چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

خانواده‌ها در بحث فرزندآوری به سمت راحت طلبی رفته‌اند/ شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» بزرگترین اشتباه بود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» بزرگترین اشتباه بود، گفت: متاسفانه خانواده ها در بحث فرزندآوری به سمت راحت طلبی رفته اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86278
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

خانواده‌ها در بحث فرزندآوری به سمت راحت طلبی رفته‌اند/ شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» بزرگترین اشتباه بود

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار شب گذشته در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد، گفت: تغییراتی که متوجه کشور و جامعه ما بوده و بحث های فرهنگی و اجتماعی که کشور را تحت تاثیر خود قرار داده از برنامه های دشمن از زمان شاه تاکنون در حال انجام است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» از بزرگترین اشتباهاتی بود که در جامعه رواج پیدا کرد، اظهار داشت: قانون حمایت از جوانی جمعیت از حداقل ها است و جنبه های نهادینه سازی فرهنگ فرزندآوری را به همراه ندارد اما بسته های تشویقی و اقدامات سلبی نیز در آن دیده شده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به اینکه اگر مدیران خودشان به بحث فرزندآوری اعتقاد داشته باشند، می‌توانند آن در جامعه جاری و ساری کنند، افزود: اگر این چنین نباشد قانون تشویق جمعیت به خوبی پیش نمی‌رود و هر آنچه بخشنامه و ابلاغ شود بازهم کار پیش نخواهد رفت.

جوکار در خصوص اقتصاد و معیشت در بحث فرزندآوری، گفت: بیشتر در راستای راحت طلبی و آسودگی پیش رفتیم و طبق نظرسنجی خیلی مسئله اقتصاد در خصوص فرزندآوری تاثیرگذار نیست.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس اظهار داشت: مهریه‌ها را افزایش دادیم که اعتماد را جلب و کانون خانواده‌ها را محکم کنیم ولی برعکس شده و مشکلات عدیده ای بوجود آورده و متاسفانه این مسئله بسیار بد جا افتاده است.

وی عنوان کرد: امروز متاسفانه فرهنگ‌های بسیار زشتی در جامعه مثل جشن طلاق و… جا افتاده که باید نسبت به مسائل و مشکلات پیرامونی این فرهنگ ها در جامعه آگاهی سازی صورت گیرد.

دیدار و گفت و گو با وزیر بهداشت؛ اختصاص چهارصد میلیارد ریال برای شروع به ساخت بیمارستان حمیدیه
دنبال کنید

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه انگیزه و اراده در بحث فرزندآوری مهم است، افزود: نهادهای فرهنگی در کشور با تولید فیلم های کوتاه یا اجرای تئاتر با موضوع خانواده می‌توانند در بحث تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری موثر واقع شوند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi