پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویداحمد نیازمند ۱۰۸ قرق بان

سعید جاویدبخت در حاشیه روز جنگلبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست. وی بیان کرد: با توجه به مفاهیم توسعه پایدار، عرصه های طبیعی این مواهب الهی، امانت نسل‌های بعدی در نزد ما می‌باشد که باید از آنها به درستی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87358
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

کرونا :

کهگیلویه و بویداحمد نیازمند ۱۰۸ قرق بان

سعید جاویدبخت در حاشیه روز جنگلبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی بیان کرد: با توجه به مفاهیم توسعه پایدار، عرصه های طبیعی این مواهب الهی، امانت نسل‌های بعدی در نزد ما می‌باشد که باید از آنها به درستی حفاظت واستفاده کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمدتصریح کرد:این استان رویشگاه بیش از ۲ هزار گونه گیاهی می باشد که ۴۵۰ گونه آن گیاهی و دارویی است و این مقوله ظرفیت های بی بدیلی برای ثروت آفرینی در جنگل ها و مراتع دارد.

جاویدبخت عنوان کرد:بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

وی گفت: این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی ایران ۳۰ درصد کل گونه‌های گیاهی کشور را در خود جای داده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است و پاسداری از این نعمت خدادای نیاز به جنگلبان متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر و توانمند دارد .

جاویدبخت بیان کرد: که آنها بتوانند ضمن ایستادگی در مقابل عوامل مهاجم (طبیعی و انسانی) عرصه‌های منابع طبیعی استان را حفظ کنند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: جنگلبان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی هستند و در این راه شجاعتها، تلاش‌هاوفداکاری‌های بسیاری داشته و متحمل رنج‌های بی شماری شدند و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده اند.

اجرای طرح ضربتی و عملیاتی مقابله با سرقت های خرد در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

جاوید بخت اضافه کرد: با توجه به اهمیت حضور این دلاوران و نوع فعالیتشان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی بعنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است، تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.

وی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ جنگلبان وجود دارد ولی با توجه به مساحت عرصه های منابع طبیعی به ۱۰۸ قرق بان نیاز داریم.

  مصادف با روز جنگلبان از جنگلبانان نمونه استانی با اهدائ لوح و هدیه تقدیر و تشکر شد.

کهگیلویه و بویداحمد نیازمند ۱۰۸ قرق بان 4

کهگیلویه و بویداحمد نیازمند ۱۰۸ قرق بان 5

 

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi