جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تفکر سنتی برای اداره استان، صنایع و معادن جوابگو نیست

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز جمعه ۹ دی‌ماه با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. به گزارش کرونا، وی در حاشیه این آئین معنوی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زیارت شهدای گمنام توفیق بزرگی بود که امروز نصیب ما شد و به دلیل عظمت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86317
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

کرونا :

تفکر سنتی برای اداره استان، صنایع و معادن جوابگو نیست

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز جمعه ۹ دی‌ماه با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

به گزارش کرونا، وی در حاشیه این آئین معنوی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زیارت شهدای گمنام توفیق بزرگی بود که امروز نصیب ما شد و به دلیل عظمت و بزرگی مردم، منطقه و شهدا فعالیتمان را از خرمشهر، شلمچه و آبادان آغاز کردیم.

حسینی محراب با اشاره به برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت خود برای پیشرفت استان بیان داشت: توجه به بخش‌های زیربنایی، رسیدگی به معیشت مردم، اشتغال در مناطق روستایی و شهری، آب آشامیدنی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و …. از جمله برنامه‌های مدنظر برای خوزستان است.

وی تأمین آب آشامیدنی سالم و پایدار برای مردم خوزستان را یکی از دغدغه‌های دولت دانست و عنوان داشت: ابرپروژه غدیر یکی از طرح‌های مهم و عظیم در کشور بود بنابراین در نظر داریم تا بخش بعدی آن را در مناطق دیگر اجرا کنیم و زنجیره این طرح را در شهرهای بزرگ کامل کنیم؛ اکنون نیز اجرای چندین مرحله دیگر از این طرح در دستورکار جدی ما قرار دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان تصریح کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در سال های گذشته مطرح شد و براساس آماری که دریافت کردیم؛ تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار آن اجرایی شده است، بنابراین اجرای مابقی آن در شهرهای شمالی استان با جدیت دنبال می‌شود.

حسینی محراب با بیان اینکه زنجیره ارزش در پتروشیمی‌ها اشتغال بسیاری را برای استان در پی خواهد داشت؛ افزود: یکی از محورهای اصلی دستور کار دولت در خوزستان زنجیره ارزش در پتروشیمی‌ها است و ما وظیفه پیگیری آن را داریم که امیدواریم بتوانیم با تعیین مسئول پروژه در این بخش به اشتغال جوانان کمک کنیم.

وی با اشاره به نقش ویژه پتروشیمی‌های جدید در اشتغالزایی استان ادامه داد: نخیلات، شیلات، کشاورزی مورد توجه هستند و بحث پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از طرح های جدی ما در استان توسط بخش خصوصی با کمک شیلات دنبال خواهد شد.

ایران نامه توقف اقدامات داوطلبانه را به آژانس داد
دنبال کنید

استاندار خوزستان با تأکید بر اهمیت تحقیق در حوزه نخیلات پیرامون برداشت حداکثری ابراز داشت: کیفیت تحقیقات استان در حوزه نخیلات نیازمند تحول است در برخی از کشورهای منطقه از هر نخل حدود ۳۰ تن خرما برداشت می‌شود و این رقم در استان ما پایین است؛ بنابراین توجه جدی را در این زمینه می‌طلبد تا نخیلاتی در استان کاشته شود که بر درآمد روستائیان اثرگذار باشد.
حسینی محراب بر دنبال کردن خوشه‌های صنعتی با کمک کارآفرینان در روستاها تأکید کرد و گفت: بحث اصلی کار و اشتغال روستا محور بودن است؛ خوشه‌های صنعتی را با کمک کارآفرینان در روستاها دنبال می کنیم و همانطور که در شورای اداری به فرمانداران گفته شد؛ هر فرماندار باید ده روستا را به عنوان پایه این کار قرار دهد و مطالعات خود را آغاز کنند و الگوها را از درون استان و استان‌های همجواری که این کار را انجام داده‌اند، جمع آوری کرده و در خوزستان اجرایی کنیم، برای مثال با توجه به ظرفیت منطقه آزاد برای ورود پارچه‌های وارداتی یا تولیدات داخلی میتوان یک روستا را به مرکز تولید پیراهن تبدیل کرد و تسهیلاتی را با هماهنگی بانک‌ها برای خرید چرخ خیاطی و صنعتی در اختیار روستائیان قرار داد؛ زمانی که جوانان روستا با این امر آشنا شوند، خانه‌های هر کدام به کارگاه تبدیل خواهد شد و هزینه حسابدار، نگهبان و حمل و نقل کالا کاسته می شود، تولیدات آن‌ها نیز قابل رقابت با کشورهای چین تایلند و هند می شود.

وی اظهار داشت: در استان ما پیرامون قطعه سازی اتومبیل کم کار شده است؛ بنابراین باید با شرکت های بزرگ قطعه ساز صحبت شود تا این جریان به درون استان گسیل یابد و پس از آن زنجیره تولید را به صنعت بالادستی وصل خواهیم کرد؛ همچنین ظهور و بروز قطعه سازی نفتی در استان بالا نبوده است و این امور را با کمک جوانان خوش فکر و انجمن های دانش بنیان دنبال می‌کنیم.

کلیپ جشن میلاد پیامبر اکرم در گچساران
دنبال کنید

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید از مسیرهای کوتاه مدت و میانبر برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی استان استفاده شود، بیان داشت: تفکر سنتی برای اداره استان، صنایع و معادن جوابگو نیست و این وظیفه بخش دانشگاهی است که کمک کند تا این امر را تحقق ببخشیم.

حسینی محراب با بیان اینکه از همه ابزار و امکانات برای رشد منطقه ویژه و مناطق آزاد استفاده خواهیم کرد؛ عنوان داشت: این مناطق امکان قوی برای مدیریت کلان استان هستند تا در جهت رشد و تعالی بخش بازرگانی مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و هموارساختن مسیر سرمایه‌گذاری در استان با ارایه تسهیلات بانکی تصریح کرد: شورای بانک‌ها به جای ارسال سرمایه به سایر استان باید پول‌های خود را در درون استان هزینه کند و استان خوزستان باید محل جذب سرمایه از سایر استان‌ها شود؛ بنابراین مدیران و سرپرستان بانک‌ها در ارزشیابی خود به این امر توجه کنند.

استاندار خوزستان به اهمیت آموزش حرفه جواهرسازی به جوانان از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره داشت و افزود: جواهر در ایران یکی از مسائل اصلی است و سازمان فنی و حرفه ای باید برنامه قوی در این زمینه داشته باشد؛ بنابراین موضوع جواهر سازی و منسوجات به عنوان پایلوت اولیه در مناطق آزاد استفاده شود.

حسینی محراب در پایان گفت: سود بازرگانی را به عنوان یک مشوق از رئیس جمهور درخواست خواهیم کرد تا به جاذبه ای برای حضور تجار و بازرگانان تبدیل شود؛ زیرا خرمشهر بر کشور و انقلاب اسلامی دین بالایی دارد؛ بنابراین امیدواریم که در این زمینه بتوانیم به مردم این دیار خدمت کنیم.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi