جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دردسرهای ثبت‌ نشدن آمار اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد/ برخی ادارات دست روی دست گذاشته‌اند!

به گزارش کرونا از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۷۱۳ هزار نفر جمعیت و نرخ بیکاری ۹.۱ درصدی یکی از استان های با نرخ بالای بیکاری در کشور به شمار می رود. حدود ۲٠ هزار نفر از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیکار هستند که متولیان و مسئولان باید با برنامه‌ریزی مناسب به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86010
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

کرونا :

دردسرهای ثبت‌ نشدن آمار اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد/ برخی ادارات دست روی دست گذاشته‌اند!

به گزارش کرونا از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۷۱۳ هزار نفر جمعیت و نرخ بیکاری ۹.۱ درصدی یکی از استان های با نرخ بالای بیکاری در کشور به شمار می رود.

حدود ۲٠ هزار نفر از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیکار هستند که متولیان و مسئولان باید با برنامه‌ریزی مناسب به دنبال ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری باشند که همینطور هم است. 

تلاش برای بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید از جمله کارخانه قند یاسوج، فعال کردن پروژه های عمرانی، افتتاح کارخانه پتروشیمی گچساران، بهره برداری از پروژه بزرگ تفریحی موج های آبی و چندین و چند پروژه دیگر همه از برنامه های دولتی ها برای توسعه این استان، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است. 

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید زمینه بازگشت به کار ۳۳٠ نفر در استان فراهم شده که خبر خوشحال کننده‌ای است و امیدواریم شاهد تداوم بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید باشیم. 

علاوه بر این، برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری متعهد به ایجاد ۱۳ هزار و ۵۲٠  فرصت شغلی است که باید در بخش های کشاورزی،  صنعت و خدمات محقق شود. 

از شواهد و آمار برمی آید که در زمینه اشتغال کارهای خوبی انجام شده اما ضعف دستگاه ها در ثبت این آمار در سامانه رصد موجب شده اشتغال ایجاد شده به چشم نیاید و کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های کشور در رتبه مناسبی نباشد و مورد انتقاد رسانه ها باشد. 

قطعی 31 ساعته برق در برخی اماکن اقامتی یاسوج/مسافران و گردشگران لرزان و سرگردان
دنبال کنید

ضعف ثبت اطلاعات اشتغال دستگاه ها در سامانه رصد انتقاد معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت. 

سید احسان عسکری در همین خصوص گفت: تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ شغل در سامانه رصد ثبت شده در حالی که در سال جاری بالغ بر ۱۰ هزار شغل ایجاد کرده ایم و در صورت ثبت اطلاعات رتبه چهارم و پنجم کشور هستیم. 

وی عنوان کرد:  آموزش و پرورش ۲٠٠ شغل ایجاد کرده که فقط ۲٠ مورد آن ثبت شده یا با فعال شدن پروژه های عمرانی تعداد زیادی مشغول به کار شدند که اشتغال در این حوزه ثبت نشده است. 

عسکری در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ گفت: این تسهیلات نیمه اول دی ماه ابلاغ می‌شود لذا تمامی دستگاه‌ها در حوزه اشتغال تا دو برابر ظرفیت طرح برای معرفی به بانک داشته باشند و بانک‌ها تا پایان فروردین ۱۴۰۲ نسبت به جذب تسهیلات ماده ۱۶ و ۱۸ سهم استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi