شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

سبزوار به عنوان شاهراه مواصلاتی نیازمند تقویت اورژانس بین جاده ای و آمبولانس است

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم گفت: سبزوار به عنوان شاهراه مواصلاتی و قطب حمل ونقل شمال شرق ایران نیازمند تقویت اورژانس بین جاده ای و آمبولانس است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87207
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

سبزوار به عنوان شاهراه مواصلاتی نیازمند تقویت اورژانس بین جاده ای و آمبولانس است

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد مشکلات حوزه سلامت در حوزه انتخابیه اش، گفت: غرب خراسان دارای ۶ شهرستان است که یک بیمارستان در جوین و سه بیمارستان در شهر سبزوار داریم و تعداد تخت های بیمارستانی به هیچ وجه جوابگوی حوزه انتخابیه نیست.

وی افزود: البته بیمارستان شهرستان خوشاب مدت ها کلنگ زنی شده اما ساخته نشده است و در در داورزن که ورودی استان خراسان و در واقع باب الرضا است و  مسیر طولانی از شاهرود تا سبزوار دارد مرکز درمانی و بیمارستان وجود ندارد و بسیار ضروری است در این شهرستان بیمارستانی ساخته و احداث شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه از لحاظ امکانات تخصصی و فنی نیز با کمبودهای زیادی مواجه هستیم و به عنوان مثال در غرب استان خراسان و ۶ شهرستان تنها یک دستگاه سنگ شکن کلیه در شهرستان سبزوار وجود دارد که متعلق به بخش خصوصی بوده و مدتی است فعال نیست؛ وزیر چندین مرتبه دستور داده دستگاه سنگ شکن به فوریت در بیمارستان سبزوار مستقر شود اما بیماران به مشهد و نیشابور مراجعه می کنند و مدت ها منتظر این موضوع هستند در حالی که سنگ کلیه بیماری دردناکی بوده که بسیار ضروری است به این مهم توجه شود.

عنابستانی یادآور شد:  تنها یک دستگاه ام آی آر در سبزوار و متعقل به ۱۵ سال قبل وجود دارد و چندین بار وزرای فعلی و سابق دستور دادند که یک دستگاه دیگر به یکی از بیمارستان ها اختصاص داده شود تا مردم چندین ماه معطل نشوند البته دستگاه فعلی هم باید تجهیز و به روزرسانی شود؛ اخیرا بخش ای سی یو و سی سی یو بیمارستان های جغتای و جوین افتتاح شد اما امکانات آن کامل نیست.

افتتاح مغازه طلافروشی با گاوصندوق آسانسوری گنج پاد دارای امنیت فوق بالادر باشت+تصاویر
دنبال کنید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: سبزوار به عنوان شاهراه مواصلاتی و قطب حمل ونقل شمال شرق ایران نیازمند تقویت اورژانس بین جاده ای و آمبولانس است؛ در این رابطه وزارت بهداشت قول های زیادی به ما داده که امیدواریم عملیاتی کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi