سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پروژه زخمی در قلب گچساران/داستان وعده‌های توخالی در لابلای 8 سال ژست‌های پرتمطراق

کرونا گچساران-ندا نعمتی- زیبا بودن محیط و شهر محل زندگی انسان در روحیه و ایجاد انگیزه بسیار مهم و تاثیر گذار است.  افراد هر روز برای اتمام کارهای روز مره زندگی خود در مکان های مختلف تردد می کنند و در این زمان کوتاه یا بلند یا توقف در پشت چراغ قرمز مدتی از زمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89351
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

کرونا :

پروژه زخمی در قلب گچساران/داستان وعده‌های توخالی در لابلای 8 سال ژست‌های پرتمطراق

کرونا گچساران-ندا نعمتی- زیبا بودن محیط و شهر محل زندگی انسان در روحیه و ایجاد انگیزه بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 افراد هر روز برای اتمام کارهای روز مره زندگی خود در مکان های مختلف تردد می کنند و در این زمان کوتاه یا بلند یا توقف در پشت چراغ قرمز مدتی از زمان خود را به نگاه کردن مناظر اطراف سپری می کنند.

زیبایی خیابانها و محلات در اوج کلافگی از خستگی کارهای روزمره برای تجدید قوا بسیار اثرگذار است.

در گچساران این شهر نفتی با وجود این نعمت طلای سیاه هنوز معابر شهر نتوانسته بهره ای از این نعمت لایزال الهی ببرد و همچنان با پروژه های زخمی به جا مانده از گذشته و دولت دوازدهم چهره نازیبایی به خود گرقته است.

پروژه های زخمی به جا مانده از زمان گذشته در گچساران آن هم در مرکز شهر باعث دلمردگی و زشتی این شهر گردش پذیر در نوروز شده است.

پروژه دریاچه مصنوعی در یکی از میادین اصلی دوگنبدان که محل تردد بیشتر شهروندان و عبور مسافران این شهرستان بوده از دولت گذشته زخمی و به کما رفته بر جا مانده است.

این پروژه در زمان کلنگ زنی آن یعنی سال ۹۴ به عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی در جنوب کشور نام برده شد، بزرگترینی که از چند سال اخیر به کما رفته و پیکر این زخمی به جا مانده به گونه ای است که مردم گچساران از اتمام و از کما در آمدن آن نا امید شدند.

پروژه زخمی در قلب گچساران/داستان وعده‌های توخالی در لابلای 8 سال ژست‌های پرتمطراق 9

پروژه بزرگ دریاچه مصنوعی گچساران در هیاهوی به به و چه چه و طبل های توخالی گم شد و در تبلیغات پرزرق و برق دولت گذشته و مسئولان آن به کما رفت و هیچ اقدامی برای بیدار شدن آن توسط دولت دوازدهم نشد.

پروژه زخمی در قلب گچساران/داستان وعده‌های توخالی در لابلای 8 سال ژست‌های پرتمطراق 10

یک پروژه به کما رفته با هزینه هنگفت که مانند اسم خودش نیاز به دریاچه ای از اعتبارات برای بیدار شدن و تکمیل شدن دارد، تحویل دولت سیزدهم و مسئولان آن داده شد.

آغاز ویژه برنامه‌های قرآنی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد/ حضور سفیرانه کریمه اهل بیت و اجرای همایش زیست عفیفانه
دنبال کنید

پروژه زخمی در قلب گچساران/داستان وعده‌های توخالی در لابلای 8 سال ژست‌های پرتمطراق 11

 به گونه ای که در سال ۹۷ با وجود تبلیغات اعتبارات بسیار خوب در گچساران این پروژه به دلیل بدهکاری ۴۹ میلیارد ریالی به پیمانکار وقت به مراجع قضایی کشانده شده است.

حال دولت سیزدهم و نماینده مردم گچساران و باشت و دیگر مسئولان مانده اند بامیراثی از دولت دوازدهم پروژه ای که همانند اسم خود به دریاچه ای از اعتبارات برای بیرون آمدن از کما و اتمام آن نیاز دارد. روبرو هستند.

پروژه زخمی در قلب گچساران/داستان وعده‌های توخالی در لابلای 8 سال ژست‌های پرتمطراق 12

پروژه زخمی در قلب تپنده گچساران با چهره ای زشت این یادگار دولت دوازدهم با حال وخیم بر روی دست مسئولان شهرستان مانده است تا جایی که نماینده گچساران و فرماندار این شهرستان باید به جای راه اندازی پروژه ها و طرح های دیگر به دنبال طرح ها و پروژه های زخمی مانده از گذشته باشند. 

علت اصلی راکد بودن پروژه دریاچه مصنوعی گچساران عدم تزرق اعتبارات از سال ۹۷ می باشد

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پروژه دریاچه مصنوعی در یکی از میادین مرکزی این شهرستان از سال ۹۷ به دلیل تزریق نشدن اعتبارات متوقف و راکد شد.

وی بیان کرد: این طرح به مساحت بیش از ۵ هکتار در سال ۹۴ به اسم دریاچه بوستان شهدای گمنام در پارک نفت( شهدای گمنام) کلنگ اجرایی آن به زمین خورد.

پروژه زخمی در قلب گچساران/داستان وعده‌های توخالی در لابلای 8 سال ژست‌های پرتمطراق 9

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: در همان ابتدا با قرار داد ۲۵ میلیارد ریالی اولین پیمان آن اجرا شد و در مرحله دوم نیز با قرار داد ۲۴ میلیارد ریال و سال ۹۵ نیز با ۶۳ میلیارد ریالی مناقصه آن اجرا شد.

قشقایی با اشاره به اینکه مناقصه اول و دوم این پروژه خاتمه پیدا کرد افزود: پروژه در پیمان سوم تسویه حساب گردید اما خاتمه پیمان انجام نشد، در مرحله یا پیمان چهارم در سال ۹۷ نیز از سوی شرکت اجرا کننده آن برای دریافت طلب خود به دستگاه قضا شکایت کرده است.

عمل موفقیت‌آمیز یک قلاده شغال پس از تصادف با خودرو در باشت
دنبال کنید

پروژه زخمی در قلب گچساران/داستان وعده‌های توخالی در لابلای 8 سال ژست‌های پرتمطراق 14

وی با اشاره به پیشرفت فیزکی ۵۰ درصدی طرح دریاچه مصنوعی عنوان کرد: تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال از محل عمرانی برای این پروژه هزینه شده است، که از این میزان ۳۰ میلیارد ریال از سوی ورزش و جوانان به عنوان کار فرما قرار داد بسته شده بود.

پروژه زخمی در قلب گچساران/داستان وعده‌های توخالی در لابلای 8 سال ژست‌های پرتمطراق 15

شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی راکد بودن این پروژه عدم تزریق اعتبار بوده است، در حال حاضر نیز طبق دستور العمل کشوری اعتبارات شهرداری های کل کشور در یک سرفصل به عنوان کانال ها مسیل ها و ساماندهی و ایجاد آنها قرار گرفته است.

قشقایی بیان کرد: برآورد ابتدای سال ما برای اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه دریاچه مصنوعی حدود ۳۰۰ میلیارد ریال بود که در حال حاضر این میزان به ۵۰۰ میلیارد ریال تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه این افزایش اعتبار به دلیل بالا رفتن قیمت برخی اقلام می باشد گفت: در حال حاضر برای از کما درآمدن این پروژه تصمیم گرفته شد تا توسط شهرداری و به صورت دستمزدی بخشی ازآن اجرا شود.

شهردار دوگنبدان اضافه کرد: در همین راستا نیز برای فاز اول ۶۰ میلیارد ریال برای پیاده رو سازی و مسیر دوچرخه سواری و برخی از اقدامات زیر ساختی دیگر در این پروژه در نظر گرفته شد که پیشنهاد آن به شورا جهت مواقت ارسال گردیده است.

قشقایی با اشاره به اینکه این اقدام در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید اضافه کرد: دریاچه برای آبگیری آماده است و اقدامات دیگر این پروژه در فازهای بعدی اجرا می شود.

وی افزود: پروژه دریاه مصنوعی با حداقل های امکانات شهرداری و به صورت امانی جلو خواهد رفت.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: یکی از مطالبات شهروندان گچساران به سرانجام رساندن پروژه دریاچه مصنوعی است که به جا و به حق می باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi