جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روایت فرمانده تیپ ۴۸ از چگونگی شهادت شهید جاودانیان/ رشادت رزمندگان در دمای منفی ۴۰ درجه

به گزارش کرونا از یاسوج، سردار حسن حکمتیان‌راز در همایش پدران آسمانی و تشییع شهید داوود جاودانیان با بیان اینکه این شهید والامقام ۱۵۰۰ کیلومتر دور از جغرافیای استان به درجه رفیع شهادت نائل شد، گفت: رزمندگان تیپ ۴۸ فتح بعد از رشادت در دوران دفاع مقدس در مرزهای جمهوری اسلامی در شرق و جنوب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88181
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

کرونا :

روایت فرمانده تیپ ۴۸ از چگونگی شهادت شهید جاودانیان/ رشادت رزمندگان در دمای منفی ۴۰ درجه

به گزارش کرونا از یاسوج، سردار حسن حکمتیان‌راز در همایش پدران آسمانی و تشییع شهید داوود جاودانیان با بیان اینکه این شهید والامقام ۱۵۰۰ کیلومتر دور از جغرافیای استان به درجه رفیع شهادت نائل شد، گفت: رزمندگان تیپ ۴۸ فتح بعد از رشادت در دوران دفاع مقدس در مرزهای جمهوری اسلامی در شرق و جنوب غرب، غرب و شمال غرب در حال آفند و پدافند هستند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح بیان کرد: دلاورمردان تیپ در این مناطق با کوموله، دموکرات، پ.ک.ک، پاک، الاهوازیه، جیش‌الظلم، سلفی، بهائی و داعش، سوادگران مرگ، اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر در حال مبارزه هستند.

وی بیان کرد: رزمندگان تیپ ۴۸ فتح در سیستان و بلوچستان و گرمای ۵۰ درجه اهواز و سرمای منفی ۴۰ درجه شمال‌غرب در حال دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

سردار حکمتیان عنوان کرد: کسانی که ما را قضاوت می‌کنند بدانند ۸ ماه از سال هیچ ارتباطی با پایگاه‌های زمینی نداریم و در برخی پایگاه‌ها پس از ۵۰_۶۰ به وسیله بالگرد نیروهایمان با بالگرد تعویض می‌شوند.

وی با بیان اینکه جنگ اصلی ما نه با تروریست‌ها بلکه با طبیعت است، گفت: ۱۵ نفر از همرزمان و دلاوران تیپ پس از آنکه بعد از ۶ روز پست آنها تعویض نشد تصمیم به انتقال به پایین گرفتند و بعد از ۴ ساعت پیاده حرکت کردن یک ساعت مانده به مقر دچار سرمای شدید و برودت هوا شدند و دیدی کمتر از ۳۰ متر داشتند.

سردار حکمتیان‌راز بیان کرد: برف و سرما و بوران شمالغرب مانند سنگی به صورت می‌خورد و پیدا کردن مقر را برای رزمندگان سخت و دشوار کرده بود و ساعت ۲ نصف شب بود که این ۱۵ نفر را پیدا کردیم.

۸۰ نقطه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه بسیاری از بسیجیان برای اعزام به شمالغرب به ما مراجعه می‌کنند و داوطلبانه خواهان اعزام به شمالغرب هستند، حتی با آنها مخالف می‌کنیم اما با واسطه می‌خواهند عازم شوند که شرمنده همه این عزیزان هستیم، گفت: بچه‌ها شهید جاودانیان را دو کیلومتر مانده به مقر پیدا و بر پشت به جاده رساندند و به درمانگاه اعزام کردند اما با شهادت مزد رشادتش را گرفت.

وی در پایان از حضور باشکوه مردم در آیین تشییع این شهید بزرگوار تقدیر کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi