جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیگیری میزان پیشرفت پروژه ساماندهی پسماند زباله سراوان و روند اجرایی خطوط پردازش کود آلی

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به نشست خود با سرپرست شهرداری رشت، گفت: در این نشست میزان پیشرفت پروژه ساماندهی پسماند زباله سراوان و روند اجرایی خطوط پردازش کود آلی مورد پیگیری قرار گرفت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86785
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

کرونا :

پیگیری میزان پیشرفت پروژه ساماندهی پسماند زباله سراوان و روند اجرایی خطوط پردازش کود آلی

محدرضا احمدی سنگری در گفت‌وگو با خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به نشست خود با یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت، گفت: این نشست در راستای وظیفه نظارتی و پیگیری روند پیشرفت پروژه ساماندهی پسماند زباله سراوان و کارخانه کودآلی رشت انجام شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه پردازش کود آلی در جوامع رو به توسعه امروزی، امری ضروری است گفت: با این کار، شاهد کاهش حجم چشمگیر زباله‌های شهر خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان افزود:  ضمن اینکه کود آلی احصا شده در این پروژه نیز در بخشهای کشاورزی کاربرد می‌یابد و بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی در این بخش را تامین خواهد کرد.

احمدی سنگری با اشاره به اینکه، تالاب عینک بزرگترین دریاچه شهری کشور است، گفت: این موهبت به منزله یک ثروت طبیعی و خدادادی برای شهر رشت است و احیاء تالاب و جلوگیری از کاهش حجم و صدمات ناشی از زندگی شهرنشینی در منطقه حرکتی لازم و قابل تقدیر است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس تصربح کرد: با بخش مدیریت شهری در پیشبرد پروژه‌های تصفیه خانه سراوان، کود آلی و احیاسازی تالاب در تعامل خواهیم بود.

به گزارش خانه ملت، سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با ارائه گزارشی از روند ساماندهی پسماند در منطقه سراوان رشت و نحوه تصفیه شیرابه ها، تسریع در بهره برداری از این پروژه را منوط به حمایت‌های ویژه دولتی دانست.

یوسف یزدانی ضمن قدردانی از صبوری اهالی سراوان بدلیل وضعیت نامطلوب سراوان و انباشت زباله در منطقه گفت: روند اجرایی خطوط پردازش کود آلی در منطقه در حال اجراست و بهره برداری از این پروژه تخصصی با همکاری و حمایت مسئولان استانی و مجلس محترم تسریع خواهد شد.

پیگیری برای سند توسعه شهرستان کوهرنگ
دنبال کنید

یزدانی با اشاره به اهمیت احیاسازی تالاب عینک رشت، اظهار کرد: در پی مصوبات شورای اسلامی، شهرداری رشت و طی قراردادهایی با دو شرکت پیمانکار، پروژه‌ای کلان با عنوان «احیاسازی تالاب عینک رشت» را آغاز کرده ایم.

سرپرست شهرداری رشت، اهداف این پروژه را ایجاد ظرفیتهای گردشگری طبق استانداردهای جهانی و همچنین ایجاد درآمدهای پایدار بواسطه راه اندازی مراکز متنوع تجاری در منطقه برشمرد.

وی درپایان با بیان اینکه، مطالعات در خصوص احیاسازی تالاب عینک پایان یافته است؛ از وارد فاز اجرایی شدن این پروژه خبر داد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi