شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امضای صورت جلسه همکاری مشترک بین راه آهن و شهرداری اسلامشهر برای تکمیل پروژه کمربندی شمالی و استفاده حداکثری از فرصت‌های اقتصادی منطقه

نماینده مردم تهران از برگزاری نشست مشترک با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران راه آهن، فرماندار و مسئولان شهرستان اسلامشهر و امضای صورت جلسه همکاری مشترک بین شهرداری اسلامشهر و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور تکمیل پروژه کمربندی شمالی و استفاده حداکثری از فرصت‌های اقتصادی منطقه خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88989
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

امضای صورت جلسه همکاری مشترک بین راه آهن و شهرداری اسلامشهر برای تکمیل پروژه کمربندی شمالی و استفاده حداکثری از فرصت‌های اقتصادی منطقه

مهدی شریفیان در گفت و گو با خبرنکار کرونا به نقل از خانه ملت در تشریح نشست مشترک با حضور وزیر راه و شهرسازی در مورد پرونده تعارض پروژه کمربندی شمالی و اراضی شرکت راه آهن گفت: در جریان سفر رئیس‌جمهور به شهرستان اسلامشهر یکی از مسائل مهمی که مورد تأکید قرار گرفت موضوع لزوم همکاری شرکت راه آهن در واگذاری بخشی از اراضی خود برای اجرای پروژه کمربندی شمالی بود که خوشبختانه دستور رفع مشکلات موجود داده شد.

وی افزود: پیرو آن دستور، جلسات متعددی با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، استاندار تهران، مدیران راه آهن و مسئولان شهرستان اسلامشهر برگزار شد که در نهایت روز گذشته نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن، فرماندار و مسئولان شهرستان اسلامشهر در محل وزارت راه و شهرسازی تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی یادآور شد: در این نشست مقرر شد زمین‌های مورد نیاز شهرداری اسلامشهر برای تکمیل پروژه کمربندی شمالی پس از تعیین قیمت کارشناسی از سوی شرکت راه آهن در اختیار شهرداری قرار گیرد و مجری طرح با مجوز فنی شرکت راه آهن در بخشی که نیاز به حفاری تونل و زیر گذر در تقاطع با مسیر ریل دارد، اقدام کند.

شریفیان ادامه داد: همچنین عوارض و حقوق مرتبط با شهرداری اسلامشهر در موضوع ساخت و سازهای شرکت راه آهن نیز که در بندر خشک آپرین طی سال‌های گذشته صورت گرفته است، برای تسویه بدهی شهرداری در ازای در اختیار گرفتن قطعات زمین از راه‌آهن برای تکمیل پروژه کمربند شمالی تهاتر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با توجه به برآورد اولیه، در صورتی که همچنان شهرداری اسلامشهر پس از این تهاتر بدهکار باقی ماند، در موضوع مولدسازی زمین‌های راه‌آهن از طریق صدور مجوز تغییر کاربری به صورت قانونی همکاری کرده و عوارض مربوط به شهرداری را تا تسویه کامل بدهی در ازای بدهی موجود تهاتر کند ضمن اینکه شهرداری شکایت‌های خود از راه آهن در خصوص اختلافات مرتبط با این موضوع در مراجع نظارتی و قضایی اعلام مصالحه برای مختومه شدن پرونده‌ها داشته باشد.

تبدیل روز قدس از اعلام انزجار به یک آرمان واحد جهانی یعنی ریشه‌کنی رژیم صهیونیستی
دنبال کنید

وی افزود: در مورد قسمت ورودی بندر خشک که در تعارض با کمربندی شمالی است نیز مقرر شد کارشناسان فنی وزارت راه و شهرسازی بررسی‌های لازم را انجام دهند تا تصمیم مورد نیاز اتخاذ شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تأکید بر ضرورت تعامل دستگاه‌ها برای بهره‌برداری حداکثری از فرصت‌های اقتصادی بندرخشک آپرین گفت: امیدواریم با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تعامل مدیران راه آهن و گمرک و همت مسئولان شهرستان اسلامشهر، شاهد رشد عملیات ترانزیتی در منطقه و در نتیجه، رونق کسب و کار و اشتغال‌زایی برای افراد جویای کار این شهرستان باشیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi