جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دلیل تعطیلی پروژه نهضت ملی مسکن در گچساران چه بود؟/ مدیرکل راه و شهرسازی پاسخ داد

محمد راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در دوگنبدان ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده در ۷ محله این شهرستان وجود دارد که بخشی از آنها کار شده و مابقی نیز در حال اقدام است.  مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پیش بینی های دولت از محل تبصره ۱۸ به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86332
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

دلیل  تعطیلی پروژه نهضت ملی مسکن در گچساران چه بود؟/ مدیرکل راه و شهرسازی پاسخ داد

محمد راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در دوگنبدان ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده در ۷ محله این شهرستان وجود دارد که بخشی از آنها کار شده و مابقی نیز در حال اقدام است.

 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پیش بینی های دولت از محل تبصره ۱۸ به صورت وام به متقاضیان منازل فرسوده تصریح کرد: این یک فرصت مناسب برای متقاضیان منازل فرسوده است که می‌توانند با ثبت نام در سامانه برای نوسازی و مقاوم سازی منازل فرسوده خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 راستا عنوان کرد: در این سامانه به ازای هر واحد ۳ میلیارد الی ۳۵۰ میلیارد ریال تحصیلات پرداخت می شود.

 وی گفت: از این میزان تسهیلات ۱ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال آن بدون سود بوده که ظرف دو سال در اختیار مالک است و بعد از این مدت بدون سود باید برگردانده شود و مابقی نیز طی بیست سال بازپرداخت آن قسط بندی می گردد.

 وی گفت: راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ۹ پروژه در حوزه بافت فرسوده گچساران را اعم از احداث مدرسه ۹ کلاسه، پایگاه سلامت، کتابخانه عمومی، پل محله لبنان، ساماندهی خیابان بلادیان در دو فاز، مدرسه رادرک فاز دوم آسفالت محله سادات را انجام دادیم و یک پروژه پارک محله سادات نیز در دست اقدام است که پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد می باشد.

 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبوی احمد خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ پروژه بزرگ شامل راه ها و ساختمان های عمومی در استان توسط این دستگاه اجرایی در دست اقدام است.

استاندار: مردم و مسئولان برای سربلندی استان همدل و همزبان باشند
دنبال کنید

 راستا بیان کرد: قرارداد این پروژه ها بیش از یک هزار میلیارد تومان می باشد که پیشرفت فیزیکی آن ها از ۳۰ الی بالای ۹۰ درصد است.

 وی افزود: در حوزه مسکن نیز۷ هزار واحد در قالب نهضت ملی وجود دارد که بخشی از آنها به صورت پیمانکاری، بخش دیگر به صورت خودمالکی و بخشی هم ساخت گروهی و پیمانکاری است.

وی با اشاره به این که امید می‌رود بتوانیم قولی را که دولت داده عملی کنیم افزود: برای اجرای این طرح بسیار بزرگ و تاثیرگذار مشکلاتی در مرکز استان شهر یاسوج اعم از نبود زمین و در سایر شهرستانها دیگر همکاری کم دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از آب و برق وجود دارد.

 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: این کم کاری دستگاه های آب و برق باعث شده تا برخی از سایت‌های این پروژه در بعضی از شهرستان ها تعطیل شود، در گچساران نیز با پیگیری های هنوز این مشکل برطرف نشده است.

 راستا اضافه کرد: از مسئولین بالادست تقاضا می‌شود تا طبق قانون دستگاه های خدمات رسان آب و برق را مکلف کنند تا همکاری های لازم را برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن انجام دهند و به کارگاه ها آب و برق را رسانده تا آن ها تعطیل نشوند.

 وی گفت: به دلیل همین کم کاری در حال حاضر دو سایت نهضت ملی مسکن اعم از سایت خامی و خگ بناردر گچساران تعطیل شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi