شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونگی ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد/از شهریه ناچیز تا مدرک معتبر

به گزارش کرونا از یاسوج؛ علی اکبر دسترنج عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز ۹ دی و همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در خصوص پذیرش دانشجو در بهمن ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دانشگاه در ۵۴ کد رشته کاردانی و ۴۸ کد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86527
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

چگونگی ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد/از شهریه ناچیز تا مدرک معتبر

به گزارش کرونا از یاسوج؛ علی اکبر دسترنج عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز ۹ دی و همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در خصوص پذیرش دانشجو در بهمن ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دانشگاه در ۵۴ کد رشته کاردانی و ۴۸ کد رشته کارشناسی دانشجو می پذیرد رشته های کاردانی شامل کاردانی فنی و همچنین کاردانی حرفه ای است رشته های کارشناسی شامل مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای است.

این مسئول دانشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: پذیرش در دانشگاه بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی از طریق وب سایت سازمان سنجش انجام می شود که افراد مراجعه کرده و اسم نویسی می کنند جهت ثبت نام در دوره های کاردانی از ۷ تا ۱۷ دی ماه و جهت ثبت نام در رشته های کارشناسی ناپیوسته از چهار تا چهاردهم دی ماه وقت دارند.

دسترنج گفت: در سطح استان ۷ مرکز علمی کاربردی داریم که پذیرای دانشجویان خواهند بود مرکز یاسوج یک و علمی کاربردی بویر صنعت و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و همچنین نیروی انتظامی را داریم دو مرکز در گچساران به نام گچساران یک و گچساران دو و یک مرکز علمی کاربردی در شهر دهدشت داریم.

وی افزود: در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته ایم که به دلیل مزیت‌های نشگاه نسبت به سایر دانشگاهها است.

این مسئول به مزیت های تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی نسبت به سایر مراکز دانشگاهی اشاره کرد و گفت: محتوای دروس اینجا محتوای مهارتی و مبتنی بر نیاز بازار کار و با هدف اشتغالزایی تعریف شده است این دانشگاه جز دانشگاه‌های کارآفرین است و فارغ التحصیلان آن به خوبی جذب بازار کار می‌شوند.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم کاهش یافت
دنبال کنید

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عده‌ای افراد شاغل نیز وارد این دانشگاه می شوند که مزیت آن ارتقای شغلی آنها بعد از فارغ التحصیلی است.

این مسئول گفت: نکته دیگر مربوط به شهریه دانشگاه علمی کاربردی بوده که نسبت به شهریه سایر دانشگاه ها بسیار ناچیز است و همین موجب می‌شود که استقبال بسیار بیشتری از دانشگاه علمی کاربردی گردد بخشی از شهریه توسط صندوق رفاه دانشجویان و در قالب وام با درصد پایین پرداخت می‌شود و در هر سال مبلغ ناچیزی باید به عنوان شهریه به صورت نقدی پرداخت شود.

وی افزود: کسانی که در دانشگاه علمی کاربردی در حوزه های مختلف فرهنگی ورزشی رتبه و مدالی کسب کنند تا ۸۰ درصد تخفیف شهریه برای آنها داریم.

دسترنج بیان کرد:  در هر نیمسال بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش جذب دانشجو را داریم در حال حاضر با هفت مرکز تعداد شش هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که نسبت به سایر استانها تعداد بسیار بالایی به شمار می‌رود.

او افزود: از همین جا از دانشجویان کاردانی و دانش آموزان کاردانش و فنی حرفه ای و هنرستان‌ها می خواهیم که با ثبت نام در در این دانشگاه مدرک تحصیلی معتبر خود را دریافت کرده شهریه کمتری بپردازند و در سپس در زمینه کار و کارآفرینی افراد توانمند برای حضور در جامعه شوند و بتوانند خود اشتغالی داشته باشند.

این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع اصحاب رسانه گفت: شرط خاصی برای معدل نیست داشتن مدرک دیپلم در هر رشته ای مورد تایید بوده و کافی است.

برگزاری دعای عرفه در دهدشت + زمان و مکان
دنبال کنید

وی در ادامه با بیان اینکه مدرک دانشگاه پذیرفته وزارت علوم بوده و هیچ تفاوتی با سایر دانشگاهها ندارد گفت: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توانند تحصیلات تکمیلی را در دانشگاهها و مراکز آموزشی دیگر نیز ادامه دهند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi