دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجلس همراه و پشتیبان سازمان و جامعه امور عشایر است

نماینده مردم بابل در مجلس در جلسه امور عشایری مازندران گفت: عشایر در امتداد اقلیم کوچ می کنند و باید این جامعه را حفظ و حراست کنیم و مجلس همراه و پشتیبان سازمان و جامعه امور عشایر است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87334
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کرونا :

مجلس همراه و پشتیبان سازمان و جامعه امور عشایر است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه امور عشایری مازندران با اظهار این که سبک زندگی عشایر خاص است و از نظر میراثی و اقتصادی حائز اهمیت است، گفت: عشایر نوعی سبک اقتصادی مقاومتی به شمار می رود.

وی با بیان این که ۲۵ درصد گوشت قرمز توسط عشایر تأمین می شود، حمایت های صورت گرفته از این جامعه را حداقلی برشمرد و گفت: سبک زندگی عشایری نیازمند تقویت است و مشکلات فراروی این قشر نجیب را به حداقل برسانیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با عنوان این که مجلس طی دو سال اخیر حمایت های خوبی انجام داده است، گفت: برای بهسازی ایل ها اعتبار ۲۵ میلیارد تومان سال قبل به ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسید و برای تامین تانکرهای آبرسان نیز اعتبارات خوبی درنظر گرفته است.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: در حوزه آموزش وپرورش عشایر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد هر چند بخشی از اعتبارات هنوز تخصیص نیافته است.

این نماینده مجلس با تقدیر از تلاش های سپاه پاسداران برای حل مشکلات عشایر در کشور گفت: عشایر در امتداد اقلیم کوچ می کنند و باید این جامعه را حفظ و حراست کنیم و مجلس همراه و پشتیبان سازمان و جامعه امور عشایر است.

وی با اظهار این که چهار هزار و ۸۰۰ نفر عشایر در مازندران کوچ می کنند، گفت: به رغم وجود این جامعه سازمان عشایر استان امکانات لازم را ندارد و دستگاه ها باید عشایر را به عنوان جامعه مولد بنگرند.

تلاش برای تامین اعتبارات لازم برای پمپاژ آب دشت بچه بازار/قول مسئولان مربوطه برای بهره‌برداری از این پروژه در دهه مبارک فجر
دنبال کنید

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان این که جامعه عشایر استان سال ها فراموش شدند، خواستار توجه برای رفع نیازهای این قشر شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi