یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکلی در توزیع انسولین نداریم

به گزارش کرونا، قدرت‌الله رستمی با بیان اینکه تا کنون توزیع داروها در استان وضعیت نسبتاً متعادلی دارد افزود: با توجه به اینکه تولیدات دارو در کشور افزایش یافته و نیز وارداتی را خصوصا در نوع آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور داشتیم، مشکلی در توزیع دارو نیست. وی گفت: اخیرا به خاطر افزایش بیماری آنفلوآنزا، مصرف آنتی‌بیوتیک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85695
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

کرونا :

مشکلی در توزیع انسولین نداریم

به گزارش کرونا، قدرت‌الله رستمی با بیان اینکه تا کنون توزیع داروها در استان وضعیت نسبتاً متعادلی دارد افزود: با توجه به اینکه تولیدات دارو در کشور افزایش یافته و نیز وارداتی را خصوصا در نوع آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور داشتیم، مشکلی در توزیع دارو نیست.

وی گفت: اخیرا به خاطر افزایش بیماری آنفلوآنزا، مصرف آنتی‌بیوتیک بالا رفته بود و در درمان بیماری‌های عفونی مشکل کشوری کمبود دارو وجود داشت که با مدیریت این مسئله حل شد و بیماران می‌توانند با توجه به تجویز پزشکان، داروی خود را از داروخانه‌ها دریافت کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: کمبود قابل توجهی در خصوص داروهای آنتی‌بیوتیک بزرگسالان نبود، اما برای کودکان با توجه به اینکه شربت‌های آنتی‌بیوتیک نسبت به مصرف کم شده بود، مشکلاتی بود که با اقدام به تولید و واردات این داروها تامین و امروز مشکل آن رفع شده و تاکنون وضعیت خوبی دارد.

رستمی با بیان اینکه این نوع داروها در تمام شهرهای استان توزیع می‌شود گفت: اکثر شرکت‌های دارویی تا پنج بار از داروخانه‌ها ویزیت می‌کنند و در بین بیش از ۳۰ شرکت دارویی در کشور، تعداد قابل توجهی از آن‌ها آنتی‌بیوتیک تولید می‌کنند و در توزیع برنامه‌ریزی شده خود مرتب و مداوم داروها را به داروخانه‌ها می‌رسانند.

وی به ظرفیت استان همدان در وجود شرکت‌های دارویی اشاره کرد و افزود: شرکت‌هایی که در استان داریم در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها فعال نیستند و هر شرکتی در کشور در تامین بخشی از داروها فعالیت دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: خوشبختانه توزیع انسولین نیز در استان شرایط خوبی دارد و با توجه به نیاز بیماران انجام می‌شود.

دمای ۷۳ درجه‌ در بیابان لوت ثبت شد
دنبال کنید

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi