پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

95 هزار هکتار جنگل دیشموک و فقط یک قرق‌بان!/خبر بدی برای درختان بلوط؛ آفت کجا پنهان شده است؟

به گزارش کرونا از کهگیلویه، علی کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اهمیت نقش فرهنگ هنر و رسانه در حفاظت از منابع طبیعی را یادآور شد و با بیان این‌که منابع طبیعی متعلق به همه مردم است اظهار کرد: هر گونه سهل‌انگاری خیانت است و باید جلوی آن گرفته شود. رییس منابع طبیعی کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89607
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

95 هزار هکتار جنگل دیشموک و فقط یک قرق‌بان!/خبر بدی برای درختان بلوط؛ آفت کجا پنهان شده است؟

به گزارش کرونا از کهگیلویه، علی کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اهمیت نقش فرهنگ هنر و رسانه در حفاظت از منابع طبیعی را یادآور شد و با بیان این‌که منابع طبیعی متعلق به همه مردم است اظهار کرد: هر گونه سهل‌انگاری خیانت است و باید جلوی آن گرفته شود.

رییس منابع طبیعی کهگیلویه با بیان این‌که آماده پذیرش هر گونه نقد منصفانه از طرف رسانه‌ها هستم گفت: اگر نتوانم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنم همان بهتر که کنار بروم و این مسئولیت به کسی دیگر واگذار شود.

95 هزار هکتار جنگل دیشموک و فقط یک قرق‌بان!/خبر بدی برای درختان بلوط؛ آفت کجا پنهان شده است؟ 3

وی در ادامه صحبت‌های خود از توزیع رایگان و غرس ۲۰ هزار نهال با مشارکت مردم در هفته درختکاری خبر داد و افزود: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و دولت در خصوص طرح کاشت یک میلیارد درخت، سال آینده ۲۰ هزار نهال دیگر غرس خواهد شد.

کریمی سهمیه تولید نهال شهرستان را ۵۰۰ هزار اصله نهال عنوان و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت شهرداری و پتروشیمی این میزان به یک میلیون برسد.

وی کمبود نیرو در منابع طبیعی را یادآور شد و در برخی حوزه‌ها مثل دشمن‌زیاری اصلا نیرو نداریم و در دیشموک با وسعت ۹۵ هزار هکتار پوشش جنگلی و گیاهان دارویی، تنها توسط یک قرق‌بان حفاظت می‌شود.

رییس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه از محلول‌پاشی برای پیشگیری از آفت درختان بلوط طی هفته آینده خبر داد و بیان کرد: محلول‌پاشی زمان خاصی دارد و سال گذشته زمان درستی نبود، اما امسال در زمان درست یعنی اواخر اسفند و فروردین سال جدید این محلول‌پاشی انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که این آفت محصول این یک سال و دو سال اخیر نیست گفت: این آفت سال‌های قبل وجود داشت و با آن مبارزه نشد تا به مرحله طغیان رسید.

فضای سبز شهری در کهگیلویه و بویراحمد مرده است/اعتراض آقای شهردار به نصایح رئیس برنامه و بودجه!!
دنبال کنید

کریمی با بیان این‌که منابع طبیعی در رابطه با بحث آفت درختان بلوط به صورت شبانه‌روزی پای کار است گفت: در همین راستا یکی از پیگیرترین، سخت‌گیرترین و جدی‌ترین نیروهای اداره ( ضرغامی) را به عنوان ناظر و پیگیری برای مبارزه با این آفت قرار دادیم.

کیوان ضرغامی ناظر درختان آفت‌زده، حفاظت از جنگل را عرصه آزمون و خطا عنوان و بیان کرد: برای جلوگیری از آفت درختان، باید تیم زبده و محققان دانشگاهی وارد این عرصه شوند.

وی با بیان این که این آفت هوشمند و جلوتر از ما پیش می‌رود گفت: پیش‌بینی می‌کردیم امسال در فصل سرما از بین برود اما طبق بازدید از درختان بلوط متوجه شدیم این آفت داخل پوست بلوط تخم‌ریزی کرده و با فصل گرما شروع به طغیان می‌کند.

ضرغامی با بیان این‌که اگر با این آفت مبارزه علمی نشود احتمال می‌رود با منطقه سازگار شود گفت: این آفت کمربندی زاگرس و جاهایی که توده‌های عظیم و بزرگ بلوط است وجود دارد و مرتب در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi