پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیگیر تأمین اعتبار طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد در مجلس هستیم

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس در بازدید از پروژه‌های عمران شهری اردبیل گفت: پیگیر تأمین اعتبار طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد در مجلس هستیم تا با این اقدام شاهد تکمیل و اتصال آن به جمهوری آذربایجان باشیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85842
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

پیگیر تأمین اعتبار طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد در مجلس هستیم

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه‌های عمران شهری اردبیل گفت: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای تسریع در اجرای طرح راه‌آهن اردبیل در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود بانک عامل به تعهدات خود در پرداخت اعتبارات عمل کند و از محل سفر رئیس جمهور هم ۲ هزار و۴۰۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های عمران شهری اعتبارات خوبی از سوی وزارت کشور به اردبیل اختصاص می‌یابد، بیان کرد: عملیات بهسازی و تعریض جاده اردبیل – ارجستان از چندین سال پیش جز مطالبات مهم مردم سرعین و اردبیل بود که با پیگیری‌های انجام شده در مرحله اول ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی دریافت شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: هم‌ اکنون این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار بوده و فاز اول آن در روزهای آینده از سمت ارجستان به‌طور هفت کیلومتر آغاز می‌شود و مابقی مسیر نیز طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته سال آینده عملیاتی خواهد شد

بدری عزم مجلس برای اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در کشور را یادآور شد و بیان کرد: در سفر وزرا به استان اردبیل نسبت به تأمین اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام همت می‌کنیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها به سرانجام مطلوب برسند.

نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه راهسازی در استان صورت گرفته است ولی شاخص‌های جاده‌ای حکایت از فاصله زیاد این استان با استانداردهای کشوری دارد و جاده‌ها همچنان روزانه شاهد حوادث رانندگی تقریباً پرشمار است.

مجلس انقلابی در کنار دولت سیزدهم از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای گشایش و رفع مشکلات مردم استفاده می کند
دنبال کنید

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس از سفر قریب الوقوع رئیس‌جمهور به استان اردبیل خبر داد و گفت: سفر رئیس جمهور به این استان در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور اعتباراتی برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود طرح ریلی به عنوان یک طرح ملی در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

بدری بیان کرد: پیگیر تأمین اعتبار طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد در مجلس هستیم تا با این اقدام شاهد تکمیل و اتصال آن به جمهوری آذربایجان باشیم.

وی با بیان اینکه مطالعه فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام شده است افزود: اتصال این طرح به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: بهره‌برداری از طرح‌های زیرساختی و نیز توجه ویژه به راه‌آهن و توسعه حمل و نقل هوایی جز اولویت‌های اساسی است و ایمنی ترددها با تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب با اتصال راه‌آهن اردبیل – مغان تحقق می‌یابد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi