شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمارهای نگران کننده از افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ چه تعداد دچار عقرب‌زدگی شدند؟

به گزارش کرونا از یاسوج، محسن رضائیان در کمیته استانی راهیان نور با بیان اینکه بعد از چند سال به دلیل کرونا اردوی راهیان نور تعطیل شده بود، گفت: با توجه به فروکش کردن کرونا کاروان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در حال اعزام به مناطق عملیاتی جنوب هستند. رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89076
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

آمارهای نگران کننده از افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ چه تعداد دچار عقرب‌زدگی شدند؟

به گزارش کرونا از یاسوج، محسن رضائیان در کمیته استانی راهیان نور با بیان اینکه بعد از چند سال به دلیل کرونا اردوی راهیان نور تعطیل شده بود، گفت: با توجه به فروکش کردن کرونا کاروان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در حال اعزام به مناطق عملیاتی جنوب هستند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در جهت هر چه بهتر برگزار شدن اردوی راهیان نور باید همه مسائل و موارد برای جلوگیری از مسمومیت افراد اعزامی به راهیان نور مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ هنوز از بین نرفته از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: مبتلایان به کرونا از ۵ درصد دی ماه به ۱۲ درصد در بهمن و ۱۴ درصد در اسفند ماه رسیده و در حال افزایش است و احتمال می‌رود استان با پیک کرونا مواجه شود.

وی عنوان کرد: مهمترین بیماری واگیر در اردوی راهیان نور بیماری‌های تنفسی است بنابراین از اعزام افرادی که علائم آنفلونزا، سرما‌خوردگی و کووید دارند خودداری شود.

رضائیان با بیان اینکه با توجه به بیماری کرونا دانشجویان و دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور نکات بهداشتی را رعایت کنند، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنیم کارشناس یا کاردان بهداشت به عنوان مسئول بیماری‌ها در کاروان‌های راهیان نور حضور داشته باشند.

 وی با بیان اینکه بیماری‌های منتقله از آب و غذا مخصوصاً التور افزایش داشته و در مناطق گرمسیری موارد ابتلا بیشتر بوده، عنوان کرد: احتمال دارد التور در اسفند ماه مجدداً طغیان کند که همه این موارد در جهت حفظ سلامت دانشجویان و دانش‌آموزان باید مدنظر باشد.

قهرمان شاهچراغ در کمپ تیم‌های ملی کشتی+عکس
دنبال کنید

 رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عقرب گزیدگی، مار زدگی و حیوان گزیدگی هشدارهایی داد و گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری دچار عقرب گزیدگی شدند لذا این موارد در مناطق عملیاتی جنوب که منطقه گرمسیر به شمار می‌‌رود مدنظر باشد.

 رضائیان در پایان خواستار توجه به همه مسائل برای جلوگیری از حوادث بهداشتی در اردوی راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi