر یاسوج تمایل داشته باشند امکان تامین زمین و شروع عملیات ساخت برای آنها در سایر نقاط استان وجود دارد.

وضعیت نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد/ نبود زمین مهمترین مانع مسکن در یاسوج 6

 

وی با اشاره به اینکه استاندار مشکل نبود زمین در شهر یاسوج برای طرح نهضت ملی مسکن را به اطلاع وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و حتی خود رئیس جمهور رسانده گفت: پیگیری برای رفع این مشکل به نحوی بوده که خود وزیر محترم کشور و وزیر راه و شهرسازی در جریان این مشکل هستند و اهمیت موضوع چنان جا افتاده است که مدیرکل محترم دفتر فنی وزارت کشور اعلام کرد در صورت ضرورت جهت اخذ مصوبه خاص شهر یاسوج از مجلس باید اقدام می‌کنیم.

​تعقیب و گریز دو خودروی سواری/ کشف ۹ کیلوگرم مواد مخدر تریاک
دنبال کنید

وی عنوان کرد: مشکل نبود زمین در یاسوج را تا این حد برجسته کردیم اما تاکنون نتیجه‌ای که منجر به تامین زمین شود را نداشتیم که از وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن که مکلف به تامین زمین است انتظار می‌رود گره از این مشکل باز کنند.

وی بیان کرد: درخواست کردیم هزار میلیارد تومان برای خرید زمین در یاسوج اختصاص داده شود و حتی در سطوحی از سازمان ملی زمین و مسکن در طول مدت پیگیری برخی از این عزیزان پیشنهاد کاهش سهمیه استان را به دلیل نبود زمین دادند که با واکنش بسیار شدید و مخالفت استاندار محترم و وزیر محترم کشور را در پی داشت و تنها راه را حل مشکل و نه حذف صورت مسئله عنوان کردند و تیم مدیریت استان به صراحت اعلام کردند با توجه به نیاز مبرم به مسکن در استان ما دنبال افزایش سهمیه نیز هستیم 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ادارات استان زمین زیادی برای واگذاری در اختیار ندارند، گفت: اداراتی که زمین داشتند برای اجرای این طرح واگذار کردند که از جهاد کشاورزی که بیشترین زمین واگذاری را داشت تقدیر و تشکر می‌کنم.

شهامت عنوان کرد: در بین ادارات استان بیشترین زمین‌ها در اختیار دانشگاه‌ها است که از آنها خواستیم ضمن رعایت طرح های توسعه ای خود در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مسکن متاهلی احداث کنند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد استان جنگل و مناطق دارای پوشش مرتع است که مشکل قانونی جهت نهضت ملی داریم گفت: در شهرستان مارگون درخواست الحاق ۳۲ هکتار زمین به شهر شده است، پیشرفت طرح نهضت ملی در دهدشت و گچساران خوب است، در لیکک به دنبال الحاق ۳۰ هکتار زمین به شهر هستیم که معارضات محلی مانع این کار شده است.

عرضه سموم کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می‌شود
دنبال کنید

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به گنجاندن آیتم مسکن مهر در ارزیابی‌های صورت گرفته طرح نهضت ملی مسکن گفت: به همت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های استان تمامی پروژه‌های مسکن مهر در استان تمام شده است و تنها ۵۸ واحد مانده که متقاضیان برای قسط‌بندی مراجعه نکردند، اما در استان دیگری ۵ هزار واحد مسکن مهر در قالب طرح نهضت ملی مسکن دیده شده است در حالی که استان هیچ پروژه مسکن مهر ناتمامی ندارد.

وضعیت نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد/ نبود زمین مهمترین مانع مسکن در یاسوج 7

 

به گفته دکتر شهامت احداث دو شهرک جدید در یاسوج پیشنهاد شده و در حال بررسی است.

وی یادآور شد: اهتمام و عزم دولت بر احداث واحدهای مورد نیاز مردم استان است و مدیریت استان به ویژه استاندار محترم تمامی وظایف قانونی خود در اجرای این طرح را انجام دادند و تنها گره این طرح در استان همین مشکل زمین یاسوج است که با این دستور ریاست محترم جمهور (که میتواند یک فرصت مطلوب برای استان باشد) مبنی بر حضور میدانی نمایندگان وزارت کشور و راه و شهرسازی این امر محقق شود. 

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت‌نام ۵۹ هزار و ۵۷۸ نفر در سایت طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: ۹۰ درصد متقاضیان پالایش شده است.

محمد راستا با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۴۷۶ نفر از این افراد تایید شدند، گفت: سه هزار و ۶۰۸ نفر از این افراد اقدام به افتتاح حساب کردند.

وی با اشاره به احداث ۹ هزار و ۳۵۷ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن افزود: سهمیه استان طی چهار سال ۴۰ هزار واحد است یعنی سالی ۱۰ هزار واحد باید در استان ساخته شود که از برنامه طرح نهضت ملی مسکن عقب نیستیم.

همچنین روح‌الله عمادی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت دو هزار و ۵۳۰ واحد روستایی در سطح خبر داد و گفت: سهمیه استان ۴ هزار واحد است که برنامه‌ریزی شده تا پایان اردیبهشت ۱۰۰ درصد سهمیه استان انعقاد قرار داد شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi