جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر امیدوار کننده از هنرجویان کاردانش کهگیلویه و بویراحمد/قابل توجه والدین و دانش آموزان جویای کار

ایمان بزرگ امید در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: امسال همچنین بیش از پنج میلیارد ریال کمک سرانه مصرفی مختلف با تلاش مسولان مربوطه استانی بین هنرستان های کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد. وی عنوان کرد: هنرجویان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88584
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

کرونا :

خبر امیدوار کننده از هنرجویان کاردانش کهگیلویه و بویراحمد/قابل توجه والدین و دانش آموزان جویای کار

ایمان بزرگ امید در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: امسال همچنین بیش از پنج میلیارد ریال کمک سرانه مصرفی مختلف با تلاش مسولان مربوطه استانی بین هنرستان های کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

وی عنوان کرد: هنرجویان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته که این امر موجب کسب رتبه سوم کشوری کهگیلویه و بویراحمد در شاخص توسعه جذب در هنرستان شده است.

رییس اداره فحک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۲۷ درصد از هنرجویان کاردانش پس از پایان تحصیلات وارد بازار کار می شوند تصریح کرد: دستگاه های اجرایی از قبیل شرکت نفت و گاز، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و علوم پزشکی در حال تاسیس هنرستان و پذیرش هنر جو هستند.

وی بیان کرد: تجهیزات ارسال شده برای استفاده در پنج رشته آموزشی از جمله مکانیک خودرو، برق، خیاطی، کامپیوتر و تاسیسات بوده است.

بزرگ امید عنوان کرد: خرید تجهیزات هنرستانی‌ها به تناسب رشته‌ها و نیاز صورت گرفته و نیازمندی‌های آموزشی اصول اساسی پایه برای خرید وسایل و تجهیزات بوده است.

وی با بیان اینکه توزیع امکانات با اولویت دهی به مناطق کم برخوردار انجام شد گفت: تجهیز هنرستان‌ها و گرایش دانش آموزان به سمت و سوی شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش از اهداف و سیاست‌های مهم تبیین شده وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر است که اقدامات قابل توجهی در این مسیر انجام شده است.

رئیس اداره فحک اموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش این استان امسال اضافه شده است.

تیم ملی فوتبال نوجوانان بدون عبدی به ایران بازگشت
دنبال کنید

بزرگ امید بیان کرد: هم اکنون به دلیل رسیدن به سطح کمیت در هنرستان ها از لحاظ جدب هنرجو باید به فکر کیفیت بخشی هنرستان های استان باشیم.

رئیس اداره فحک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هنرستان های کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۳ رشته در قالب ۱۷۰ کلاس درس در این استان فعالیت دارد.

بزرگ امید اضافه کرد: تمایل و گرایش دانش‌آموزان متوسطه دوم به تحصیل در رشته‌های مهارتی در قالب هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کار دانش افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi