شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره‌گیری از آب سد کوثر، زمینه توسعه کشت و زرع مناسب را در کنار باغداری فراهم می‌آورد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس در جریان بازدید از روند احداث پایاب سد کوثر گفت: بهره‌گیری از آب این سد اراضی منطقه را احیا کرده و زمینه توسعه کشت و زرع مناسب را در کنار باغداری با ارزش افزوده بالاتر فراهم می‌آورد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87448
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

بهره‌گیری از آب سد کوثر، زمینه توسعه کشت و زرع مناسب را در کنار باغداری فراهم می‌آورد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ؛ سیدغنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال و کوثر و عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از روند احداث پایاب سد کوثر گفت: نخستین تونل سد کوثر به طول ۸۰۰ متر در حال اتمام حفاری است و حفاری تونل دوم نیز شروع شده است.

وی افزود: تونل دوم نیز به طول ۱۳۰ متر به انجام رسیده و ادامه فعالیت را با تلاش شبانه‌روزی متخصصان امور آب، شرکت آب منطقه‌ای استان شاهد هستیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاشگران این عرصه در هوای سرد ۲۰ درجه‌ای منطقه پروژه را تعطیل نکرده و حفاری تونل‌ها را با سرعت انجام می‌دهند که امیدواریم هر چه سریع‌تر اتمام حفاری تونل و تکمیل سامانه انتقال را شاهد باشیم.

نظری افزود: در قالب سامانه انتقال قرار است پنج هزار و ۱۰۰ متر لوله‌گذاری انجام شود تا ما خردادماه سال آینده شاهد تکمیل تونل دوم و سامانه انتقال باشیم.

وی از پیگیری‌ها برای تأمین ۹۰ میلیارد تومان اعتبار با هدف تکمیل فرآیندهای مختلف این پروژه خبر داد و خاطر نشان کرد: ۵۰ میلیارد تومان نیز با توافق وزارت نیرو برای ادامه تملک اراضی محدوده سد کوثر اختصاص یافته که امیدواریم هر چه سریع‌تر این مبلغ پرداخت شود.

نظری اظهار کرد: با این اقدام امیدواریم تا پایان امسال آبگیری سد به شکل کامل انجام شده و باغداران و زارعین از آّب سد کوثر تا سال زراعی جاری استفاده کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهره‌گیری از آب این سد اراضی منطقه را احیا کرده و زمینه توسعه کشت و زرع مناسب را در کنار باغداری با ارزش افزوده بالاتر فراهم می‌آورد./

تخصیص ۱۰۰ میلیارد اعتبار محرومیت زدایی به خراسان شمالی
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi