شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آب گیری کامل طرح تغذیه مصنوعی ناصرآباد گچساران

 سید معصوم افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بارندگی های اخیر تاثیر خوبی بر طرح تغذیه مصنوعی امام زاده جهفر شهرستان داشته است. وی بیان کرد: بارندگی های های چند روز اخیر موجب آب گیری ۱۰۰ درصدی طرح تغذیه مصنوعی ناصر آباد در منطقه امام زاده جعفر گچساران شد. رئیس اداره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87445
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

آب گیری کامل طرح تغذیه مصنوعی ناصرآباد گچساران

 سید معصوم افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بارندگی های اخیر تاثیر خوبی بر طرح تغذیه مصنوعی امام زاده جهفر شهرستان داشته است.

وی بیان کرد: بارندگی های های چند روز اخیر موجب آب گیری ۱۰۰ درصدی طرح تغذیه مصنوعی ناصر آباد در منطقه امام زاده جعفر گچساران شد.

رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: گنجایش این سد یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب می باشد که ظرفیت آب آن در اثر بارندگی اخیر تکمیل شده است.

افضلی عنوان کرد: هدف از ساخت این سد تقویت آب های زیر زمینی، مهار سیلاب های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک است، وجود این مخزن آبی در آب و هوای منطقه نیز تاثیر مطلوبی دارد.

رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: از ساکنان حاشیه سد و مردم خواست می شود تا برای امنیت بیشتر از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و سد امامزاده جعفر خودداری کرده و هشدارهای ایمنی را رعایت کنند.

افضلی بیان کرد: بارش های شدید در گچساران و منطقه بالادست سد امامزاده جعفر سبب افزایش و بالا آمدن آب اطراف این سد و نیز افزایش آب پشت سد شده است.

وی افزود: افزایش ارتفاع کانال های آب بر و افزایش ارتفاع حوضچه ها ی تغذیه از دیگر اقدامات تکمیلی این طرح بود که با اعتباری ۱۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

رئیس اداره امور آب گچساران ادامه داد: در طرح تغذیه مصنوعی،در مناطقی که سیلاب قابلیت نفوذ به سفره های آب زیر زمینی را دارد ،مثل سد بسته می شود و در نتیجه آب جمع شده، به جای ذخیره و استفاده در تابستان برای نفوذ در زمین رها سازی می شود.

انتخابات هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد لغو شد+سند
دنبال کنید

افضلی اضافه کرد: با کاهش سرعت جریان سیلاب و افزایش مدت زمان ماند، آب به این سفره های زیر زمینی نفوذ کرده و باعث تقویت آن می شود.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi