پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قحطی کمباین این بار در گچساران/ برداشت 40 هزار تن گندم تنها با 10 کمباین؟

به گزارش کرونا از گچساران روانبخش دیهیم خوب در نشست ستاد برداشت گندم شهرستان گچساران اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نهایت همکاری و هماهنگی را در فصل برداشت محصولات با کشاورزان این شهرستان داشته باشند. وی عنوان کرد: گندم از جمله محصولات استراتژیک کشاورزی است و دولت در راستای تامین امنیت غذایی مردم با خرید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90511
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

قحطی کمباین این بار در گچساران/ برداشت 40 هزار تن گندم تنها با 10 کمباین؟

به گزارش کرونا از گچساران روانبخش دیهیم خوب در نشست ستاد برداشت گندم شهرستان گچساران اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نهایت همکاری و هماهنگی را در فصل برداشت محصولات با کشاورزان این شهرستان داشته باشند.

وی عنوان کرد: گندم از جمله محصولات استراتژیک کشاورزی است و دولت در راستای تامین امنیت غذایی مردم با خرید تضمینی از کشاورزان تولید کننده این محصول حمایت می کند.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت محصول گندم در تامین نان مصرفی مردم، متولیان خرید گندم در شهرستان باید ساز و کار لازم را برای شتاب در تحویل گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به مراکز فراهم کنند.

دیهیم خوب عنوان کرد: تضمین خرید گندم از سوی کشاورزان و پرداخت به موقع قیمت گندم خریداری شده به کشاورزان برای افرایش تمایل و تشویق کشاورزان به فروش محصول خود به مراکز موثر خواهد بود.

علی دستلاف مدیرجهاد کشاورزی گچساران نیز در این جلسه  افزود: این شهرستان دارای ۱۰  دستگاه کمباین است و هر سال زمان برداشت گندم کمباین مورد نیاز کشاورزان از استان های فارس و خوزستان به صورت اجاره ای تامین می شود.

وی بیان کرد:  پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۰ هزار تن گندم از زمین های کشاورزی گچساران برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: خرید تضمینی محصول گندم در این شهرستان پس از نخستین برداشت محصول که معمولا از ۲۰ اردیبهشت است،آغاز می شود.

دستلاف اظهار کرد: در گچساران ۸ هزار و ۴۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبی و ۹ هزار و ۴۰۵ هکتار از زمین های دیم  در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ زیر کشت گندم و ۱۷۹ هکتار اراضی آبی  و یکهزار و ۶۱۵ هکتار از اراضی دیم زیر کشت جو رفت.

پاسخ نماینده آذربایجان شرقی به کلانتری؛ ما نیامده بودیم از پای شما بگیریم آمده بودیم از دست شما بگیریم / سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کمیسیون پیگیری می‌شود
دنبال کنید

وی گفت: پیش بینی می شود میزان برداشت گندم در این شهرستان امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: همچنین طبق نظر کارشناسان امسال ۲۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان خریداری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: چهار مرکز اصلی خرید  گندم برای شهرستان گچساران پیش بینی شده و از کشاورزان انتظار می رود گندم تولیدی خود را به مراکز خرید معرفی شده تحویل دهند.

پایان پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi