جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات فاضلاب کبودراهنگ

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس از تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات فاضلاب کبودراهنگ خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90378
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

کرونا :

تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات فاضلاب کبودراهنگ

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت،  فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت:  توافقی بین قرارگاه سپاه در بحث آبرسانی وجود دارد که بخشی از منابع را دولت و وزارت نیرو و بخشی از اعتبار را قرارگاه تقبل کند تا کار در این رابطه در قالب پروژه برنامه اقدام ملی و محرومیت زدایی انجام گیرد.

این نماینده مجلس  در دوره یازدهم با بیان اینکه این تعداد روستای بهار و کبودراهنگ در لیست پروژه‌های محرومیت زدایی و تنش آبی فوق نبودند، افزود: طی پیگیری و مکاتبات انجام شده، ۱۴ روستا در شهرستان بهار و ۱۶ تا ۲۰ روستا در شهرستان کبودراهنگ جزء پروژه برنامه اقدام ملی و محرومیت زدایی قرار گرفتند که بحث مشکلات آبرسانی این روستاها توسط قرارگاه سپاه با هماهنگی وزارت نیرو انجام خواهد شد.

وی گنده جین، رسول آباد، چشمه کبود و حسن ابدال را از جمله این روستاها برشمرد و ادامه داد: در قراردادی که وجود دارد، باید قرارگاه سپاه مطالعات را انجام و آبرسانی به این روستاها را در دستور کار خود قرار دهد.

توسلی گفت: در این طرح برخی از روستاها از جمله گنده جین نیاز به حفر و تجهیز چاه آب، برخی روستاها از جمله حسن آباد ابدال نیاز به مخزن آب و برخی روستاها در بحث آبرسانی نیازمند شبکه توزیع آب و یا موارد دیگر هستند که در این پروژه نسبت به مرتفع شدن مشکلات این روستاها در بحث آبرسانی اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به مجتمع آبرسانی بزرگ روستای حسین آباد عاشوری با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستاهای اطراف این مجتمع بیان کرد: دستور صریح وزیر نیرو برای تأمین اعتبار تکمیل مجتمع آبرسانی حسین آباد عاشوری با پیگیری های لازم دریافت شد.

سرانه تخت بیمارستانی آذربایجان غربی پایین است
دنبال کنید

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در رابطه با پروژه آبرسانی رها و متوقف شده آبرومند بیان کرد: با پیگیری لازم وزارت نیرو پروژه فوق را برای تکمیل تقبل کرد و قول داد با  تأمین اعتبار لازم پروژه را آغاز کند در ضمن مخزن ۳۰۰۰ مترمکعبی شهر مهاجران نیز در رابطه با خطوط انتقال رفت و برگشت با پیگیری لازم، وزارت نیرو دستور انجام پروژه را داده است.

وی  از تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات فاضلاب کبودراهنگ خبر داد و خاطرنشان کرد: در رابطه با تجهیزات فاضلاب کبودراهنگ به تازگی سه میلیارد تومان اعتبار نقد از وزارت نیرو برای آن دریافت و به آبفای استان داده شد و یک میلیارد هم از وزارت نفت به منظور انجام مباحث فاضلاب دریافت شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi