شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین خبرها از مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد/هشدار شدید استاندار به بانک‌ها؛ بهترین همکاری از کدام اداره است؟

به گزارش کرونا از یاسوج نشست بررسی وضعیت ساخت مسکن ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار و با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط در ساختمان دولت برگزار شد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: مشکل آب و برق در مسکن ملی گچساران و دهدشت حل شده و دیگر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90118
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

کرونا :

آخرین خبرها از مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد/هشدار شدید استاندار به بانک‌ها؛ بهترین همکاری از کدام اداره است؟

به گزارش کرونا از یاسوج نشست بررسی وضعیت ساخت مسکن ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار و با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط در ساختمان دولت برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: مشکل آب و برق در مسکن ملی گچساران و دهدشت حل شده و دیگر نمی توانند برای آن بهانه بگیرند برای روستاها هم ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مجوز واگذاری زمین جهت ساخت وجود دارد در گچساران و دهدشت زمین برای ساخت خانه ویلایی وجود دارد زیرا شرایط خوبی برای ساخت دارند باید از آپارتمان سازی فاصله گرفته به سمت ویلا سازی برویم.

در ادامه راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: ۱۲۰۰ واحد برای سفر آیت الله رئیسی آماده کلنگ‌زنی داریم که باید به آمار اضافه شود.

در ادامه استانداران با انتقاد از این تعداد آمار ارائه شده توسط مدیرکل گفت: فقط ۱۲۰۰ واحد کافی نیست این ۱۲۰۰ واحد را فقط باید برای یک شهر یاسوج در نظر بگیرید به‌جای اینکه ۱۰ تا ۲۰ هزار واحد برای سفر در نظر بگیرید شما فقط ۱۲۰۰ واحد در نظر گرفته اید باید دست روی رقم های بزرگ بگذارید باید سرمایه گذار را وارد کنید و برای این کار سختگیری نکنید.

آخرین خبرها از مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد/هشدار شدید استاندار به بانک‌ها؛ بهترین همکاری از کدام اداره است؟ 3

در ادامه راستا مدیرکل راه و شهرسازی گفت: مشکلات زمین را در لیکک برطرف کرده‌ایم تا بتوانیم ۲ هزار واحد برای آنجا بسازیم اگر مشکل زمین ۳۲۰۰۰ متری حل شود دیگر آنجا مشکلی نخواهیم داشت در لنده دو زمین آماده داریم.

در ادامه فرماندار شهرستان لنده هم خطاب به استاندار گفت: چرا باید برای یک دانشگاه پیام نور دو هکتار زمین کنار گذاشته شود می‌توانیم از این زمین استفاده کنیم که استاندار به شدت از این گفته فرماندار انتقاد کرد و گفت: از هر کجا می خواهید زمین بگیرید اما از دانشگاه حق ندارید زمین بگیرید لنده در آینده جای پیشرفت دارد مگر دانشجویان نباید بتوانند در محیط دانشگاه قدم بزنند لذا در کل استان هیچگونه دستی روی زمین های دانشگاه ها نگذارید دانشگاه تهران زمانی بیابان بود و همه می گفتند این همه زمین را برای چه می خواهید اما حالا باید در نقاط دیگر برای این دانشگاه زمین خریداری کنند.

 استاندار در ادامه گفت: برای لنده می توانید ۵ کیلومتر آنطرف تر زمین در نظر بگیرید در لنده تا دلتان بخواهد زمین و تپه ماهور وجود دارد می توانید در آنجا بسازید.

کرمی جایگزین کاکاوند در هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد/ شنیده‌ها از یک تغییر بزرگ مدیریتی در یاسوج
دنبال کنید

در ادامه فرماندار به زمین ۶ هزار متر مربعی امور عشایر در لنده اشاره کرد که استاندار گفت آن زمین را می توانید تحت اختیار خود قرار دهید.

اما در ادامه یک موضوع مورد مناقشه در مورد زمین ۹ هزار متری بود که آبفا می‌گوید ما از آن آب استحصال می کنیم اما فرماندار می‌گوید هیچ گونه استفاده ای از آن نمی شود که استاندار دستور داد یک هیئت کارشناسی به لنده برود و این موضوع را بررسی کند.

در ادامه جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی در مورد زمین های اهدایی به مسکن ملی ارائه کرد که در حال حاضر چهارده و نیم هکتار از زمین های خودشان را برای ساخت مسکن در اختیار گذاشتند که استاندار تشکر کرد و گفت: بهترین همکاری را در میان همه مجموعه ها برای ساخت مسکن ملی جهاد کشاورزی دارد.

شهامت معاون عمرانی استاندار در ادامه گفت: برخی مردم در سیلاب کلوار می گویند که اگر در مارگون به ما زمین تعلق بگیرد برخی از روستاها را ترک کرده و به مارگون می رویم تا در آنجا استقرار پیدا کنیم استاندار هم در ادامه گفت یک روستایی به نام سیلاب در آنجا وجود دارد که در معرض رانش زمین و سیل هستند می توانید برای جابجایی آنها و ساخت مسکن ملی به این مردم کمک کنید اما باید مواظب باشید وقتی زمینی را در اختیار قرار میدهید معارض پیدا نشود مردم فردا بر سر آب و مراتع با همدیگر درگیر نشوند.

استاندار به یک معضل بزرگ در منطقه مارگون اشاره کرد و گفت: ۴۵ خانوار در حریم کارخانه سیمان سکنی گزیده اند الان باید با تانکر برای آنها آب جابجا شود در گذشته این کار را کردند الان معلوم نیست کارخانه سیمان باید جابجا شود یا آن مردم لذا برای این کارها باید همه جوانب را در نظر بگیرید تا فردا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

در ادامه این نشست کمیته امداد هم گزارشی ارائه کرد که تعداد ۴ هزار نفر از تعداد هشت هزار نفر که ثبت نام کردند درخواست آن ها رد شد چرا که نتوانستند آورده بپردازند در ادامه استاندار گفت باید اولویت ساخت مسکن ملی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی باشند کسی از آنها برای این کار واجب تر نیست.

این من هستم یک معلم!
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از اظهارات خود یادآور شد در سفر رئیس جمهور ۱۰ هزار واحد برای محرومین در نظر گرفته شده است باید از این فرصت استفاده کنیم.

یکی از مشکلاتی که در این نشست به آن اشاره شد بالا رفتن قیمت مصالح از جمله شن و ماسه بود که مدیرکل راه و شهرسازی گفت متاسفانه هر چند تذکرات لازم از سوی مسئولان به خصوص استاندار داده شده اما امروز گزارش گرفتیم که در گچساران شن و ماسه تنی ۱۳۵ هزار تومان فروخته شده است استاندار در ادامه این صحبت مدیرکل گفت همین الان به تعزیرات زنگ بزنید و بگویید که هرچه زودتر برخورد شود قیمت های جدید تنها باید در سامانه بارگذاری شود و هیچ کس حق ندارد قیمت را بالا ببرد خلاف قانون است و تعزیرات باید وارد شود.

استاندار همچنین به قیمت سیمان اشاره کرد و گفت وضعیت ما نسبت به جاهای دیگر کشور بهتر است ما دو کارخانه سیمان داریم باید سیمان را مستقیم از درب کارخانه سیمان خریداری کنند تا دلالان و واسطه گران نتوانند قیمت آن را برای مسکن ملی بالا ببرند.

در این جلسه به یک مشکل بزرگ دیگر اشاره شد که آن هم سایت مسکن ملی در منطقه ارم یاسوج بود آنگونه که در این جلسه عنوان شده بود ستاد اجرایی فرمان امام می گوید من دیگر نمی توانم این کار را ادامه دهم که مدیرکل راه و شهرسازی گفت باید این موضوع تعیین تکلیف شود تا خودمان پیمانکار برای آن در نظر بگیریم.

اما موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد مربوط به همکاری بانکها بود استاندار گفت بانک‌هایی که همکاری نمی کنند اسامی آنها را به من بدهید تا برای تغییر مدیران آنها با تهران رایزنی انجام دهم.

معاون عمرانی استاندار هم در این نشست گفت: بحث نظارت نظام مهندسی خیلی مهم است چرا نباید اجازه دهند که نظام مهندسی خودمان نظارت داشته باشد و چرا باید آنها را در ساخت مسکن ملی نادیده بگیریم که استاندار دستور داد بازرسی استانداری وارد این مناقشه شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi