شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه بخش‌های بیمارستان الشتر و نورآباد در لرستان/ احداث ۴ زمین چمن در روستاهای نایین،جعفرآباد،تنجون و جهان آباد/ پیگیری فراهم سازی توسعه زیرساخت‌های لازم برای کشت گلخانه‌ای در پلدختر/بیمارستان ۶۴ تختخوابی رومشکان کلنگ زنی شد

اعضای مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88611
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

توسعه بخش‌های بیمارستان الشتر و نورآباد در لرستان/ احداث ۴ زمین چمن در روستاهای نایین،جعفرآباد،تنجون و جهان آباد/ پیگیری فراهم سازی توسعه زیرساخت‌های لازم برای کشت گلخانه‌ای در پلدختر/بیمارستان ۶۴ تختخوابی رومشکان کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ اعضاء مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

یحیی ابراهیمی؛ نماینده مردم سلسله و دلفان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، گفت: اشتغال، مشکل بسیاری از مردم در حوزه انتخابیه است، ایجاد کارخانجات تکمیلی و تبدیلی در لرستان ضروری است؛ تامین اعتبار این کارخانجات با کمک فولاد مبارکه و صنایع مادر صورت گرفته  و اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰میلیارد تومان برای فاز نخست این پروژه در نظر گرفته شده است، با احداث این کارخانه برای ۶۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته که تحول بسیار خوبی در کل استان ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس یازدهم افزود: برای کل این پروژه در حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که فاز نخست آن با مبلغ ۱۰۰۰میلیارد تومان شروع به کار کرده است،این پروژه گام بسیار مهمی جهت حوزه اشتغالزایی در استان ودر شهرستان است.

توسعه بخش‌های بیمارستان الشتر و نورآباد در لرستان

نماینده مردم در مجلس یازدهم  با اشاره به مسئله بهداشت و درمان تاکید کرد: ۱۵ خانه بهداشت و شش مرکز بهداشتی درمانی جدید برای شهرستان دلفان در حال ساخت است؛ همچنین یک مرکز تجمیعی شامل  ساختمان اداری، شبکه بهداشت، پایگاه شهری، آزمایشگاه مرکزی و آموزشگاه بهورزی در حال احداث در این شهرستان داریم.

وی از تامین اعتبار پنج خانه بهداشت جوانمرد و مرکز تجمیعی شهید اصل مرز خبر داد و گفت: این حرکت باعث می‌شود کل خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی با این تامین اعتبار ساخته خواهند شد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: LBR بیمارستان الشتر ظرف چند روز آینده تکمیل و به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بیمارستان نورآباد بخش‌های سی‌تی‌اسکن، MRI، قلب، CCU و ICU راه‌اندازی شده و پیگیر مجوز بخش NICU و ایجاد پدهوایی هستیم، افزود: توسعه اتاق عمل بیمارستان، اورژانس و دیالیز را در دست اقدام داریم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیمارستان نورآباد قبلا ۹۰ تخت داشت که هم‌اکنون تعداد تخت‌ها ظرفیت افزایش به ۱۶۰ تخت رسیده است، در دو سال اخیر ۶۰ تخت به آن اضافه شده است.

بیشترین مدارس کانکسی در لرستان در شهرستان دلفان است

ابراهیمی با بیان اینکه بیشترین مدارس کانکسی در لرستان مربوط به شهرستان دلفان است، بیان داشت: در شهرستان سلسله نیز ۱۴ مدرسه کانکسی داشتیم. طی دو سال گذشته با استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین اعتبارات دولتی برای نوسازی مدارس، اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام گرفته است.

 

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، گفت: در خصوص پروژه های ورزشی در شهرستان بروجرد کارهای ارزشمندی در چند سال اخیر صورت گرفته است و این پروژه ها تا حد بسیاری به ثمر رسیده و مردم از آن بهره مند شده اند.

احداث ۴ زمین چمن در روستاهای نایین،جعفرآباد،تنجون و جهان آباد

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم در ادامه افزود: با توجه به بودجه و اعتباری که به حوزه ورزش اختصاص می یابد ظرفیت‌های ورزشی را با یک تراکنش منطقی در سطح استان و شهرستان و نقاط مختلف روستایی جبران شود تا همه مردم از این فرصت‌ها استفاده کنند،همچنین در چندین روستا زمین چمن مصنوعی احداث شده است، متاسفانه تا بحال زمین چمن در روستاها نبوده اما به لطف خدا موفق شدیم ۴ زمین چمن در روستاهای نایین،جعفرآباد،تنجون و جهان آباد احداث و به بهره برداری برسانیم.

۲ زمین چمن نیز در میدان ایثار شهرستان بروجرد احداث شد

وی با اشاره به تامین اعتبار برای هفت پروژه چمن مصنوعی و مشارکت شهرداری شهرستان بروجرد، تصریح کرد:با پیگیری‌های صورت گرفته ما بزودی شاهد آغازعملیات پروژه‌های زمین چمن مصنوعی در ۷ نقطه روستایی شهرستان بروجرد خواهیم بود،همچنین با تلاش های صورت گرفته و تامین اعتبار ملی  و با مشارکت شورا و شهرداری بروجرد ۴ زمین چمن مصنوعی درون شهری نیز احداث شد که عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز شده است.

نهاوند بزرگترین دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور است
دنبال کنید

گودرزی تاکید کرد: با پیگیری‌های مستمر و تامین اعتبار ۲ زمین چمن نیز در میدان ایثار شهرستان بروجرد احداث شده و آماده بهره برداری است،همچنین در ارتباط با توسعه زیر ساخت‌های ورزشی،طرح توسعه ورزشگاه کارگران شهرستان بروجرد نیز در دستور کار قرار گرفت و یک زمین چمن با ابعاد بزرگ در این ورزشگاه احداث شده و بزودی به بهره برداری خواهد رسید، یک سالن ورزشی چند منظوره نیز در این شهرستان در حال تکمیل و بهره برداری است.

راه اندازی استادیوم ورزشی شهید علی بیات بروجرد

 نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد سالن ورزشی شهید طالقانی شهرستان بروجرد، یادآور شد: ظرفیت سالن‌های ورزشی قدیمی را بروز رسانی کرده ایم تا با بهسازی شاهد توسعه این فرصت ها باشیم، همچنین سالن ورزشی شهید طالقانی شهرستان بروجرد کاملا نوسازی شد و به بهره برداری رسیده است، با تامین اعتبار صورت گرفته استادیوم ورزشی شهید علی بیات بروجرد که فرسوده بود، خوشبختانه نوسازی شد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکل معارضین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ولایت بیان کرد: معارضین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ولایت اجازه نمی دادند که یک سوم از زمین این ورزشگاه که زمین کشاورزی بود، در اختیار وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی احداث این زمین قرار بگیرد، با پیگیری‌های صورت گرفته در مجلس دهم در حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار نقد دریافت کردیم و رفع معارض شد.

مجموعه موج‌های آبی با اعتبار۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: همچنین مجموعه تفریحی ورزشی موج‌های آبی با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و بانک ملی با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید،البته با جهش قیمت‌های امروز این پروژه به صدها میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، فاز دوم این پروژه نیز که شامل استخر،سونا،جکوزی و قسمتهای مفرح دیگر آن، که مکمل فاز اول این مجموعه تفریحی است،بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

گودرزی در ادامه خاطر نشان کرد: با توزیع تجهیزات ورزشی در بیش از ۵۰ روستای شهرستان بروجرد موفق شدیم نسبت به گذشته گام‌های ارزشمندی را در مسیر توسعه ظرفیت های ورزشی برداریم، البته اقدامات دیگری نیز باید انجام شود. ما تلاش خواهیم کرد تا سرانه ورزشی را در تمام نقاط شهرستان ارتقاء دهیم تا شاهد افزایش نشاط،طراوت و سلامت مردم بخصوص جوانان باشیم.

 

پیگیر فراهم سازی توسعه زیرساخت‌های لازم برای کشت گلخانه‌ای در پلدختر هستیم

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پل‌دختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشت گلخانه‌ای در این شهرستان فراهم شود.شهرستان پل‌دختر استعداد قابل توجهی در حوزه کشاورزی به خصوص کشت‌های گلخانه‌ای دارد.کشت گلخانه‌ای بی تردید توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد.

«معمولان» شهرستان شد

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، «معمولان» به عنوان شهرستان از سوی هیئت دولت معرفی و به تصویب رسید.

خسارت سیلاب سال ۹۸ به حوزه کشاورزی پلدختر جبران نشد

 نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارت سیلاب سال ۹۸ به حوزه کشاورزی پلدختر هنوز جبران نشده است، بر لزوم استمهال وام کشاورزان خسارت دیده تاکید کرد و یادآور شد:  ۴۰۰ هکتار از اراضی مردم ۱۰۰ درصد در سیل ۹۸ تخریب شد و تاکنون جبران خسارت نشده است، پیشنهاد ما برای رفع این مشکل پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم سود است.یکی از مطالبات ما استمهال وام کشاورزانی است که بر اثر سیل متحمل خسارت شده‌اند.

هفت ایستگاه پمپاژ پل‌دختر بر اثر سیل تخریب شدند

کاظمی، بر تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ شهرستان تاکید کرد و گفت: هفت ایستگاه پمپاژ پل‌دختر بر اثر سیل تخریب شدند که انتظار داریم اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص داده شود.

بهره برداری 13 پروژه‌ی عمرانی و خدماتی و کلنگ زنی یک پروژه در شهرستان کلیبر
دنبال کنید

 

محمدرضا مبلغی نماینده مردم رومشکان و کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، گفت: پیگیری برای اختصاص اعتبار بیشتر برای استان انتخابیه و شهرستان های کوهدشت و رومشکان از طریق استانداری و برنامه و بودجه صورت گرفت،همچنین پیگیری ها برای اختصاص اعتبار جهت راه های اصلی کوهدشت و رومشکان و سه راه بابا فیض انجام شده است.

بیمارستان ۶۴ تختخوابی رومشکان کلنگ زنی شد

نماینده مردم رومشکان و کوهدشت در مجلس یازدهم اظهار داشت: در کشور اولویت با پروژه های نیمه تمام بوده به همین دلیل به سختی با کلنگ زنی بیمارستان‌ها در کشور موافقت می شود ولی با توجه به پیگیری های انجام شده و نیاز ضروری مردم شهرستان رومشکان مجوز آن اخذ و با کلنگ زنی این بیمارستان موافقت شد.این بیمارستان ۶۴ تخت دارد و برای آن ۱۸ میلیارد تومان اعتبار اولیه اختصاص داده شده که بعد از اتمام آزمایشات خاک‌شناسی به مناقصه گذاشته می‌شود و امیدواریم با پیگیری صورت گرفته به نتیجه برسد.

بیمارستان رازی کوهدشت نیازمند تزریق اعتبار است

وی در ادامه تاکید کرد:بیمارستان رازی کوهدشت یکی از پروژه‌های مهم و در دست احداث دانشگاه علوم پزشکی لرستان محسوب می‌شود. که از سال ۹۷ عملیات اجرایی بیمارستان رازی کوهدشت آغاز شده ، اما متاسفانه به دلیل شرایط کرونا اتمام فاز اول این بیمارستان به تاخیر افتاده است.خوشبختانه از سال گذشته شاهد شتاب خوبی در احداث این پروژه هستیم.

مبلغی یادآور شد: این پروژه جزو مصوبات سفر هیات دولت به لرستان است اما از محل مصوبات سفر، هنوز از طرف سازمان برنامه و بودجه تزریق خوبی صورت نگرفته و تنها پنج میلیارد تومان به آن تخصیص داده شده است.

پیگیر حل مشکلات مالی بیمارستان  امام خمینی(ره) کوهدشت هستیم

وی تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) را در کوهدشت داریم که با وجود همه امکاناتی که دارد برای این شهرستان کافی نیست.ما سعی کردیم مشکلات مالی این بیمارستان برطرف شود که تا حدودی انجام شده و از نظر دستگاه‌های مورد نیاز از جمله MRI، سی‌تی اسکن، دو اکسیژن‌ساز، هواساز، رادیولوژی پرتابل برای این بیمارستان تهیه شده است.

مبلغی با اشاره به کمبود پزشک در بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت، بیان کرد: کمبود پزشک این بیمارستان نیز در حال تأمین است.

 

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، گفت:با پیگیری‌های بسیار پروانه بهره برداری شرکت خودروسازی بروجرد را گرفتیم و این کارخانه وارد تولید انبوه شد و در فاز استخدامی، کارگران مشغول به کار می شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم در ادامه اظهار داشت: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هم در دستور کار قرار گرفت و این نیروگاه برق صنایع شهرستان را تامین می کند،که بزودی کلنگ زنی آن  توسط وزیر نیرو صورت می گیرد.

سد آبسرده سال آینده آبگیری می‌شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: سد آبسرده از اهمیت بالایی برخوردار است و جزو پروژه‌های ستاره‌دار و ضروری وزارت نیرو است و وزیر نیرو قول داده‌اند که این سد سال آینده آبگیری شود.

وی در ادامه یادآور شد: با آبگیری سد آبسرده علاوه بر تأمین آب آشامیدنی ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بروجرد آبیاری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال خانگی بانوان  تاکید کرد:گام های خوبی برای اشتغال خانگی بانوان و مشارکت زنان در مسائل اجتماعی انجام شده که انشاالله بزودی این طرح ها را برای بانوان توسعه خواهیم داد.

تخصیص اعتبارات ویژه برای تملک بناهای تاریخی بروجرد 

مقصودی با اشاره به سفر ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به شهرستان بروجرد یادآور شد: وزیر میراث فرهنگی قول دادند که امسال اعتباراتی را برای تملک بناهای تاریخی شهرستان بروجرد اختصاص دهند. به فرض مثال برای  ثبت ملی باغ‌های سنتی و قدیمی، که ریه‌های اکسیژن شهرستان بروجرد محسوب می‌شوند باید اقدامی صورت پذیرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi