شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین وضعیت طرح‌های کشاورزی گچساران/ از پرداخت مطالبات پیمانکاران تا ساخت ایستگاه‌‌های پمپاژ آب

علی دستلاف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های متعددی در جهاد کشاورزی این شهرستان به همت مسئولان و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس در دست اقدام است. وی بیان کرد: در گچساران ۲۹ طرح کشاورزی در بخش های مختلف با اعتباری بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در دست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90568
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

آخرین وضعیت طرح‌های کشاورزی گچساران/ از پرداخت مطالبات پیمانکاران تا ساخت ایستگاه‌‌های پمپاژ آب

علی دستلاف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های متعددی در جهاد کشاورزی این شهرستان به همت مسئولان و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس در دست اقدام است.

وی بیان کرد: در گچساران ۲۹ طرح کشاورزی در بخش های مختلف با اعتباری بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: این طرح ها در زمینه ساخت کانال آبیاری، پل و جاده بین مزارع، اجرای شبکه آبیاری و سیستم قطره ای، بازسازی و مرمت ایستگاه های پمپاژ، خط انتقال آب و احداث مجتمع گلخانه ای است.

دستلاف عنوان کرد: ساخت ۱۶ کانال آبیاری در روستاهای سید جمال الدین، دیل، ده خلیفه، اسپر، نازمکان، گربستان، رودبال، سرتیره، ده جلیل، خیرآباد و … در دست اجراست.

وی گفت: این طرح ها با اعتباری بیش از ۳۹ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۷۰ درصد در دست اجراست.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: ساخت ۲ دهنه پل سه متری بین مزارع در منطقه ماهور باشت و اسلام آباد لیشتر با اعتبار ۶ میلیارد ریال از دیگر طرح های جهاد کشاورزی گچساران است.

دستلاف بیان کرد: جاده بین مزارع رودبال با اعتباری ۲۲ میلیارد ریال و به طول پنج کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد در دست اجراست و عملیات اجرایی ساخت پل بین مزارع این منطقه بزودی از سوی شرکت نفت آغاز خواهد شد.

وی افزود: اجرای شبکه ۳ و تامین آب روستاهای امامزاده جعفر (ماهور باشت) با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال با میانگین پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست اجراست.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبیاری خواهد شد.

شهرستان چرام نخستین میزبان اجرای برنامه "همدلی و همزبانی" شد
دنبال کنید

دستلاف اضافه کرد: اجرای شبکه ۳ و ۴ تامین آب اراضی لیشتر و تنگ انگشترک با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بیش از ۶۱ میلیارد ریال در حال اجراست .

وی افزود: یکهزارو ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی در این منطقه وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن در قالب اجرای شبکه ۳ به مناقصه رفته و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران اظهار کرد: طرح تامین آب و اجرای سیستم قطره ای باغات اسپر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در دست اجراست که با تکمیل این طرح ۷۵ هکتار از باغات و زمین های کشاورزی این منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.

دستلاف عنوان داد: ساخت ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری دژسلیمان با ۲۰ درصد پیشرفت و ۲ میلیارد ریال اعتبار، خط انتقال آب دیل به چرزو با چهار میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های در دست اجرای این اداره است.

وی گفت: که با اجرای این طرح ها ۱۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه دیل و چرزو و ۵۰ هکتار از منطقه دژ سلیمان آبی خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: ساخت ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری تحت فشار بابا کلان به مساحت ۵۷۰ هکتار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم اکنون در دست اجراست.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: بازسازی و مرمت ایستگاه های پمپاژ شامبراکان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و ساخت ایستگاه پمپاژ ثانویه باغات دیل و آرو با مساحت ۱۰۰ هکتار و اعتبار چهار میلیارد ریال از دیگر طرح های جهاد کشاورزی گچساران است.

فراخوان جشنواره ملی «مدرسه عشق» در قم اعلام شد
دنبال کنید

دستلاف اضافه کرد: پیمانکارانی که از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۱ دارای مطالبات بودند بدهی آنها امسال به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی افزود: جا دارد از پیگیری و تلاش نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری این شهرستان در زمینه تامین و همکاری با جهاد کشاورزی گچساران در زمینه اجرای طرح های کشاورزی تقدیر و قدردانی کرد.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi