شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقدام کم‌نظیر قضایی در کهگیلویه و بویراحمد/روایت آقای دادستان از حسابداری عامیانه در صندوق جنجالی بهمئی

به گزارش کرونا از بهمئی؛ بعد از بازداشت متهم صاحب صندوق سرمایه گذاری بهمئی سوالات زیادی مبنی بر نحوه شکایت، اعلام زمان دقیق حسابرسی، اعلام اموال و دارایی‌های این فرد و سایر موارد ذهن شهروندان را درگیر کرد که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار فارس در بهمئی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87866
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

اقدام کم‌نظیر قضایی در کهگیلویه و بویراحمد/روایت آقای دادستان از حسابداری عامیانه در صندوق جنجالی بهمئی

به گزارش کرونا از بهمئی؛ بعد از بازداشت متهم صاحب صندوق سرمایه گذاری بهمئی سوالات زیادی مبنی بر نحوه شکایت، اعلام زمان دقیق حسابرسی، اعلام اموال و دارایی‌های این فرد و سایر موارد ذهن شهروندان را درگیر کرد که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار فارس در بهمئی توضیحاتی در همین خصوص ارائه کرد.

سید علی ملک حسینی گفت: در خصوص حسابرسی همانطور که قبلا هم گفته شد به هیچ وجه کار ساده و آسانی نیست.

حسابداری عامیانه در صندوق جنجالی بهمئی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این موسسه حدود ۱۰۰ دفتر کاغذی فیزیکی و یک سامانه حسابداری در دسترس است بر خلاف آنچه که برخی از مردم فکر می‌کنند که اطلاعات همه سپرده گذاران در سامانه صاحب صندوق ثبت شده و به راحتی می‌توان حساب و کتاب کرد، میزان سود پرداختی ماهیانه به صورت سنتی و در دفترهای کاغذی با اشتباهات قابل توجه نوشته شده و اطلاعاتی در این خصوص در سامانه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان هر قرارداد را با دفاتر فیزیکی و سامانه حسابداری تطبیق می‌دهند و قرار دادها هم به طور جداگانه بررسی ومطابقت داده می‌شود.

ملک حسینی افزود: متاسفانه از آنجا که کارکنان این دفتر هیچ گونه آشنایی با علم حسابداری نداشته اند در دفاتر فیزیکی خط خوردگی های زیادی وجود دارد و برای حسابرسی برخی از افراد باید چندین دفتر بررسی شود.

وقتی کار حسابرسی به اندازه زیاد سخت می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: برخی افراد در میانه مسیر قراردادهای خود را به افراد دیگری واگذار کرده اند و یا افزایش یا کاهش سرمایه داده اند و ردیابی دقیق این نوع قراردادها نیز کار دشواری است و عملیات حسابرسی را کند کرده است.

وی عنوان کرد: برخی از سودهای پرداختی به درستی در دفتر قید نشده و باید پرینت بانکی تطبیق داده شود.

تشکیل پرونده قضایی برای«افسانه بایگان » و «فاطمه معتمد آریا» به جرم کشف حجاب
دنبال کنید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی افراد دارای چند نوع قرارداد ساده و مرکب هستند که باید همه قراردادها جمع شود تا میزان دقیق ورودی و پرداختی مشخص شود.

وی افزود: موارد مورد اشاره برخی از مشکلات امر حسابرسی است که به عنوان نمونه اشاره شد.

کار طاقت‌فرسای دو شیفته حسابرسی

ملک حسینی ادامه داد: در این مدت یک ماه ۱۰ نفر کارشناس به صورت دو شیفت صبح و عصر حتی در روزهای تعطیل در تلاش هستند که هر چه سریعتر حسابرسی تمام شود بخش قابل توجهی از کار انجام شده لیکن آنچه باقی مانده مربوط به قراردادهای قدیمی تر است که با توجه به پرداخت سود به این نوع قراردادها سرعت کار مقداری کندتر شده و نیاز به دقت بیشتری دارد.

ملک‌حسینی این را هم گفت که کلیپ نحوه حسابرسی تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همانطور که قبلا هم اشاره شد تکمیل این فرم کاملا اختیاری است و هیچ اجباری وجود ندارد لیکن مطابق قانون کسی که در این پرونده شکایتی نداشته باشد نمی‌تواند مطالبه ای هم داشته باشد و این پرونده صرفا به امور شکات رسیدگی می‌‌کند.

وی ادامه داد: حسب اطلاع رسانی قبلی سامانه ثبت شکایت صرفا تا پایان بهمن در دسترس شکات خواهد بود.

ملک حسینی عنوان کرد: اطلاعات خود اظهاری شکات با نتیجه حسابرسی کارشناسان مطابقت داده خواهد شد.

سامانه‌ای که مشکل رسیدگی را آسان کرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: همانطور که مردم اطلاع دارند جهت پیگیری قانونی ثبت شکایت امری ضروری است و تشکیل این سامانه اقدامی نوین در رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی در سطح کشور بود و از محسنات آن می‌توان به رایگان بودن شکایت، ثبت شکایت یکسان و واحد برای همه شکات، عدم نیاز به مراجعه شکات در مراحل تحقیقات و أخذ اظهارات حضوری آنان با این توضیح که در صورت مراجعه حضوری شکات می‌بایست چندین ماه زمان فقط برای ثبت شکایت و أخذ مدارک و اظهارات شکات می‌شد که با ثبت اطلاعات در این سامانه عملا این کار در زمان کوتاهی انجام خواهد شد و مردم نیز در شلوغی و صف های طولانی معطل نخواهند شد.

سایه سنگین دلار بر سر بورس
دنبال کنید

سرنوشت ۱۶ هزار پرونده کاغذی

ملک حسینی افزود: با الکترونیک شدن شکایت ها از تشکیل ۱۶۰۰۰ پرونده کاغذی که باید در چندین کمد بایگانی می‌شد جلوگیری و در مراحل بعدی رسیدگی نیز دسترسی به اطلاعات توسط قضات و کارشناسان به راحتی امکان پذیر است.

ملک حسینی گفت: متاسفانه گروه‌های زیادی در فضای مجازی تشکیل شده و اطلاعات و اخبار نادرستی در بعضی از این گروه‌ها منتشر می‌شود و بعضا نیز با توهین و تهمت و اظهار نظرهای غیرکارشناسی روند اطلاع رسانی صحیح را مختل می‌‌کنند.

اقدامی که در کشور بی‌نظیر است

وی ادامه داد: مردم مستحضر هستند که امر تحقیق در پرونده قضایی در مرحله دادسرا امری محرمانه است لیکن به لحاظ ابعاد خاص این پرونده و تعداد زیاد مال باختگان از لحظات اولیه اقدام با انجام مصاحبه انتشار مطلب و ساخت کلیپ اطلاع رسانی دقیق و صادقانه و خارج از روال پرونده های دیگر انجام شده است که در هیچ کدام از پرونده های مشابه در کشور تا کنون چنین روش اطلاع رسانی که حتی از شیوه حسابرسی کلیپ تهیه و منتشر شود وجود نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان افزود: یکی از اقدامات اولیه شفاف سازی جلسه مواجهه حضوری نمایندگان اقشار مختلف مردم با متهم پرونده در زندان به مدت ۴ ساعت بود که مختصری از آن هم از سیمای دنا پخش شد.

به گزارش فارس قسمت بعدی در خصوص نحوه پرداخت خواهد بود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi