جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در تذکر کتبی به رئیس‌جمهور و برخی مسئولان، خواستار اجرای صحیح قانون جامع معلولین شده‌ام

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قانون جامع معلولین، خواستار اجرای صحیح قانون جامع معلولین شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85671
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

در تذکر کتبی به رئیس‌جمهور و برخی مسئولان، خواستار اجرای صحیح قانون جامع معلولین شده‌ام

احمد محرم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت هفته معلولین در شهرستان اهر، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به معلولین و قانون جامع حمایت از این قشر معزز، اهمیت ویژه‌ای قائل است که در این راستا برای رفاه و احقاق حقوق اجتماعی معلولین که جامعه آماری آن‌ها در کشور حدود ۶۰ هزار نفر است، برنامه‌های مدون دارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع معلولین در ۱۶ ماده و ۲۴ تبصره صرفاً برای تسهیل در خدمات‌رسانی به جامعه معلولین تصویب‌شده و دولت موظف به حمایت و احقاق حقوق جامعه‌ی معلولین است، لذا تمامی ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها وظیفه‌دارند در جهت حمایت از افراد دارای معلولیت نسبت به مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی، جهت تردد راحت این عزیزان و ارائه خدمات به معلولین نهایت همکاری را داشته باشند.

وی، ایجاد مراکز توانبخشی، آموزشی و خدماتی را از وظایف سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در شهرستان اهر برای خدمات‌رسانی شایسته به جامعه‌ی معلولین، هفت مرکز راه‌اندازی شده که کافی نبوده و باید در جهت رفاه حال این عزیزان، بیش‌ازپیش تلاش شود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با گلایه از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها و نهادها نسبت به اجرای قانون جامع معلولین، خاطرنشان کرد: در تذکر کتبی به رئیس‌جمهور و وزیر تعاون خواستار اجرای صحیح قانون جامع معلولین شده‌ام، چراکه اجرای صحیح این قانون، منجر به حل بخش اعظمی از مشکلات این عزیزان خواهد شد./

پایان پیام

نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو اکو وارد بندرعباس شدند
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi