سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرهای خوب از بافت تاریخی دهدشت/بخش خصوصی برای درآمدزایی و اشتغال آماده باشد

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سعید طالبی‌پور در جلسه ستاد خدمات سفر در دهدشت با توجه به ظرفیت‌های خوب گردشگری استان خصوصا در مناطق گرمسیری اظهار کرد: علی‌رغم کمبودهایی که وجود دارد اما برخی مناطق را با امکانات سیار پوشش می‌دهیم. مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد از بافت تاریخی دهدشت به عنوان یک اثر تاریخی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89297
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

کرونا :

خبرهای خوب از بافت تاریخی دهدشت/بخش خصوصی برای درآمدزایی و اشتغال آماده باشد

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سعید طالبی‌پور در جلسه ستاد خدمات سفر در دهدشت با توجه به ظرفیت‌های خوب گردشگری استان خصوصا در مناطق گرمسیری اظهار کرد: علی‌رغم کمبودهایی که وجود دارد اما برخی مناطق را با امکانات سیار پوشش می‌دهیم.

خبرهای خوب از بافت تاریخی دهدشت/بخش خصوصی برای درآمدزایی و اشتغال آماده باشد 4

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد از بافت تاریخی دهدشت به عنوان یک اثر تاریخی و شاخص در رونق گردشگری نام برد و تصریح کرد: قریب به ۱۰ میلیاردتومان جهت مرمت و بازسازی بازار این بافت هزینه شده است.

وی با بیان این‌که ۳۳ حجره از بازار این بافت آماده شده است گفت: در آینده نزدیک این حجره‌ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

طالبی‌پور از تامین اعتبار برای احیای مسجد چهل ستون بافت تاریخی دهدشت خبر داد و تصریح کرد: در سال آینده این مسجد احیا و مرمت خواهد شد.

 وی با توجه به محور ترانزیتی دهدشت پاتاوه و موقعیت جنگلی و گذر رودخانه‌های کنار این مسیر گفت: باید قبل از این که این جاده زیر بار ترافیک کلی برود زیرساخت‌های گردشگری آن لحاظ شود.

سید عبدالعزیز موسوی نیز در این جلسه بافت تاریخی دهدشت را یک ظرفیت خوب در استان عنوان و با بیان این‌که کارها در این بافت خوب پیش می‌رود اما متناسب با ظرفیت آن نیست گفت: نیاز است که سرعت مرمت و بازسازی آن بیشتر شود.

خبرهای خوب از بافت تاریخی دهدشت/بخش خصوصی برای درآمدزایی و اشتغال آماده باشد 5

فرماندار شهرستان کهگیلویه با توجه به جاذبه‌های گردشگری در مسیر دهدشت پاتاوه خصوصا چشمه‌های آبریز، خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مسیر از میراث فرهنگی شد.

وی هم‌چنین خواستار اجرای تمهیدات اندیشیده شده از کمیته‌های ده‌گانه سفرهای نوروزی به صورت صد درصد شد و بیان کرد: تمام نماز‌خانه ادارات و جایگاه‌های سوخت و مجتمع‌های بین راهی باید مرتب باشند و قسم می‌خورم اگر کسی از این کار سر باز زند حتما با او برخورد خواهم کرد.

محنایی: یک جای کار می‌لنگد / تلاش استانداری برای واحدهای صنعتی / دیودیده: ۷۷ واحد صنعتی به بانک‌ها معرفی شدند / خسارت ۳۰ میلیارد ریالی به صندوق سرمایه‌گذاری
دنبال کنید

موسوی از اداره راهداری خواست مسیرهای که احتمال ریزش دارند را کنترل و بازگشایی کند.

وی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز این ایام پای کار باشند و قطعی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi