شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پران چیست و چه ربطی به پیچ آلن دارد؟

پران چیست و چه ربطی به پیچ آلن دارد؟   برای شما هم ممکن است پیش آمده باشد که به مغازه ابزار آلات رفته اید و دنبال کالایی خاص بوده اید، ولی اسم آن یا حتی کاربرد اصلی آن را نمی دانسته اید. در این مقاله به بررسی چند مورد از مهم ترین ابزار بازار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86402
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

کرونا :

پران چیست و چه ربطی به پیچ آلن دارد؟

پران چیست و چه ربطی به پیچ آلن دارد؟

 

برای شما هم ممکن است پیش آمده باشد که به مغازه ابزار آلات رفته اید و دنبال کالایی خاص بوده اید، ولی اسم آن یا حتی کاربرد اصلی آن را نمی دانسته اید. در این مقاله به بررسی چند مورد از مهم ترین ابزار بازار میپردازیم. هر کدام از این ابزارها کاربرد خاص خود را دارند. در ابتدا نگاهی به پران دایکست و فنر خارجی می اندازیم، سپس با ارائه دانستنی هایی در مورد پیچ آلن ادامه می دهیم و در نهایت با قفل قالب آشنا می شویم.

پران چیست؟

پران قالب به عنوان پرکاربردترین قطعه در صنعت قالبسازی به شمار می رود .وجود پران دایکست در قالب پلاستیک موجب راحت تر باز شدن هنگام باز شدن قالب می شود و به نوعی  به محصول نیرو وارد می کند  و آن را به خارج از قالب هدایت می نماید .پران قالب می بایست از استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت برخوردار باشد. در زمان نیرو وارد کردن به قطعه دچار شکستگی یا تغییر شکل نشود.لذا جهت ساخت سنبه پران از فلزات مقاوم همچون فولاد بهره برداری می گردد.به طور معمول  قسمت انتهایی آن لبه ای پله مانند وجود دارد تا سمبه به درستی در جای خود قرار داشته باشد.

پران چیست و چه ربطی به پیچ آلن دارد؟ 5

انواع پران دایکست

وقتی که قطعه تزریقی سرد می گردد،قطعه منقبض می شود و مقدار این انقباض به نوع مواد بستگی دارد. جهت قطعاتی که هیچگونه شکل داخلی ندارند.قطعاتی که از فرم داخلی برخوردار می باشند در زمان سرد شدن روی سنبه می چسبند،لذا باید با استفاده از روش پران قالب مناسب قطعات را از روی سنبه پران کرد. طراح چندین روش پران را می تواند انتخاب کند ولی  معمولا با توجه به شکل قطعه تزریقی محدودیت هایی جهت انتخاب بعضی از روش ها وجود دارد.انواع روش های پایه پران قالب شامل  پین پران ، بوش پران ، پران تسمه ای ، پران تیغه ای ، پران هوایی و  پران با صفحه بیرون انداز می باشد.

سخنان بی پرده امام جمعه شهرستان بهمئی با مردم
دنبال کنید

پیچ آلن

آنها را “کلیدهای هگز” می نامند زیرا از شش نقطه تماس استفاده می کنند. به عبارت دیگر، یک کلید هگز نیم دوجین سطح متفاوت پیچ شش گوش را لمس می کند. استفاده از شش نقطه تماس به کلید هگز اجازه می دهد تا به راحتی کلید هگز را بگیرد. اگر ابزاری از پنج نقطه تماس یا کمتر استفاده کند، کلید هگز در نظر گرفته نمی شود. کلیدهای شش گوش با نام آچار آلن نیز شناخته می شوند. در اوایل دهه ۱۹۰۰، شرکت تولید آلن مستقر در کانکتیکات کلید هگز مارک خود را راه اندازی کرد و نام آن را “آچار آلن” گذاشت. مشخص نیست که کلیدهای شش گوش برای اولین بار چه زمانی اختراع شدند، اگرچه شواهد نشان می دهد که پیچ های شش نقطه ای و همچنین ابزارهای شش نقطه ای مربوط به آنها، از اواسط تا اواخر دهه ۱۸۰۰ وجود داشته است.

پران چیست و چه ربطی به پیچ آلن دارد؟ 6

به عنوان مثال، در دهه ۱۸۶۰، چندین حق ثبت اختراع در ایالات متحده برای ابزارهای شش ضلعی شکل که دارای شش نقطه تماس بودند، ظاهر شد. البته تا آغاز قرن بیستم که کلیدهای شش گوش رایج شد. از آن زمان، کلیدهای هگز راه خود را به برنامه های تجاری و مصرفی بی شماری باز کرده اند. کلیدهای شش گوش می توانند در فضاهای کوچک و جمع و جور جا شوند که در آن ابزارهای بزرگتر، مانند پیچ ​​گوشتی های سنتی یا آچار سوکت، امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، مبلمان اغلب با یک یا چند کلید شش گوش فروخته می شود. هنگام مونتاژ مبلمان، صاحبان از کلیدهای شش گوش برای نصب بست ها و اتصال قطعات مختلف به یکدیگر استفاده می کنند. فضاهای کوچک و فشرده مبلمان باعث می شود تا کلیدهای شش گوش به راحتی در داخل قرار گرفته و بست ها را بچرخانند.

۳۶ درصد استان یزد بیابانی است/ پیشتازی عوامل طبیعی از انسانی در بیابانی شدن یزد
دنبال کنید

معرفی سیستم پران و نقش آن در قفل قالب تزریق پلاستیک

سیستم پران، بخشی از قالب تزریق پلاستیک را تشکیل می­دهد که وظیفه آن، جدا کردن قطعه سرد شده از روی سنبه قالب و خارج کردن آن قطعه از قالب می­باشد و معمولاً از فولاد با کیفیت بالا ساخته می شود. در مرحله اول، پس از باز شدن کامل قالب، میله پران دستگاه تزریق پلاستیک به پشت صفحه پران فشار وارد آورده و صفحه پران را به سمت جلو حرکت می­دهد. در مرحله دوم، میله های پران که کونیک آنها بین دو صفحه پران و ساپورت پران قفل شده است، به سمت جلو حرکت کرده و قطعه را از قالب خارج می­کنند. و در مرحله آخر، پس از خروج قطعه، میله پران دستگاه تزریق پلاستیک به عقب حرکت کرده و فنر هایی که دور پین­های راهنمای صفحه پران قرار دارند، صفحه پران را به عقب حرکت می­دهند و پس از بسته شده قالب، صفحه پران دقیقا در محل اولیه خود قرار می گیرد.

پران چیست و چه ربطی به پیچ آلن دارد؟ 7

حال که تعریفی از پران دایکاست بدست آورید و اطلاعات شما درمورد این قطعه کارساز افزایش یافت، بهتر است به وب سایتی سر بزنیم که انواع پین را برای مشتریان عرضه میکند. هرگاه خواستید هر کدام از مواردی که در این مقاله ذکر شده است را تهیه نمایید، میتوانید به وبسایت Formoboresh.com سر بزنید. در این وبسایت، تنوعی از کالاها و تجهیزات ریز و درشت صنعتی وجود دارد که کاتالوگی عالی را در اختیار شما قرار میدهد. اگر هم به دنبال مدل متفاوتی از پیچ آلن یا قفل قالب بودید، میتوانید از این وبسایت خرید کنید و در اسرع وقت، آن را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi