شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دو ماده از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مختص وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش کرونا از یاسوج، سید نواب دانشی در جلسه تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این قانون دارای ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره و حاوی ۲۰۰ حکم قانونی است که برای اجرا ابلاغ شده است. وی افزود: جمعیت یکی از مؤلفه‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90571
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

دو ماده از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مختص وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش کرونا از یاسوج، سید نواب دانشی در جلسه تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این قانون دارای ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره و حاوی ۲۰۰ حکم قانونی است که برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: جمعیت یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت هر کشوری است که اجرای قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت گام مهمی برای جلوگیری از خطر پیری جمعیت است.

دانشی با بیان اینکه قانونگذار برای همه دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وظایفی تعیین کرده است، گفت: تکالیف مختلفی به دستگاه‌های اجرایی در این قانون محول شده است که علاوه بر برخی مواد که جنبه عمومی دارند، ماده ۳۳ و ۳۴ این قانون مختص وزارت آموزش و پرورش است.

معاون سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد سه مسئله اساسی کشور را معیشت، مسکن و ازدواج دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت این سه موضوع باید نهاد های مربوط نهایت تلاش خودشان را جهت اجرایی شدن این قانون به کار گیرند.

وی افزود: مقوله جمعیت از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام است که سازمان بازرسی وظیفه نظارت وارزیابی دستگاهها بر اجرای این قانون را بر عهده دارد و میزان پیشرفت و نحوه اجرا هر دستگاه گزارش داده می شود.

دانشی، بخشی از موارد قانونی اختصاص به آموزش وپرورش را برای کارکنان اداری تشریح و از مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خواست بستر سازی های لازم را جهت اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در دستور کار قرار دهد.

کشف بیش از ۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در باشت
دنبال کنید

سرکار خانم صدیقه نیک اقبالی مشاور مدیرکل و کارشناس مسئول امور بانوان استان کهگیلویه وبویراحمد نیز از تشکیل کارگروه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اداره کل آموزش وپرورش استان خبر داد.

 وی افزود: آموزش وپرورش در کنار سایر دستگاه‌ها وظایف مهمی بر عهده دارد که نیازمند عزم جدی برای تسهیل ارائه خدمات مشخص شده در قانون برای کمک به فرزندآوری و ازدواج جوانان است.

در پایان این آیین از ۱۵ نفر از همکاران اداری آموزش وپرورش استان که تازه ازدواج کرده بودند یا در سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند شده بوند با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

پایان پیام/۸۲۰۲۴/ ف


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi