جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیگیری برای رفع مشکل جاده های نهبندان و سربیشه

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی از کلنگ زنی عملیات بازگشایی محور نهبندان به شهداد خبر داد و گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان برای فاز اول و دوم این پروژه در نظر گرفته شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89483
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

پیگیری برای رفع مشکل جاده های نهبندان و سربیشه

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی از جمله مباحثی که مطرح کردم ضعف در حوزه حمل و نقل و ارتباطات جاده‌ای، ریلی و هوایی در استان است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه توسعه راه‌ها و کیفیت راه‌ها از جمله برنامه‌های دولت به ویژه در برنامه ششم توسعه است، بیان‌کرد: در بحث کیفیت جاده‌ها و ریل در استان مشکلات بسیار جدی داریم.

نخعی با اشاره به اینکه محور نهبندان به شهداد برای ما بسیار راهبردی بود، گفت: سال ۹۸ به واسطه سیل این محور دچار آسیب شد، که هنوز ترمیم نشده است این در حالی است، که سایر محورهای آسیب دیده در سیل سال ۹۸ در کشور ترمیم شدند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه موضوع جاده شهداد به نهبندان را طی دو سال گذشته به صورت مستمر پیگیری کرده‌ام، گفت: به نظر می‌رسد مسئولان در استان کرمان انگیزه‌ای برای ترمیم آن ندارند چون شاید اولویت‌های دیگر برای آنان مدنظر است.

نخعی درباره اهمیت این مسیر، بیان‌کرد: جاده نهبندان به شهداد، خراسان جنوبی را به مراکز صنعتی مرکز کشور و بنادر مهم جنوب نزدیک تر می‌کرد و از جهت دیگر به واسطه ثبت جهانی بیابان لوت مسیر گردشگری ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت این محور، اظهار کرد: تذکر شفاهی، تذکر کتبی و طرح سوال از وزیر در دولت قبل را پیگیری کردم و قول‌هایی دادند که عملیاتی نشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در نهایت در دولت جدید سازمان راهداری مجاب شد که این کار را انجام دهد و در این اقدام از ظرفیت نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز استفاده کردیم.

سایه خشکسالی بر نگاره سبز گلستان/ شروع پاییز به تأخیر افتاد
دنبال کنید

نخعی گفت: خوشبختانه برای پروژه محور نهبندان به شهداد مناقصه انجام و پیمانکار هم انتخاب و طی چند روز گذشته کلنگ زنی بازگشایی این مسیر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای فاز اول و دوم این پروژه ۲۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری قول داده است که وقتی عملیات اجرایی فاز یک و دوم به حدود ۶۰ درصد رسید فاز سوم و چهارم را شروع کنند و بسیار خرسندیم که بعد از دو سال پیگیری‌ها به نتیجه رسیده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi