جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گران فروشی در ۳۸ واحد صنفی آش سبزی در شیراز محرز شد

به گزارش کرونا از شیراز، مهدی حسنی از تنظیم پرونده برای چند واحد صنفی آش سبزی که کیفیت کالا با قیمت آنها مطابقت نداشت خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت آش سبزی لذا با بررسی میدانی، بازرسان سازمان صمت فارس اقدام به برگزاری طرح ویژه بازرسی و نظارت از واحدهای تولیدی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90348
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

گران فروشی در ۳۸ واحد صنفی آش سبزی در شیراز محرز شد

به گزارش کرونا از شیراز، مهدی حسنی از تنظیم پرونده برای چند واحد صنفی آش سبزی که کیفیت کالا با قیمت آنها مطابقت نداشت خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت آش سبزی لذا با بررسی میدانی، بازرسان سازمان صمت فارس اقدام به برگزاری طرح ویژه بازرسی و نظارت از واحدهای تولیدی و صنفی آش فروشان سطح شهر در خصوص بررسی کیفیت محصولات تولیدی و مورد عرضه واحدهای مذکور اقدام کردند.

وی افزود: از تاریخ ۲۸ دیماه سال جاری تا ۲۶ بهمن ماه از تعداد تقریبی ۱۱۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که از تمامی واحدهای مورد نظر نمونه برداری شد که پس از رویت نمونه ها توسط کارشناس اتحادیه و بررسی کیفیت همه جانبه محصول جهت ۳۸ واحد صنفی پرونده گرانفروشی تشکیل شد.

او گفت: از این تعداد ۲۱ فقره به ارزش ۴ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و تعدادی نیز به دلیل عدم تکمیل اظهارات متصدیان در دست اقدام است.  

گفتنی است بر اساس مشاهدات و کارشناسی های  صورت گرفته، کیفیت آش سبزی به طرز چشمگیری افزایش یافته چنانچه در روزهای اخیر نمونه های گرفته شده از واحدهای صنفی سطح شهر، کمتر منجر به تشکیل پرونده شده است.

طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان در فارس 

معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس در ادامه تاکید کرد: بازرسی ها و نظارت در ایام پایانی سال، نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با همراهی سایر دستگاه های نظارتی جهاد کشاورزی ، بسیج اصناف ، تعزیرات و … تشدید می شود.

مراسم اعتکاف در ۵ مسجد شهرستان چناران برگزار می‌شود
دنبال کنید

مهدی حسنی افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ۱۴۰۲ نظارت و بازرسی بر بازار کالا و خدمات در این ایام از حساسیت بیشتری برخوردار است.

او اضافه کرد: متصدیان واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت کالا، نصب نرخ نامه و همچنین نگهداری فاکتور کالاهای موجود در واحد جهت ارائه به بازرسین هستند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت فارس عنوان کرد: در صورت عدم رعایت قوانین صنفی، بازرسان دستگاه های نظارتی برابر قانون با متخلفین برخورد کرده و متصدیان واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد. 

حسنی یادآور شد: عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان، عدم صدور فاکتور و صورتحساب برای مشتری و عدم درج قیمت و عدم نصب نرخنامه از عمده تخلفات در سطح عرضه است.

پایان پیام/ ن


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi