جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بخش صنعت در راور توسعه پیدا می کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره فولاد در راور گفت: این شهرستان به زودی به قطب صنعت شمال استان کرمان تبدیل می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89540
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

بخش صنعت در راور توسعه پیدا می کند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،  محمد رضا پور ابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان راور بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده احداث کارخانه ذوب فولاد سازی راور در باز زمانی یک سال و نیم انجام شده که این یک رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: این پروژه آماده انجام تست سرد و گرم است و ۱,۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۳۰۰ اشتغال مستقیم برای شهرستان ایجاد می‌شود.

پورابراهیمی با اشاره به مواردی که در خصوص کارخانه فولاد راور پی گیری می‌شود افزود: سه موضوع درخصوص فولاد راور پیگیری می‌شود که موضوع اول برق این پروژه است و تفاهمنامه امضا شد تا هرچه سریع‌تر تأمین برق ۱۹ مگاواتی برای این پروژه را داشته باشیم.

وی افزود: توسعه صنعتی در راور تنها مختص فولاد نیست و در موارد دیگر نیاز به توسعه زیرساخت‌ها لازمه توسعه صنعتی است و نیاز به طرح جامع برق داریم و راور به زودی یکی از قطب‌های صنعتی شمال استان کرمان خواهد شد.

وی گفت: اتصال خط برق واحد ذوب فولاد سازی راور طی چند ماه آینده نهایی می‌شود که با فعالسازی این واحد صنعتی ۳۰۰ اشتغال مستقیم و دو برابر اشتغال غیرمستقیم خواهد داشت.

زغال سنگ از ظرفیت بسیار بالای صادراتی برخوردار است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تأمین خوراک و مواد اولیه طرح بریکت سازی مجموعه فولاد راور به زغالسنگ نیاز دارد که در همین راستا در جلسه شورای معادن درخواست مطرح و مصوب شد و قرار است ظرفیت معدنی زغال در اختیار شرکت فولاد راور قرار بگیرد تا برای زغال خودشان استحصال انجام بدهند و برآورد این است ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و علاوه بر نیاز، زغال را به واحدهای دیگر ارائه کند. اکنون زغال از ظرفیت بسیار بالای صادراتی برخوردار است.

تجدید میثاق مردم و مسئولان شهرستان باشت با شهدا به روایت تصویر
دنبال کنید

وی افزود: موضوع دیگر کارخانه فولاد راور بحث تأمین مالی است که مقرر شد در کمیسیون اقتصادی برای اخذ تسهیلات به میزان هزار میلیارد تومان تأمین منابع مالی برای طرح‌های توسعه فولاد راور از طریق بانک‌های عامل پیگیری شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: تعهد ما در منطقه راور توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی برای حل مشکل اشتغال جوانان و مشکلات معیشتی مردم بوده و به نظر بنده مسئله‌ای مهم‌تر از این نیست.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اگر مشکل معیشت مردم را حل نکنیم، به هدفگذاری آرمان‌های انقلابی نمی رسیم، تصریح کرد: مردم نشان دادند علی رغم همه هجمه‌ها، پای انقلاب و نظام هستند و بخش عمده‌ای از حوادث اخیر کشور نیز به بحث اشتغال و اقتصادی برمی گردد.

موانع توسعه انرژی خورشیدی رفع شود

وی با اشاره به اینکه راور یکی از شهرستان‌های برتر در بحث اجرای نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس) است افزود: باید محدودیت‌ها و موانع سر راه توسعه ظرفیت برق خورشیدی را به حداقل برسانیم زیرا درآمد خوبی برای خانوارها و استفاده از ظرفیت انرژی‌های پاک است.

پورابراهیمی با اشاره به موضوعات ورزشی شهرستان راور افزود: چمن فعلی ورزشگاه شهرستان راور نیازمند ترمیم و بازسازی است که این موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: با توافقی که با خیرین داشته ایم ظرف مدت ۳ ماه آینده چمن مصنوعی در مجاورت چمن طبیعی مجموعه شهید شبستری شهرستان راور نصب و آماده استفاده مردم این شهرستان قرار می‌گیرد.

توسعه روستاها شتاب می‌گیرد

وی با اشاره به واگذاری زمین به مردم از سوی بنیاد مسکن گفت: توسعه روستایی برای ما حائز اهمیت است و امیدواریم متقاضیان سریع‌تر بتوانند از تسهیلات روستایی بهره مند شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: در جلسه‌ای که حدود یک ماه قبل با وزیر ارشاد در کرمان برگزار شد ایشان دستور حل مشکلات نیروی انسانی و زیرساخت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را صادر نمود و به زودی نیروی انسانی این اداره فعال می‌شود.

نشست علنی 27 فروردین ماه مجلس آغاز شد
دنبال کنید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به امهال وام کشاورزان شمال استان کرمان اظهار داشت: براساس پیگیری‌های انجام شده کشاورزان تا پایان امسال مهلت دارند برای این مسئله مراجعه کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست برای آزادسازی پهنه‌های معدنی شهرستان راور افزود: سازمان محیط زیست آماده است موضوعات مرتبط با ایجاد تفاهمنامه برای بهره برداری ازمعادن را با سازمان صمت استان انجام دهد.

لزوم بهسازی جاده راور به دیهوک

پورابراهیمی افزود: انرژی اتمی پهنه‌های معدنی راور را قرق کرده با رئیس سازمان صحبت کردیم و اعلام آمادگی کردند در قالب یک شرکت اکتشافی و حضور شرکت‌های بزرگ معدنی کار را جلو می بریم و همه مواردی که نیاز به فعال سازی دارد در قالب قرارداد با این دو سازمان پیش می‌برند.

وی در پایان افزود: بخشی از اعتبارت محور کرمان – راور- دیهوک آمده و بخش دیگر در حال انجام است و امیدواریم تا اواسط سال آینده بخش عمده محور کرمان – راور انجام شود و بخشی از محور راور – دیهوک در حوزه استان کرمان نیست و باید دوستان در سطح ملی همکاری کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi