پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

فضای سبز شهری در کهگیلویه و بویراحمد مرده است/اعتراض آقای شهردار به نصایح رئیس برنامه و بودجه!!

 به گزارش کرونا از یاسوج، نشست هم‌اندیشی شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد در این نشست شهابی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: تجربیات ۳۰ساله در بحث شهرداری‌ها دارم که باید به دقت این مطالب را در ذهن خود داشته باشند و در آینده کاری به درد آنها می‌خورد. رئیس سازمان برنامه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74340
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

فضای سبز شهری در کهگیلویه و بویراحمد مرده است/اعتراض آقای شهردار به نصایح رئیس برنامه و بودجه!!

 به گزارش کرونا از یاسوج، نشست هم‌اندیشی شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد در این نشست شهابی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: تجربیات ۳۰ساله در بحث شهرداری‌ها دارم که باید به دقت این مطالب را در ذهن خود داشته باشند و در آینده کاری به درد آنها می‌خورد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: دولت کمک‌هایی را به شهرداری‌ها می‌کند که ۷۰ درصد سهم دولت و ۳۰ درصد سهم شهرداری‌ها است و باید ۳۰ درصد منابع توسط خودشان تامین شود اما در عمل چنین نشده و ۱۰۰ درصد منابع توسط دولت در استان ما تامین شده است.

وی گفت: همان ۷۰ درصد هم جنبه کمک را دارد و دولت تعهدی در قبال شهرداران و شهرداری‌ها ندارد چرا که آنها موسسه غیر دولتی بوده و تحت نظام قانون خدمات کشوری نیستند.

این مسئول در ادامه به مشکلات شهرداری‌ها در استان اشاره کرد و گفت: نکته اول اینکه شهرداری‌ها باید هزینه ‌های جاری را کاهش دهند آنها همچنین باید فکری به حال نیروهای مازاد کنند که به هر دلیل توسط شوراهای شهر در سال‌های اخیر در شهرداری‌ها به کار گمارده شده‌اند و همه منابع هزینه آنها می‌شود.

وی افزود:  نکته دوم اینکه شهرداران از ورود هرگونه نیروی غیر کیفی به خودداری کنند قرار نیست شهری که می‌توان با ده نفر اداره کرد را با ۴۰ نفر اداره کنند که به صرفه و صلاح استان و شهر و کشور نیست.

شهابی گفت: نکته بعدی اینکه در سطح کشور به خصوص شهرداری‌های بزرگ توجه به مسائل فرهنگی می‌شود اما در استان ما شهرداریها به موضوعات فرهنگی هیچ توجهی نمی‌کنند در حالی که حتی برای آنها این کار درآمدزا هست و می‌توانند گروه‌های کنسرت را به شهر خود آورده و درآمدزایی کنند.

۴۷۴ طرح و واحد متقاضی تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند
دنبال کنید

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه دستگاه‌های اجرایی هر چند به شهرداری‌ها بدهکار هستند اما شهرداری‌ها هم باید میزان بدهکاری‌ها را جز به جز به ما معرفی کنند البته اعتبارات بعضی دستگاه‌ها ملی است و بودجه آنها دست ما نیست اما می‌توانیم آنهایی را که بودجه استانی دارند مدیریت کنیم.

شهابی در همین خصوص گفت: شهرداری‌ها نباید پول طلبکاری خود را یکجا بخواهند بلکه می‌توان آن را قسط بندی کرد تا به ادارات دولتی هم فشار نیاید.

وی در ادامه به مشکلات شهرها در استان اشاره کرد و گفت: از تجربیات سایر شهرداری‌ها و شهر های کشور استفاده کنید ببینید آیا این وضعیت فضای سبز استان وضعیت خوبی است چرا باید ورودی شیراز آن وضعیت را داشته باشد و ورودی ما اینگونه باشد.

وی در ادامه گفت: شهرداران شهرهای گرمسیری ما به شهرهای آبادان و خرمشهر نگاه کنند که چگونه درختان گرمسیری در ورودی‌ها و در بلوارهای آن شهرها کاشته شده اما در شهرهای گرمسیری ما چنین خبری نیست.

وی در ادامه گفت: جای تاسف است که بگویم فضای سبز شهری در کهگیلویه و بویراحمد مرده است هیچ هزینه ای ندارد نمی‌خواهد آسفالت کنیم یا اینکه خاک‌برداری کنیم.

به گزارش فارس بعد از سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان شهردار یاسوج به این صحبت‌ها اعتراض کرد و گفت: فضای سبز بیش از همه قسمت‌های دیگر نیاز به هزینه دارد.

او از رییس سازمان برنامه و بودجه استان خواست که به جای این حرف‌ها از بودجه و اعتبارات حرف بزند.!

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi